Gå til innhold

Sarotex og depresjoner

Anbefalte innlegg

Gjest onecall
Skrevet

Vil 30 mg sarotex kunne hjelpe på en depresjon og evt gi mere overskudd/energi? Spør for en person som sliter veldig mye med dette. Fikk medisinen egentlig pga stress, hodepine og muskelsmerter og bedre søvn.

Jeg mener kanskje det ligger noe annet under her også siden det "går" mange depresjoner og bipolaritet i familien.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I de aller fleste tilfeller vil dette være alt fo rlav dose.

75-150 mg er vanlig antidepressiv dose.

Gjest onecall
Skrevet

I de aller fleste tilfeller vil dette være alt fo rlav dose.

75-150 mg er vanlig antidepressiv dose.

Javel. Jeg tenker at den uansett vil hjelpe litt på "tilstanden" siden hodepine og søvn er store problemer. Takk for svar.

Skrevet

Det eneste jeg vet er at Sarotex er livsfarlig om en tar for mye, selv i små doser. Bør derfor ikke gis til personer som er (potensielt) suicidale.

Noe fastlegen min vissnok ikke visste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...