Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er helt umulig å si. Kommer an på så mye. Er det gutt eller jente, kroppsfasong, om de trener mye, ( muskler veier mer enn fett), og hvordan ser foreldrene ut, f.eks. Barn ligner jo som kjent ofte på den ene eller andre siden av familien. Det viktigste er jo imidlertid ikke hvor mye man veier, men hvordan man ser ut. sitter kiloene der de skal og man ikke er altfor lubben, spiller det ingen rolle hvor mye man veier.

Her i huset er 13 åringen 153 og veier 36 kilo. Og hun er i slankeste laget. Vi håper at hun strekker seg både i lengde og vekt ette hvert. Har tre gutter som nå er voksne, og det var veldig ulikt hva de veide som 15-åringer forde de var så ulike både av utseende og interesser.

Gjest sjøstjerna

Min bestevenninne var på den høyden, og veide ca 50 kg i 16 årsalderen. Hun var veldig slank.

Enig med de som sier at dette kan variere enormt basert på muskelbygning etc. Ville gjettet at normalvektige i den høyden kan ha vekt mellom 45-63 kg.

Annonse

Gjest bmi-kalkulatoren

følge Oslo Universitetssykehus sine tabeller, tilsvarer BMI på 24 hos en 15-årig jente, en voksen BMI på 25. Dvs at en 15-åring med BMI = 24 er normalvektig, men høyere BMI tilsvarer økende grad av overvekt. For 15-årige gutter, tilsvarer BMI på 23 en voksen-BMI på 25.

I praksis kan en 15-årig jente som er 157 cm høy, veie opp til i underkant av 60 kg, før hun tipper over til overvekt i BMI-forstand. Gutter med samme vekt og høyde, kan veie opp mot 57 kg.

følge Oslo Universitetssykehus sine tabeller, tilsvarer BMI på 24 hos en 15-årig jente, en voksen BMI på 25. Dvs at en 15-åring med BMI = 24 er normalvektig, men høyere BMI tilsvarer økende grad av overvekt. For 15-årige gutter, tilsvarer BMI på 23 en voksen-BMI på 25.

I praksis kan en 15-årig jente som er 157 cm høy, veie opp til i underkant av 60 kg, før hun tipper over til overvekt i BMI-forstand. Gutter med samme vekt og høyde, kan veie opp mot 57 kg.

Hei.

Takk for svar.

Det var godt å hvite.

Det er helt umulig å si. Kommer an på så mye. Er det gutt eller jente, kroppsfasong, om de trener mye, ( muskler veier mer enn fett), og hvordan ser foreldrene ut, f.eks. Barn ligner jo som kjent ofte på den ene eller andre siden av familien. Det viktigste er jo imidlertid ikke hvor mye man veier, men hvordan man ser ut. sitter kiloene der de skal og man ikke er altfor lubben, spiller det ingen rolle hvor mye man veier.

Her i huset er 13 åringen 153 og veier 36 kilo. Og hun er i slankeste laget. Vi håper at hun strekker seg både i lengde og vekt ette hvert. Har tre gutter som nå er voksne, og det var veldig ulikt hva de veide som 15-åringer forde de var så ulike både av utseende og interesser.

Hei.

Går sønnen din på noe medisin som har bivirkning som setter ned matlysten siden han er tynn eller spiser han litt for lite?

gutt eller jente?

Ferdig med puberteten eller akkurat begynt?

Jeg var 156 og veide 50 kg da jeg var 17

Da vill jeg si at du var normal.

Altså ikke for tynn og ikke for tykk.

Det er ikke fint å være så tynn at de ikke har noe fett og ikke mage og det er heller ikke fint å være slik at vi ser at de har veldig stor mage.

Annonse

Forskjell på gutt og jente her. Min gutt på snart 15,5 er 182 og vokser enda, han veier mellom 70-75 kilo og har sixpack. Så absolutt langt fra fet (!) Og 47 i sko.. Og variasjonene mellom kjønn er jo like store.

Han på 13 er 158 høy og veier 43 kilo med klær.. han er beintynn! Totalt skrapa.

Da vill jeg si at du var normal.

Altså ikke for tynn og ikke for tykk.

Det er ikke fint å være så tynn at de ikke har noe fett og ikke mage og det er heller ikke fint å være slik at vi ser at de har veldig stor mage.

...det var vel ikke jeg som skulle vurderes her?

Hei.

Går sønnen din på noe medisin som har bivirkning som setter ned matlysten siden han er tynn eller spiser han litt for lite?

13-åringen er ei jente. Og hun bruker ingen medisiner, er bare naturlig ( veldig ) slank. Spiser normalt. Men hun har to foreldre som ikke rager så høyt over bakken (163, 173) og har selvfølgelig arvet det. Har alltid vært liten og lett.

• 3 uker senere...
Gjest Elextra

Ingen særlig hjelp her, men jeg vil tro at det ikke går an å snakke om hva som er "normalt" for 15-åringer, dvs. alt er normalt, nesten.

Noen 15-åringer har barnekropp, andre voksenkropp, og vekten vil selvfølgelig variere sterkt.

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...