Gå til innhold

Paranoid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis noen ser på deg på treningssenteret og smiler for seg selv, ville du tatt det ille opp hvis du var overvektig og tenke at de er onde?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg ville absolutt tenkt at de smilte fordi de syns jeg var latterlig.

Skrevet

Det hadde jeg ikke brydd meg noe om. Det kan være mange grunner til at vedkommende smiler. Om vedkommende hadde smilt av meg så hadde jeg syntes synd på han.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis jeg smiler til normalvektige er jeg høflig og hyggelig? Hvis jeg smiler til overvektige er jeg ondsinnet? Hvis jeg smiler til undervektige er jeg...?

Er det slik?

Hvordan skal jeg opptre overfor overvektige for å være høflig og hyggelig?

Skrevet

Hvis jeg smiler til normalvektige er jeg høflig og hyggelig? Hvis jeg smiler til overvektige er jeg ondsinnet? Hvis jeg smiler til undervektige er jeg...?

Er det slik?

For guds skyld ikke smil ;)

Gjest Fabianna
Skrevet

Nei. Jeg ville enten ha trodd at vedkommende smilte til meg, eller at h*n som du skrev, smilte litt for seg selv.

Skrevet

Jeg tror ikke dette bare gjelder for de med overvekt.

Hva med f.eks. undervekt? Eller normalvektige som mener de veier for lite/mye?

De fleste har vel noe med sitt utseende de er mindre fornøyd med, og fokuserer og grubler man tilstrekkelig på dette, vokser betydningen ut av proporsjoner.

Overdreven selvkritiskhet og problemfokus + lav selvtillitt er kanskje noe man bør jobbe med her.

Skrevet

Er det slik?

Nå tenker jeg på tilfeldige folk man ikke snakker med på et treningssenter.

Gjest Fabianna
Skrevet

Nå tenker jeg på tilfeldige folk man ikke snakker med på et treningssenter.

Og de tolker du som onde hvis de smiler til deg eller til seg selv?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hvis noen hadde smilt til meg på et treningssenter, ville jeg smilt tilbake.

Jeg ville syntes de var hyggelige, og så ville jeg lurt på om jeg har møtt dem før (glemmer fort folk jeg har møtt bare en gang- til tross for at jeg evt snakket med dem)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...