Gjest Krones Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg strever mye med overspising og har hatt et veldig kaotisk kosthold uten faste måltider og med mye snop og chips daglig. Nå holder jeg på å gjøre noe med dette men det er så vanskelig.Det er nå min 6 dag og jeg holder på å gå på veggene alleredet. Kjenner jeg meg sulten og uopplagt og at jeg ikke blir tilfreds av måltidene mine. Er det her en oppstartsbivirkning som jeg bør holde ut.? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360151-1-uke-med-ny-livstil-sliiiiiiiiiiiiiiiter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hva spiser du i løpet av en dag nå da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360151-1-uke-med-ny-livstil-sliiiiiiiiiiiiiiiter/#findComment-3112061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hei, Så flott at du er i gang! Jeg forsøker også å legge om kursen nå. Det jeg merker er at det krever litt planlegging og at jeg hele tiden har fokus på neste måltid slik at jeg ikke akutt blir så sulten at jeg spiser de gale tingene. Jeg har slitt mye med nærmest bevisstløs nattspising. Trikset jeg nå bruker er hele tiden å få i meg nok proteiner. Det gir meg en god og langvarig metthetsfølelse. Jeg har på ingen måte sultet siden jeg tok skjeen i en annen hånd. Jeg har alltid ett par kokte egg liggende i kjøleskapet og tar meg et knekkebrød eller to før jeg legger meg...og vips nå er den nattlige "binge eatingen" borte! Jeg har også ofte en gulrot eller et stykke kålrot liggende i vann i kjøleskapet. Slikt spiser jeg jevnt mye av for å lure kroppen til å holde forbrenningen oppe. Jeg har gått på mange Grete Roede-kurs og et Fedon-kurs. Der har jeg lært mye, men dette voldsomme fokuset samt veiing av alt gjorde meg for opptatt av maten. Det gir meg en slags deprivasjons-følelse som rent mentalt ikke er gunstig for meg i alle fall. Etter at jeg nå styrer omleggingen på egenhånd lytter jeg mer til kroppen samtidig som jeg selvsagt velger bort godterier og andre fete matvarer. Når jeg trenger noe søtt (og det gjør jeg flere ganger om dagen) så spiser jeg ett par hermetiske pærer eller ferskener med kesam. Det er viktig å velge den varianten som ligger i juice og ikke i fruktsirup. Appelsinene nå er også saftige og gode! Jeg har holdt meg god og mett og blodsukkeret har vært jevnt i ukene nå siden 10. januar da jeg startet dette nye regimet. Det har gitt en vektreduksjon på nå nesten 5 kg. Jeg skal gå ned på en langsom måte, og øver bevisstheten min til å være glad for de små stegene. Mange som har gjort dette før meg betoner viktigheten av å gå langsomt ned dersom en ønsker varig vektreduksjon (og hvem gjør vel ikke det?). Jeg håper at du får en god opplevelse av at det er mulig å få kontroll på appetitten og bli mer kjent med kroppens signaler. Jeg ønsker deg all god lykke til. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360151-1-uke-med-ny-livstil-sliiiiiiiiiiiiiiiter/#findComment-3112192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Ikke meningen at du skal gå sulten gjennom dagen. Spis sakte- og spis deg mett, men ikke overmett, til alle måltider. Fri tilgang til alt av tomater, paprika, salater, agurk, gulrøtter, kålrot gjennom hele dagen. Tillat deg å gå på kino, på teater, eller sjekk ut det nye kjøpesenteret- eller ta en titt i en bokhandel. Gå en tur ut for å lufte deg. Ikke så nøye hva du gjør, men forsøk å legge inn en aktivitet du liker så ofte du kan hver uke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360151-1-uke-med-ny-livstil-sliiiiiiiiiiiiiiiter/#findComment-3112224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krones Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hei, Så flott at du er i gang! Jeg forsøker også å legge om kursen nå. Det jeg merker er at det krever litt planlegging og at jeg hele tiden har fokus på neste måltid slik at jeg ikke akutt blir så sulten at jeg spiser de gale tingene. Jeg har slitt mye med nærmest bevisstløs nattspising. Trikset jeg nå bruker er hele tiden å få i meg nok proteiner. Det gir meg en god og langvarig metthetsfølelse. Jeg har på ingen måte sultet siden jeg tok skjeen i en annen hånd. Jeg har alltid ett par kokte egg liggende i kjøleskapet og tar meg et knekkebrød eller to før jeg legger meg...og vips nå er den nattlige "binge eatingen" borte! Jeg har også ofte en gulrot eller et stykke kålrot liggende i vann i kjøleskapet. Slikt spiser jeg jevnt mye av for å lure kroppen til å holde forbrenningen oppe. Jeg har gått på mange Grete Roede-kurs og et Fedon-kurs. Der har jeg lært mye, men dette voldsomme fokuset samt veiing av alt gjorde meg for opptatt av maten. Det gir meg en slags deprivasjons-følelse som rent mentalt ikke er gunstig for meg i alle fall. Etter at jeg nå styrer omleggingen på egenhånd lytter jeg mer til kroppen samtidig som jeg selvsagt velger bort godterier og andre fete matvarer. Når jeg trenger noe søtt (og det gjør jeg flere ganger om dagen) så spiser jeg ett par hermetiske pærer eller ferskener med kesam. Det er viktig å velge den varianten som ligger i juice og ikke i fruktsirup. Appelsinene nå er også saftige og gode! Jeg har holdt meg god og mett og blodsukkeret har vært jevnt i ukene nå siden 10. januar da jeg startet dette nye regimet. Det har gitt en vektreduksjon på nå nesten 5 kg. Jeg skal gå ned på en langsom måte, og øver bevisstheten min til å være glad for de små stegene. Mange som har gjort dette før meg betoner viktigheten av å gå langsomt ned dersom en ønsker varig vektreduksjon (og hvem gjør vel ikke det?). Jeg håper at du får en god opplevelse av at det er mulig å få kontroll på appetitten og bli mer kjent med kroppens signaler. Jeg ønsker deg all god lykke til. Mvh Hei takk for et fint innleggg med gode råd og inspill. Det ser nå ut som om kroppen min omstiller seg. Fra å egentlig før jeg ble sulten kjenne et enormt sug etter godterier eller usunn mat har det voldsomme suget etter denne maten gitt seg ganske mye. Nå kjenner jeg at jeg blir sulten og får lyst på to skiver brød etc. Og at jeg begynner å bli tilfreds etter normale porsjoner. Altså det voldsomme behovet for denne småspisingen begynner å gi seg. Jeg har vært avhengig av sjokolade og potetgull. Det å slutte med dette har fremstått et helt umulig for meg. Og det har også vært tøft. Men noe skjer med kroppen min for tiden som gjør det lettere ; ). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360151-1-uke-med-ny-livstil-sliiiiiiiiiiiiiiiter/#findComment-3112523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
matmons1365381196 Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Hva slags kosthold spiser du, og hvor ofte? Da jeg la om kostholdet til lavkarbo forsvant søtsug og sult mellom måltidene veldig raskt. Men jeg spiste ofte, 5-6 måltider om dagen. Følte meg mett og tilfreds, og ble i bedre form for hver dag. Jeg var veldig stor da. Til tross for at jeg har gått ned 60 kg har jeg fortsatt 20 kg å ta av.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/360151-1-uke-med-ny-livstil-sliiiiiiiiiiiiiiiter/#findComment-3112914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.