Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har søkt endel på nettet om dette, her er ikke mye å finne når det er pappaen som svikter, det meste er liksom om mor som saboterer.

Har nå sett meg lei på pappa som til enhver tid gjør nett som han vil, overtid og ferieturer, fester ser ut til å komme i første rekke, barn i andre :(

Har vel en avtale om en dag i uka + hver annen helg, her svikter han stadig vekk ,,, har VI ingen rettigheter her ??

Er rasende forbanna nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/359916-n%C3%A5r-pappa-svikter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ompalompa

Nei, "vi" har ingen rettigheter. Ingen kan tvinge en far å se barnet sitt, mens en mor kan ikke nekte en far å se barnet sitt.

bruk energien din til å kose deg med barnet ditt, og slutt å irritere deg over en far som svikter. det er barnet det går ut over til slutt. gjør det beste ut av situasjonen.( Har selv vært i samme situasjon.)

Er det lenge siden samlivsbruddet? Jeg tror ikke alle menn greier helt å sette seg helt inn i hvordan dette føles verken for barnet eller moren... De må liksom ha ting sort på hvitt for å se sammenhenger..

Jeg regner med dere har vært hos megler for å lage avtale? Far bryter avtalen stadig vekk så vidt jeg forstår.. Hva om du kunne skrive et så nøytralt brev som mulig der du beskriver hva som skjer? Skriv hva avtalen sier, at far ikke forholder seg til denne, hva han sier selv om saken, hva du mener er viktig, hva barnet tenker og sier... kort sagt alt som skjer i forbindelse med samværsavtalen.

Gi far brevet og si at du følte behov for å skrive ned et brev som Familivernkontoret kan beholde slik at avtalen mellom dere blir mer ryddig. Be ham skrive under brevet før du sender det, men si også at dersom han føler noe ikke stemmer så må han si fra slik at du evt kan endre på det....

Når far leser skrivet vil han mest sannsynlig få "rydda" litt i hodet og tenkt litt lenger enn sin egen nese.. og kanskje se saken fra et litt annet perspektiv - og det vil forhåpentligvis medføre at han endrer synet på saker og ting..

Lykke til - skjønner godt du blir forbanna!

Er det lenge siden samlivsbruddet? Jeg tror ikke alle menn greier helt å sette seg helt inn i hvordan dette føles verken for barnet eller moren... De må liksom ha ting sort på hvitt for å se sammenhenger..

Jeg regner med dere har vært hos megler for å lage avtale? Far bryter avtalen stadig vekk så vidt jeg forstår.. Hva om du kunne skrive et så nøytralt brev som mulig der du beskriver hva som skjer? Skriv hva avtalen sier, at far ikke forholder seg til denne, hva han sier selv om saken, hva du mener er viktig, hva barnet tenker og sier... kort sagt alt som skjer i forbindelse med samværsavtalen.

Gi far brevet og si at du følte behov for å skrive ned et brev som Familivernkontoret kan beholde slik at avtalen mellom dere blir mer ryddig. Be ham skrive under brevet før du sender det, men si også at dersom han føler noe ikke stemmer så må han si fra slik at du evt kan endre på det....

Når far leser skrivet vil han mest sannsynlig få "rydda" litt i hodet og tenkt litt lenger enn sin egen nese.. og kanskje se saken fra et litt annet perspektiv - og det vil forhåpentligvis medføre at han endrer synet på saker og ting..

Lykke til - skjønner godt du blir forbanna!

Skal vel ikke klage sååå høyt, pappaen har jo samvær, men bare når det passer han :( Skal jo være hver annen helg + en dag i uka, men titt og ofte passer det ikke og han "bestemmer" andre dager :( altså bytting etc, barnevakt ++ sine dager og helger.

Hele poenget med samværet er vel at barnet skal være med den andre forelderen og ikke andre.

Skjønner etterhvert at han er skremt av å skulle betale mer i bidrag og derfor "ordner" barnevakt sine helger/dager.

Er ganske så enig i at den "nye" bidragsutmålingen ikke bare er til det beste for barnet,jeg/ barnet vårt er i en situasjon hvor dette i aller høyeste grad blir merket av dette,her skal far hele tiden ordne med barnevakt sine helger,for ikke å måtte betale mer.

