Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har vært flink hele uka med unntak av i går da jeg var i bursdag. Spiser minimalt med karbohydrat og har trent en gang. Ikke gått ned i vekt men regner med at det kommer....mye mat og mye god mat. Det krever planlegging og det er greit. Har bakt et godt knekkebrød med mye godt i som ikke inneholder hvitt mel. Ha en god uke alle sammen, dette skal vi klare sammen! Sommeren 2011 skal bli bra og lettere enn i fjor:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360455-skal-vi-slanke-oss-sammen-status/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Flott at du er kommet så godt i gang!

Jeg spiser normalt- men i mer moderate mengder. Siden forrige torsdag har jeg trent 2 timer aerobics, og gått tur totalt i 5 timer. Dvs i snitt 1 time rask gange/aerob trening pr dag, noe jeg er fornøyd med.

Tror ikke jeg har gått ned- men jeg er blitt i bedre form. :-)

matmons1365381196

Har startet igjen med lavkarbo etter et opphold. Har gått ned 2,6 kg siste uke. Har nok kvittet meg med mye væske og avfallsstoffer, men en pangstart er aldri å forakte. Jeg spiser proteinrik- men ikke spesielt fet mat, og mye grønnsaker i tillegg. For meg fungerer det best når jeg spiser ofte. Raske karbohydrater holder jeg meg helt unna. Når jeg spiser det får jeg søtsug og har stadig lyst på noe, også når jeg egentlig ikke er sulten.

Jeg må bli flinkere til å trene, ikke først og fremst for å gå ned i vekt, når jeg spiser lavkarbo går jeg ned uansett. Men for å holde meg i god form.

Jeg har ikke brukbar vekt akkurat nå, men jeg har tatt tak i både kosthold og trening de to siste ukene. På søndag var jeg på skitur med familien, og så 1,5 time rask gåtur om kvelden. Mandag og tirsdag og i går rocket jeg i 20-25 minutter. Onsdag gikk jeg tur i 1 time.

En vanlig da spiser jeg omtrent sånn:

Frokost 7.30: En skive grovt brød, litt smør, kjøttpålegg eller leverpostei + ett glass melk.

Lunsj 11.30: En stor dyp skål med salat, bønner, kikerter, fetaost, oliven osv. Har kuttet ut den brødkiva nå, og det går fint.

Middag 16.30: Valig middag, men jeg prøver å spise litt mer grønnsaker enn vanlig.

Kveldsmat: Ikke så ofte jeg har det, men en youghurt kanskje, eller litt havregryn/melk, eller en frukt, eller et glass vin.

....

I går skeiet jeg imidlertid ut og hadde is til kveldsmat :-(

Gjest sjøstjerna

Jeg har ikke brukbar vekt akkurat nå, men jeg har tatt tak i både kosthold og trening de to siste ukene. På søndag var jeg på skitur med familien, og så 1,5 time rask gåtur om kvelden. Mandag og tirsdag og i går rocket jeg i 20-25 minutter. Onsdag gikk jeg tur i 1 time.

En vanlig da spiser jeg omtrent sånn:

Frokost 7.30: En skive grovt brød, litt smør, kjøttpålegg eller leverpostei + ett glass melk.

Lunsj 11.30: En stor dyp skål med salat, bønner, kikerter, fetaost, oliven osv. Har kuttet ut den brødkiva nå, og det går fint.

Middag 16.30: Valig middag, men jeg prøver å spise litt mer grønnsaker enn vanlig.

Kveldsmat: Ikke så ofte jeg har det, men en youghurt kanskje, eller litt havregryn/melk, eller en frukt, eller et glass vin.

....

I går skeiet jeg imidlertid ut og hadde is til kveldsmat :-(

Du har omtrent samme matmengde som meg (eller kanskej litt mindre).

Min lunch er 2 knekkebrød og det samme er til kvelds. Ost/leverpostei/egg/laks er pålegg jeg bruker.

I tillegg spiser jeg 1-2 gulrøtter i løpet av dagen, samt en frukt. Drikker vanligvis ikke kalorier i form av melk/juice, men får jo disse ved et glass vin eller to noen ganger i uka. :-)

Jeg er med!

