Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det slik at de som går på lavkarbo trenger ikke tenke på antall kalorier de spiser? Er det det at de kutter karboene som gjør susen? Blir litt forvirret av alle slankerådene, men forstår det slik at de som velger en lavkarbokur er gjerne mennesker som er glad i feit mat, mens de som velger kalorikontroll er de som velger å spise mer karbohydrater og mindre fett. Har jeg rett?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/360505-lavkarbo-eller-kalorikontroll/
Del på andre sider

Fortsetter under...

candyqueen_83

I utgangspunktet trenger man ikke telle kalorier når man spiser et lavkarbohydratkosthold. Men noen må telle for å gå ned. Og det er gjerne etter at man har gått ned det meste av det man skal gå ned,eller om man ligger litt høyere på karbohydratnivået.

matmons1365381196

Når jeg spiser lavkarbo teller jeg ikke kalorier i det hele tatt. Jeg går ikke spesielt inn for å spise fet mat, men prøver ikke å unngå det heller. Poenget er å spise proteinrik mat. I tillegg spiser jeg mye grønnsaker og bær, men ikke så mye frukt. Jeg får søtsug av frukt, men det hjelper å spise det sammen med noen osteterninger eller rå nøtter. Og jeg unngår raske karbohydrater.

De som holder seg til lavkalorimat må nødvendigvis spise magrere, for fettrik mat inneholder jo mange kalorier. Det gjør forovrig pasta, ris og brød også.

Jeg har prøvd veldig mange forskjellige typer kosthold for å gå ned i vekt. Jeg hadde gitt opp for lenge siden da jeg begynte med lavkarbo, først og fremst i håp om å bedre en alvorlig og smertefull muskelsykdom. Overraskelsen var stor da jeg i tillegg til å få bedre helse raste ned i vekt, til tross for at jeg spiste meg forsynt 5-6 ganger daglig, og aldri følte meg sulten.

Alle de gangene jeg har prøvd lavkaloridietter har jeg måttet forsake og kjempe, og har følt meg sulten og utilfreds. Det slipper jeg på lavkarbo :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...