Gå til innhold

avsluttet terapi men savner terapeuten...

Anbefalte innlegg

Gjest Løvetannjenta
Skrevet

Etter å ha hatt en depresjon og gått til behandling hos psykiater over ca 6 år har jeg blitt ganske frisk. Terapeuten og jeg hadde et godt forhold og jobbet gjennom livserfaringer som preget hverdagen og ga et unødvendig krevende livsmønster. Antall timer varierte, ca 1 per mnd det siste året. Men, ennå etter over 8 mnd uten behandling savner jeg terapeuten.. Tenker mye på han, situasjoner vi har pratet om og kobler han inn i tankerekken når jeg opplever noe krevende i hverdagen. Er faktisk ganske plagsomt! Føles som jeg har blitt avhengig av støtten og de gode samtalene.... Kan ringe og maile til psykiateren som jeg vil, men ønsker jo ikke å være en plage, og har selvfølgelig ikke våget å nevne at jeg tenker på terapien til de grader så mye... Er dette unormalt? Hvordan kan jeg bli kvitt følelsen av å ha helt dilla på behandleren?

Skrevet

I min verden er det normat. Jeg savner et par av de jeg har møtt i psykiatrien, og noen tenker jeg på som de skulle være familie, selv om det jo ikke er gjengjeldende fra andre siden. De vet ikke at jeg opplever det sånn. Jeg savner dem, det er sårt at de ikke kjenner det samme tilbake, at vi ikke kan ha kontakt. Jeg blir fryktelig lei meg når jeg tenker på at de kommer til å dø. Håper jeg får vite om det sånn at jeg kan gå i begravelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...