Gjest annnnonym Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 prøver å bli gravid. bør jeg styre unna alkohol, eller kan jeg drikke normalt til testen viser at jeg er gravid? er jo slitsomt å holde meg unna når jeg ikke engang vet at jeg er gravid, speiselt når folk spør og graver om jeg er gravid når jeg sier neitakk til et glass vi. jeg er vanligvis glad i et glass vin, og det virker veldig rart når jeg sier neitakk. 0 Siter
Gjest jeg ville korka flasken Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 Hvor lenge har dere prøvd? Uansett, det er snakk om en kort periode i deres liv. Hva er viktigst? 0 Siter
Gjest annnnonym Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 Hvor lenge har dere prøvd? Uansett, det er snakk om en kort periode i deres liv. Hva er viktigst? så du sier det er skadelig å ta et glass vin om jeg kan være gravid? jeg har kuttet ned betydelig av drikking, jeg spør om det er skaldelig å ta et glass vin. Vi snakker om to uker før eventuel graviditetstest viser at jeg er gravid. Om det er det du sier er det jo en selvfølge å unngå alkohol. Gjelder dette også all myk ost, sushi, biff tartar ol? takker for svar 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 så du sier det er skadelig å ta et glass vin om jeg kan være gravid? jeg har kuttet ned betydelig av drikking, jeg spør om det er skaldelig å ta et glass vin. Vi snakker om to uker før eventuel graviditetstest viser at jeg er gravid. Om det er det du sier er det jo en selvfølge å unngå alkohol. Gjelder dette også all myk ost, sushi, biff tartar ol? takker for svar Neida, nyt livet du og kos deg med et glass vin eller to. I det du får positiv graviditetstest, så vet du hva å gjøre mht alkoholbruk. 0 Siter
Gjest jeg ville korka flasken Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 så du sier det er skadelig å ta et glass vin om jeg kan være gravid? jeg har kuttet ned betydelig av drikking, jeg spør om det er skaldelig å ta et glass vin. Vi snakker om to uker før eventuel graviditetstest viser at jeg er gravid. Om det er det du sier er det jo en selvfølge å unngå alkohol. Gjelder dette også all myk ost, sushi, biff tartar ol? takker for svar ''Gjelder dette også all myk ost, sushi, biff tartar ol?'' Det er jo ikke normal norsk kost uansett. Ja, jeg mener at kvinner som vil blir gravide, bør ta alle forholdsregler for at barnet skal ha de beste forutsetninger, helt fra unnfangelsen. Lykke til! :-) 0 Siter
laguna1 Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 ''Gjelder dette også all myk ost, sushi, biff tartar ol?'' Det er jo ikke normal norsk kost uansett. Ja, jeg mener at kvinner som vil blir gravide, bør ta alle forholdsregler for at barnet skal ha de beste forutsetninger, helt fra unnfangelsen. Lykke til! :-) Jo,det er normal, norsk kost. 0 Siter
Gjest annnnonym Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 ''Gjelder dette også all myk ost, sushi, biff tartar ol?'' Det er jo ikke normal norsk kost uansett. Ja, jeg mener at kvinner som vil blir gravide, bør ta alle forholdsregler for at barnet skal ha de beste forutsetninger, helt fra unnfangelsen. Lykke til! :-) vel... kan jo hende jeg ikke bor i norge da 0 Siter
Sara Bernard Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 så du sier det er skadelig å ta et glass vin om jeg kan være gravid? jeg har kuttet ned betydelig av drikking, jeg spør om det er skaldelig å ta et glass vin. Vi snakker om to uker før eventuel graviditetstest viser at jeg er gravid. Om det er det du sier er det jo en selvfølge å unngå alkohol. Gjelder dette også all myk ost, sushi, biff tartar ol? takker for svar ''jeg spør om det er skaldelig å ta et glass vin. Vi snakker om to uker før eventuel graviditetstest viser at jeg er gravid.'' Det er vel ingen som vet dette med sikkerhet. Jeg personlig tenker derfor at det er greiest å være føre var, hvorfor ta sjansen. 0 Siter
Sara Bernard Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 så du sier det er skadelig å ta et glass vin om jeg kan være gravid? jeg har kuttet ned betydelig av drikking, jeg spør om det er skaldelig å ta et glass vin. Vi snakker om to uker før eventuel graviditetstest viser at jeg er gravid. Om det er det du sier er det jo en selvfølge å unngå alkohol. Gjelder dette også all myk ost, sushi, biff tartar ol? takker for svar Når det gjelder oster så skal du unngå upasteuriserte oster. Rått kjøtt skal unngås. Sushi: http://matportalen.no/artikler/2006/2/ikke_grunn_til_aa_advare_gravide_mot_sushi 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 ''jeg spør om det er skaldelig å ta et glass vin. Vi snakker om to uker før eventuel graviditetstest viser at jeg er gravid.'' Det er vel ingen som vet dette med sikkerhet. Jeg personlig tenker derfor at det er greiest å være føre var, hvorfor ta sjansen. Jeg tenker at å leve så sunt man kan, med god og frisk mat, og mosjon - er tingen. Det å forsøke få barn kan ta opptil et år og for noen enda lengre. Det er vel ikke meningen at hele denne tiden skal være "unntakstilstand" ? 0 Siter
