Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en sukkerfri dag, dvs. en dag uten at jeg har spist godteri eller boller/kaker. I dag er det lørdag og har derfor unnet meg noe, men vil begrense det så godt jeg kan. Lykke til til dere andre!

Det er lov å spise litt mørk sjokolade (70 %), sukkerfrie pastiller og sukkerfri tyggegummi. Det blir kalt en sukkerfri dag. Det er også lov å drikke juice.

Fortsetter under...

Gjest mrs Humlesnurr

Hei, tjohei:-) Hvordan går det? Jeg blir med på prosjektet - kutter sukker fra i dag av! Jeg er en ekstrem søtmons, så dette blir nok hardt, men...tror det er verdt det. Plages både av migrene og uren hud, og sukkerkutt skal visstnok hjelpe på begge deler. Jeg kommer fortsatt til å spise frukt og grove kornprodukter, altså. Ikke noe lavkarbo-opplegg, for det klarer jeg ikke. Kjører du det strenge løpet eller?

Ha en god tirsdag!

Gjest mrs Humlesnurr

Jeg blir med :) Har vært ganske flink etter nyttår, men i helgene frotser jeg.. og helga kan dra seg mot torsdag... Litt tidlig :o)) Nei, jeg henger meg på denne tråden. Søtt er lørdag (-:

''men i helgene frotser jeg.. og helga kan dra seg mot torsdag...''

Kjenner meg igjen i den! ;-p

Hei, tjohei:-) Hvordan går det? Jeg blir med på prosjektet - kutter sukker fra i dag av! Jeg er en ekstrem søtmons, så dette blir nok hardt, men...tror det er verdt det. Plages både av migrene og uren hud, og sukkerkutt skal visstnok hjelpe på begge deler. Jeg kommer fortsatt til å spise frukt og grove kornprodukter, altså. Ikke noe lavkarbo-opplegg, for det klarer jeg ikke. Kjører du det strenge løpet eller?

Ha en god tirsdag!

Jeg sliter med opplegget, men prøver å holde meg til mørk sjokolade og lakris. Føler jeg må begynne på nytt hver dag.

Gjest mrs Humlesnurr

Jeg sliter med opplegget, men prøver å holde meg til mørk sjokolade og lakris. Føler jeg må begynne på nytt hver dag.

'' Føler jeg må begynne på nytt hver dag.''

Du har i hvert fall ikke gitt opp da, det er jo bra!;-)

Noen biter med mørk sjokolade er jo bare sunt:-) Verre med lakris, kanskje - det er vel stort sett bare sukker? Det finnes jo en del sukkerfrie pastiller med lakrissmak, prøvd noen av dem? (sukkerfri IFA er god, synes jeg. Og Dent Oi, hvis man liker saltlakris:-))

Søtsuget skal visst bli mindre hvis man bare klarer å holde seg unna søtsakene i ca. 1 uke....hvis det er noen trøst. Jeg er på min 2. sukkerfrie dag i dag. Men det holder hardt, kjenner jeg;-p

Passer du forresten på å spise nok "skikkelig", mettende mat til faste tider? Det må jeg være nøye med, ellers blir søtsuget rett og slett uutholdelig.

Jeg har troen på deg, tjohei:-)

Annonse

'' Føler jeg må begynne på nytt hver dag.''

Du har i hvert fall ikke gitt opp da, det er jo bra!;-)

Noen biter med mørk sjokolade er jo bare sunt:-) Verre med lakris, kanskje - det er vel stort sett bare sukker? Det finnes jo en del sukkerfrie pastiller med lakrissmak, prøvd noen av dem? (sukkerfri IFA er god, synes jeg. Og Dent Oi, hvis man liker saltlakris:-))

Søtsuget skal visst bli mindre hvis man bare klarer å holde seg unna søtsakene i ca. 1 uke....hvis det er noen trøst. Jeg er på min 2. sukkerfrie dag i dag. Men det holder hardt, kjenner jeg;-p

Passer du forresten på å spise nok "skikkelig", mettende mat til faste tider? Det må jeg være nøye med, ellers blir søtsuget rett og slett uutholdelig.

Jeg har troen på deg, tjohei:-)

Det er etter måltidet jeg får lyst på søtsaker. Mulig jeg må gå tilbake til mine sukkerfrie lakrispastiller. Føler jeg blir glad av sukker. Det er litt av problemet. Bruker det som antidepressiva.

Gjest mrs Humlesnurr

Det er etter måltidet jeg får lyst på søtsaker. Mulig jeg må gå tilbake til mine sukkerfrie lakrispastiller. Føler jeg blir glad av sukker. Det er litt av problemet. Bruker det som antidepressiva.

''Føler jeg blir glad av sukker.''

Jeg også. Men for meg har gleden en ekkel bismak; jeg føler jeg forsøpler kroppen. Tenker du også slik? For min del kan dessuten godismengdene bli _store_, og da føler jeg meg ikke bra hverken fysisk (tung, kvalm, trøtt) eller psykisk.

Det er faktisk bevist at sukker har en slags lykke-effekt, det er ikke bare noe vi føler. Men den er kortvarig. Og vi trenger visstnok stadig mer av "dopet" for å oppnå den ønskede effekten. Så det er ikke veldig bra "medisin" i lengden:-)

Trening, derimot, sies å kunne påvirke humøret på mer permanent basis. Jeg prøver å gå en tur hver dag, selv om målet er å komme i gang med mer intensiv trening. Men jeg tror jeg får ta en ting om gangen:-) Nå er det sukker-reduksjon som står i fokus!

Det var en luring som sa: "Jeg kan motstå alt, unntatt fristelser":-p Da jeg var en tur på butikken nå i kveld, syntes jeg jeg hørte påskekyllingene på den lilla eggekartongen (med knallgode sjokoladeegg oppi) skrike "ta meg med, ta meg med"!:-p Men jeg overhørte hylekoret og puttet i stedet en ananas i handlekurven. Den har jeg kost meg med nå. Med god samvittighet:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...