Gå til innhold

NHD og andre: Pinex

Anbefalte innlegg

Gjest Zyprexus
Skrevet

Hei!

Har brukt Pinex (Ikke Forte) nesten hver dag i snart 2 måneder pga. vondt i tennene. Er det farlig å bruke det over så lang tid? Hvor går grensen? Bruker 10 mg maks pr. dag.

(Ja, har vært hos tannlegen men han fant ikke ut noe. Skal til legen om ca. 1 uke)

Gjest Zyprexus
Skrevet

Mente så klart 1000 mg (2 x 500 mg) pr. dag, ikke 10 mg.

Skrevet

Hmm. Rart at ikke tannlegen vet noe om det, hvis det er han som har skrevet det ut.

Jeg ville først hørt på apoteket, og hvis ikke de har noe svar, ville jeg ringt legen og bare spurt et enkelt spørsmål. Men jeg vil tro at du kan få god hjelp på apoteket.

Lykke til!

http://felleskatalogen.no/pasientutgave/

Gjest Zyprexus
Skrevet

Hmm. Rart at ikke tannlegen vet noe om det, hvis det er han som har skrevet det ut.

Jeg ville først hørt på apoteket, og hvis ikke de har noe svar, ville jeg ringt legen og bare spurt et enkelt spørsmål. Men jeg vil tro at du kan få god hjelp på apoteket.

Lykke til!

http://felleskatalogen.no/pasientutgave/

Takk for svar. Spurte her fordi jeg tenkte kanskje noen her viste noe om hvor lenge det er trygt. Er ikke tannlegen som har skrevet det ut, er jo reseptfritt så jeg kjøper jo selv.

Skrevet

Hvis du ikke har astma eller magesår, så er jo Ibux ca 100 ganger mere effektivt på tannpine da. Bare ett lite ps.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Hvis du ikke har astma eller magesår, så er jo Ibux ca 100 ganger mere effektivt på tannpine da. Bare ett lite ps.

Ibux gir meg mye mer bivirkninger enn Pinex. Pinex får jeg ingen bivirkninger av, og det fungerer fint på meg, smertene blir helt borte.

Gjest Høstløv
Skrevet

Jeg har brukt høyere daglige doser med paracetamol (virkestoffet i Pinex) preparater i årevis uten å merke noen bivirkninger.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mente så klart 1000 mg (2 x 500 mg) pr. dag, ikke 10 mg.

1000 mg per dag er helt ufarlig.

Gjest Zyprexus
Skrevet

1000 mg per dag er helt ufarlig.

Selv om det går i mange måneder?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Selv om det går i mange måneder?

Selv da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...