Sara Bernard Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 Jeg tenker at å leve så sunt man kan, med god og frisk mat, og mosjon - er tingen. Det å forsøke få barn kan ta opptil et år og for noen enda lengre. Det er vel ikke meningen at hele denne tiden skal være "unntakstilstand" ? Vel, det må føle på selv. Det var min personlige mening. :-) 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 Vel, det må føle på selv. Det var min personlige mening. :-) Ja, det tror jeg også- nemlig at man må føle selv hva som blir rett. 0 Siter
Gjest Modern77 Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 Hvis dere driver og prøver ville jeg vært litt forsiktig med alkohol. Det er ikke bevist at det kan gi skade sånn sett, veldig mange har jo blitt gravide i fylla... men det aller beste er jo å unngå det. Du kan i alle fall prøve å unngå de verste fyllekulene da, holde deg til et glass eller to med vin så lenge det ikke er for ofte. Og røyker du - prøv å slutte FØR du blir gravid. Og ikke minst, begynn med folat så du forebygger ryggmargsbrokk og nevralrørsdefekt. Så får du bare prøve å leve litt sunnere enn ellers, få i deg vitaminene du trenger, omega3 osv. 0 Siter
Gjest Drikk vin under mensen og frem til eggløsning Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 Jeg ble gravid relativt raskt begge ganger, så for meg var det ikke snakk om årevis med prøving. Men det var viktig for meg at jobben ikke visste at jeg prøvde, fordi man lett blir holdt utenfor ansvarsfulle oppgaver i nye prosjekter hvis det "fryktes" at man skal ut i permisjon. Og hvis prøvingen skulle tatt lang tid, ville det vært ekstra uheldig. Så jeg passet på å være med på det sosiale som inkluderte alkohol, i perioden fra jeg fikk mensen, frem til ca eggløsningsdag. Og så hadde jeg unnskyldninger for å ikke være med, eller kjørte bil, fra eggløsning frem til mensen. Jeg er en av dem som gjerne tar et par glass vin når jeg er ute, så alle ville gjettet at jeg prøvde å bli gravid hvis jeg plutselig sa nei takk :-) Jeg fulgte kostholdrådene på Matportalen.no de er fortsatt gode, og det er mye gravide trygt kan spise ( som sushi, fra steder du stoler på hygienen). Vær forsiktig ned legemidler, også reseptfrie. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 ''Gjelder dette også all myk ost, sushi, biff tartar ol?'' Det er jo ikke normal norsk kost uansett. Ja, jeg mener at kvinner som vil blir gravide, bør ta alle forholdsregler for at barnet skal ha de beste forutsetninger, helt fra unnfangelsen. Lykke til! :-) Jo, det er vanlig å spise. Og jeg synes man skal ta det som vanlig før man er gravid, det er ikke vits i å frarøve jenter alle gleder slik at de velger bort barn. Jeg ville nok spist folat, men jeg hadde levd som normalt fram til jeg visste jeg var gravid. Fosteret og moren deler jo ikke blodomløp før flere uker etterat man er blitt gravid. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 Jo, det er vanlig å spise. Og jeg synes man skal ta det som vanlig før man er gravid, det er ikke vits i å frarøve jenter alle gleder slik at de velger bort barn. Jeg ville nok spist folat, men jeg hadde levd som normalt fram til jeg visste jeg var gravid. Fosteret og moren deler jo ikke blodomløp før flere uker etterat man er blitt gravid. Jeg er helt enig med deg, Dorthe. 0 Siter
BobbyPeru Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 Dette er ikke tull: Det du må gjøre er å pule noe inn i helvete. Til alle døgnes tider. Over alt. Lykke til! 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 Jeg er helt enig med deg, Dorthe. Det synes jeg var hyggelig for nå tenkte jeg at nå får jeg pes her av rasende småbarnsmødre ;o) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 ''Gjelder dette også all myk ost, sushi, biff tartar ol?'' Det er jo ikke normal norsk kost uansett. Ja, jeg mener at kvinner som vil blir gravide, bør ta alle forholdsregler for at barnet skal ha de beste forutsetninger, helt fra unnfangelsen. Lykke til! :-) ''Gjelder dette også all myk ost, sushi, biff tartar ol?'' ''Det er jo ikke normal norsk kost uansett'' Jo det er det. Er ellers uenig med deg i at kvinner bør ta forhåndsregler fra de bestemmer seg fram for å prøve å få barn, derimot er jeg helt enig med nicket "Drikk vin under mensen og fram til eggløsning". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.