Gå til innhold

overtrening og besvimelser

snoopydoo

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tidligere vært aktiv innen sykkelsporten, men har lagt det litt på hylla pga hyppige besimelser, spesielt etter trening. så jeg tåler liksom ikke mye anstrengelser, da blir jeg sliten, svimmel og svimer av litt for ofte. Jeg har vært til en TILT-test (vippebordstest) der det ble konkludert med at det var pulsen som sank (40 slag på ett minutt) og jeg besvimte. jeg lurer på om dette kan ha noe med at jeg har trent veldig mye, til tider vært overtrent? (nå har jeg ikke drevet aktiv idrett siste 1,5 år pga dette problemet). Håper du har noen lure ideer om dette kan skyldes tidligere overtrening, og eventuelt hvis du har vært borti problemet, har du noen ideer om hvordan jeg kan få bukt med det?? Vil så gjerne tilbake til idrettsverdenen!! er jo bare 25 år.

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

snoopydoo.

Som du selv er inne på, har vel dette sansynligvis noe med blodtrykksfall, pulsforstyrrelser, rytmeforstyrrelser osv. At en infeksjons-sykdom, evt. overtrening kan ha virket inn på hjertemuskulaturen, kan vel ikke utelukkes. Jeg synes du skal ta kontakt med Toppidr.-senteret i Oslo for evt. få en time hos hjertespesialisten Erik Ekker Solberg for en nærmere undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...