Blir rasende på mitt barns vegne, ikke andre det vil være med, men pappaen.

Jeg klarer meg bra, men er utrolig veldig lei meg på barnets vegne, og jeg klarer bare ikke fylle alle rollene som både meg og pappaen er forpliktet til å følge.

gjør mitt beste, men er utrolig sliten etterhvert.

I tilegg er jeg så utrolig sint, men ja jeg skal prøve ikke bry meg, men er jammen ikke lett gitt.

Annonse

Gjest beklagelivis

Skal vel ikke klage sååå høyt, pappaen har jo samvær, men bare når det passer han :( Skal jo være hver annen helg + en dag i uka, men titt og ofte passer det ikke og han "bestemmer" andre dager :( altså bytting etc, barnevakt ++ sine dager og helger.

Hele poenget med samværet er vel at barnet skal være med den andre forelderen og ikke andre.

Skjønner etterhvert at han er skremt av å skulle betale mer i bidrag og derfor "ordner" barnevakt sine helger/dager.

Er ganske så enig i at den "nye" bidragsutmålingen ikke bare er til det beste for barnet,jeg/ barnet vårt er i en situasjon hvor dette i aller høyeste grad blir merket av dette,her skal far hele tiden ordne med barnevakt sine helger,for ikke å måtte betale mer.

Jeg klarer meg bra, men er utrolig veldig lei meg på barnets vegne, og jeg klarer bare ikke fylle alle rollene som både meg og pappaen er forpliktet til å følge.

I tilegg er jeg så utrolig sint, men ja jeg skal prøve ikke bry meg, men er jammen ikke lett gitt.

Når far har samvær, så er det han som avgjør hvordan samværsdagene skal tilbringes. Hvis far vil at barna skal være hos besteforeldrene hele helgen f.eks, så kan han gjøre det.

Målet er at det er far som skal tilbringe tid med barna, men ofte blir det desverre slik at de heller skaffer barnevakt.

Desverre er det lite mor kan gjøre med det :(

Ihvertfall slik jeg har skjønt det.

Det er nettopp slike ting du bør få ned på papiret. Det vil hjelpe ham til å se hva som faktisk skjer, og hjelpe deg til å få det litt mer ut av "systemet".... (ikke anklag ham i brevet, fortell bare hva som faktisk skjer - ikke hvorfor).

Det er nettopp slike ting du bør få ned på papiret. Det vil hjelpe ham til å se hva som faktisk skjer, og hjelpe deg til å få det litt mer ut av "systemet".... (ikke anklag ham i brevet, fortell bare hva som faktisk skjer - ikke hvorfor).

Takk for gode råd !!!

Skal kansje se om jeg får skrevet noe ned, må nok vente litt nå pga er så irriterert, og det skal ikke vises i brev, så får vi se, kansje det kan hjelpe litt.

Og ja jeg prøver gjøre det beste ut av det, men har jo vondt på barnets vegne, dette merker jo klart at noe ikke er riktig.

Men vi prøver å kose oss sammen vi da istedet :)

Takk for gode råd !!!

Skal kansje se om jeg får skrevet noe ned, må nok vente litt nå pga er så irriterert, og det skal ikke vises i brev, så får vi se, kansje det kan hjelpe litt.

Og ja jeg prøver gjøre det beste ut av det, men har jo vondt på barnets vegne, dette merker jo klart at noe ikke er riktig.

Men vi prøver å kose oss sammen vi da istedet :)

Uansett er det lurt å skrive brevet i god tid før du leverer det til ham, for du vil sikkert trenge å "finpusse" på det noen ganger før du føler at det er godt nok til å brukes ;) Det må være så ærlig og "riktig" som mulig slik at han ikke kan bruke det imot deg (at du ønsker konflikter) i etterkant...

Gjest hos oss

Jeg vet om flere skilte som har som skriftlig avtale at den andre forelderen skal spørres om å være barnevakt før man spør andre,( evt med unntak av ny partner Anne eller bestefar Per eller tante Marit).

Men det er jo i såfall noe en kan ta opp når man er til samtale / megling.

Og det må være gjensidig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...