andrine Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 Hei!!! Jeg har slitt med en kneskade siden april/mai, da jeg trolig vred kneet under an landing med parangliding. Det er akkurat det som er problemet, at jeg ikke riktig vet hvs som skjedde..... Har vært til lege og prøvde både orudis gel og brexidol, men ingenting hjalp. Har også vært til røntgen, men det viste ingenting. Jeg sliter, det går OK å gå vanlig/sykle, men dersom jeg f.eks skal spille fotball, løpe/jogge er det så vondt at det bare er å glemme det!!!! venter på svar fra sykehus om artroskopi/utredning....noe som tar flere måneder.... Smertene sitter på baksiden av kneet, der musklene fra legg/lår går sammen. Altså rett bak kneet. Har du noen formening om hva smertene er forårsaket av og eventuelt noen behandlingsforslag..... Finnes det medisiner som kanskje kan dempe smertene (ikke B preparater) Går det for eksempel an å sprøute inn Xylocain????? Trenger å leve uten smerter iblandt mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jvb Skrevet 30. september 2001 Del Skrevet 30. september 2001 du kan have bruskproblem eller meniskproblem. I Danmark kan man komme på private klinikker, og nogle af os har overenskomst med de danske amter. så er skopi gratis. Hos mig koster det 1800 kr for udlændinge. Jeg mener også der er klinikker i Oslo. man kan godt komme xylocain i knæet, men så ville jeg nok bede lægen supplerer med Decadron 4 mg. mvh jvbruun www.ortkirkoege.suite.dk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 6. oktober 2001 Del Skrevet 6. oktober 2001 Jeg synes det er vanskelig å si hva som er årsaken, men ettersom du har vært plaget så lenge, kan det være aktuelt med en artroskopi. Jeg foreslår derfor at du kontakter legen din med spørsmål om du bør henvises til en slik undersøkelse eller om det er andre tiltak som bør forsøkes først. Xylocain har kortvarig effekt og ingen egnet løsning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.