Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest snart i boks

Kveldsmaten er inntatt og jeg sitter her og koser meg med desserten. Mett og fornøyd, mens kiloene minsker. 2 stk nakkekoteletter til kvelds, sammen med litt stekt sopp. Til dessert har jeg tømt fløte over frossen bær. Rør rundt og man har deilig iskrem. Vekten viser minus 20 kg på 4 mnd, og jeg har kost meg hele veien med god mat.

Nå spiser jeg ikke så fet mat hver dag, men når jeg har lyst. Synes lavkarbo er en herlig måte å slanke seg på.

Noen andre med gode erfaringer? Og kanskje forslag til god mat?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360362-koser-meg-med-lavkarbo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snart i boks

Flinke du!!! :-D

Kan du sette opp noen dagsmenyer? Det ville vært nyttig og inspirerende. Trener du mye i tillegg?

Trener ikke, men går tur når jeg har tid og lyst. Spiser ikke etter måltid eller klokken egentlig, det går etter sult og behov.

Spiser rugsprø sånn hovedsaklig til frokost og innimellom. Har på godt (og mye) pålegg. Det er nesten slik at knekkebrødet er for å holde pålegget på plass. Er glad i ost, så det går det mye av. Røkelaks og kjøttpålegg er også mye brukt. Og egg. Gjerne sammen med stekt beiken.

Middag er rent kjøtt eller fisk, stekt med smør, servert med salat. Lager dressing selv av rømme og majones, med diverse krydder i. Omelett kan også bli god middag. Etpar egg røres sammen med 2 ss fløte og litt krydder. Haes i panne og strø med ost over. Legg lokk på og skru ned varmen.

Til helgekos er beikengull en slager. Ekstra godt blir det oppvarmet i ovn. Og prøv med dipp. Nam.

matmons1365381196

Så flott :) Jeg har også veldig god erfaring med lavkarbo. Jeg syns det er et behagelig og velsmakende kosthold. Har ikke hatt noen problemer med å følge det. Jeg har "litt" mer å kvitte meg med enn deg.

Jeg har gått ned 60 kg (på ca 10 måneder) uten sult og savn. Jeg har nå stabilisert en periode etter anbefaling fra legen. Ikke fordi han har noen som helst betenkeligheter med lavkarbo, tvert i mot, men han mente kroppen trengte litt tid til å venne seg til den nye vekta.

Det har vært vanskelig å stabilisere. Når jeg spiser lavkarbo fortsetter jeg å gå ned i vekt, jeg har derfor vært nødt til å spise annerledes for å stoppe vektnedgangen denne perioden. Når jeg spiser brød og andre raske karbohydrater kommer alle lystene, søtsuger og behovet for mat selv om jeg egentlig ikke er sulten.

Men nå har jeg altså startet med lavkarbo igjen, og på en knapp uke har jeg gått ned 2,5 kg. Utrolig at så mye god mat kan ha denne effekten :) Og jeg føler meg i mye bedre form på alle måter når jeg spiser lavkarbo.

Vet ikke om dette regnes som lavkarbo, men det er iallefall sunt og kjempegodt (spiste det nå ;-)):

Wok biter av kyllingfilet før du hiver oppi brekkbønner, paprika, chili, squash og steker videre.. På slutten har du over pepper, litt soyasaus og en boks kokosmelk. Server sammen med grønn salat:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...