Gå til innhold

Tillit til utro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det samme, men kanskje de trenger litt action der oppe i nord-trøndelag ?

Tror det må være bygdedyret i Nord-Trøndelag som fulgte med til Oslo.

Har aldri opplevd så mye sladder noe sted som i (de små bygdene) i Nord-Trøndelag. Nå snakker jeg ikke om metropolen Levanger, men om de virkelig små prikkene på kartet.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

7

• Mammantil3

6

• laban

5

• laguna1

4

Mest aktive i denne tråden

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tror det må være bygdedyret i Nord-Trøndelag som fulgte med til Oslo.

Har aldri opplevd så mye sladder noe sted som i (de små bygdene) i Nord-Trøndelag. Nå snakker jeg ikke om metropolen Levanger, men om de virkelig små prikkene på kartet.

Da får jeg slå meg til ro med at sladder og skadefrohet er et rent nordtrøndersk fenomen :-)

Skrevet

Dette var i våre dager :-)

Javel - fri og bevare meg for dine kollegers tankegang i så fall. I min bransje forlanger vi bedre bevis enn som så :-|

Men for meg er ikke Oslo sentrum et sted man rømmer til for å komme unna alt og alle. Mulig jeg ikke forstår hvor erotisk det er å stå utenfor et hotell på Karl Johan.

Skrevet

Da får jeg slå meg til ro med at sladder og skadefrohet er et rent nordtrøndersk fenomen :-)

Ja, det er nok slik.

Jeg er kjent på DOL som en av de mest iherdige forkjemperne for generalisering basert på bosted, enten det gjelder landsdel, bydel eller bygningstype.

Skrevet

Jeg tror det er klokt å skille mellom det en sikkert vet og rykter.

En historie jeg ikke glemmer:

Tre av mine kolleger var i Oslo og bodde på samme hotell like ved Karl Johan. Berit, Per og Kari. Per og Kari var og er gift med hverandre. Berit er og var deres felles venn.

Vel ute på fortauet på KJ merker Kari at hun har glemt håndveska på hotellrommet. De to andre venter på fortauet mens Kari henter veska. Der møter de selvsagt noen kjente fra hjemstedet som de hilser kort på.

Etter noen måneder begynner Kari å merke at det er noen "venninner" som hinter om noe viktig. Direkte som hun er, konfronterer hun dem med hintene og sier at enten vil hun ha hele budskapet eller ingenting. Da fremkommer ryktet om at hennes mann har en annen på si. Kari gir seg ikke og presser på for å få høre grunnlaget for disse sikre ryktene. Selvsagt er gunnlaget at noen har sett han med en annen dame på KJ.

I dette tilfellet kunne "offeret" selv frikjenne sin mann. Det er ikke tilfelle i alle slike tilsvarende ryktesaker.

Dersom jeg var Kari og forhistorien var at Per gjentatte ganger hadde bedratt meg, hadde jeg ønsket å vite dersom noen pånytt hadde grunnlag for å tro at han hadde gjenopptatt en gammel "fritidssyssel". Men at noen ved ett tilfelle hadde sett mannen min stående sammen med min venninne på gata ville ikke vært tilstrekkelig selvfølgelig.

Gjest du misforsto
Skrevet

Javel - fri og bevare meg for dine kollegers tankegang i så fall. I min bransje forlanger vi bedre bevis enn som så :-|

Men for meg er ikke Oslo sentrum et sted man rømmer til for å komme unna alt og alle. Mulig jeg ikke forstår hvor erotisk det er å stå utenfor et hotell på Karl Johan.

''Javel - fri og bevare meg for dine kollegers tankegang i så fall. I min bransje forlanger vi bedre bevis enn som så :-|''

Det var jo ikke kollegene hans som startet ryktet, men noen kjente fra hjemstedet.

Skrevet

''Javel - fri og bevare meg for dine kollegers tankegang i så fall. I min bransje forlanger vi bedre bevis enn som så :-|''

Det var jo ikke kollegene hans som startet ryktet, men noen kjente fra hjemstedet.

Ja, sånn var det vel. Tenkte i farten på at hele flokken liksom var på samme tur.

Det er nok "hjemstedet" som er den virkelige skurken her ;-)

Skrevet

Kan du ikke spørre mannen direkte i steden? Si at det går rykter og hva disse bunner i?

Jeg synes du skal være 100% sikker før du gjør noe mer.

''Kan du ikke spørre mannen direkte i steden? Si at det går rykter og hva disse bunner i?''

Nei. Han har aldri snakket med meg om sin utroskap, og han misliker sterkt at kona snakker med meg om dette. Og andre ting, forsåvidt, han liker meg ikke noe særlig siden jeg oppfordret henne (min venninne) for noen år siden til å fordele husarbeidet litt bedre mellom dem. Hun var så sliten at hun kastet opp, og siden han ikke bidro så foreslo jeg at han kanskje kunne ta i et tak. Til henne, altså, siden hun spurte hvordan vi hadde det på husarbeidsfronten hjemme hos oss. Det var visst ikke populært.

''Jeg synes du skal være 100% sikker før du gjør noe mer.''

Min leveregel nr. 1, ikke nødvendigvis slik at jeg sier noe om jeg er 100 % sikker heller, men akkurat nå synes jeg det er vanskelig.

Gjest Elextra
Skrevet

''Ene parten prøver alt for å få forholdet til å fungere, mens den andre mangler respekt og misbruker tilliten fullstending.''

Hva gjør du i forhold til dette?

Jeg spør fordi jeg har ei venninne som for et par år siden fant ut at mannen hadde hatt et forhold til 2 ulike damer over lang tid. Han lovte å aldri gjøre det igjen (selvfølgelig), men ryktene sier at han har et forhold på si' igjen. Jeg er i utgangspunktet ekstremt skeptisk til rykter, men i dette tilfellet står jeg såvidt nært kilden at jeg er villig til å tro på det.

Min venninne har brukt uendelig mye krefter på å stole på mannen sin igjen, hun er nærmest en skygge av seg selv med fillete nerver og skral psyke - men hun legger skylda på seg selv for akkurat det siden hun ikke greier helt å gi ham full tillit som hun mener han fortjener.

Jeg er veldig, veldig usikker på om jeg skal si noe til henne om disse ryktene. Forrige gang hadde jeg også hørt rykter, men jeg gikk ikke videre med dem siden jeg overhode ikke ante sannhetsgehalten i dem. De viste seg jo å være riktig.

Jeg trenger altså noen gode råd...

Vanskelig spørsmål, men jeg synes ikke du skal gå videre med rykter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...