Er endelig i gang igjen, etter en litt utvidet julefeiring (host, hark...) Første uka i desember viste vekta -17 kilo, så var det advent, så var det jul, så kom nyttårsdepresjonen, og vips! - der hadde vekta økt med 5 kilo... :-(

Men nå er jeg heldigvis inne på rett spor - omsider - og status er nå -16 kilo totalt (siden august). Har 11,5 kilo igjen, og håper at de skal være borte før sommeren :-)

Annonse

Har startet igjen med lavkarbo etter et opphold. Har gått ned 2,6 kg siste uke. Har nok kvittet meg med mye væske og avfallsstoffer, men en pangstart er aldri å forakte. Jeg spiser proteinrik- men ikke spesielt fet mat, og mye grønnsaker i tillegg. For meg fungerer det best når jeg spiser ofte. Raske karbohydrater holder jeg meg helt unna. Når jeg spiser det får jeg søtsug og har stadig lyst på noe, også når jeg egentlig ikke er sulten.

Jeg må bli flinkere til å trene, ikke først og fremst for å gå ned i vekt, når jeg spiser lavkarbo går jeg ned uansett. Men for å holde meg i god form.

Du har jo vært utrolig flink med 2,6 kilo på en uke...jøje meg. Hvordan har du klart det`?

Ha en god uke!

matmons1365381196

Du har jo vært utrolig flink med 2,6 kilo på en uke...jøje meg. Hvordan har du klart det`?

Ha en god uke!

Jeg har ikke gjort noe annet enn å spise meg forsynt på god lavkarbomat 5-6 ganger daglig. Kiloene har forsvunnet helt av seg selv :) Mye flinkere du som fortsetter med godt mot, til tross for at du ikke ser resultatene enda. Men, de kommer nok :)

Har vært ganske flink denne uken.

Jeg veide 57,5 forrige lørdag. Denne lørdagen viste vekten 56.

Jeg spiser et eple og en halv brødskive med ost og kalkunpålegg til frokost. Lunsj består av 1 skive speltbrød, 1 kokt egg og salat ved siden av. Middag er enten fisk eller kylling med grønnsaker og litt saus. Tar gjerne en skive brød (ingers rugbrød) til kvelds, samt et eple. Jeg har unnet meg en vaffel, litt chips og litt sjokolade innnimellom.

Jeg har gått 3 turer på en times tid, samt danset et par timer (går på dansekurs)

Er fornøyd med vektnedgangen, men regner med at om en uke er det nok mellom en halv og en kilo vektnedgang, og ikke så mye som denne uken.

Lykke til dere andre her!

Har vært ganske flink denne uken.

Jeg veide 57,5 forrige lørdag. Denne lørdagen viste vekten 56.

Jeg spiser et eple og en halv brødskive med ost og kalkunpålegg til frokost. Lunsj består av 1 skive speltbrød, 1 kokt egg og salat ved siden av. Middag er enten fisk eller kylling med grønnsaker og litt saus. Tar gjerne en skive brød (ingers rugbrød) til kvelds, samt et eple. Jeg har unnet meg en vaffel, litt chips og litt sjokolade innnimellom.

Jeg har gått 3 turer på en times tid, samt danset et par timer (går på dansekurs)

Er fornøyd med vektnedgangen, men regner med at om en uke er det nok mellom en halv og en kilo vektnedgang, og ikke så mye som denne uken.

Lykke til dere andre her!

Uffff.. synes du spiser bittelite. Hvor mange kalorier tilsvarer dette?

Er det? Jeg har ikke regnet ut hvor mange kalorier det er. Noe imellom 1200 og 1500 kanskje. Skal jeg gå ned i vekt så tror jeg at jeg må holde meg omtrent til dette inntaket.

Er du oppe i 1500 så er det jo fint, men tror nok det er lurt å sjekke litt nøyere hva du faktisk får i deg. Ikke bra å spise for lite heller, særlig siden du beveger deg litt i tillegg. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...