Gå til innhold

NHD:medisin & hypomani(langt innlegg)

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar eller noe sånt
Skrevet

Jeg skreiv et innlegg ang. min lille tur med bil nesten i husveggen for noen dager siden.

Jeg falt ned etter å ha sovet litt natta etter for deretter å komme opp igjen-ikke så "galt" denne gangen.

Fortalte det til fastlegen, han ser jo uroen jeg har i kroppen i tillegg og bestemmer derfor å redusere Cipramil igjen. Jeg spurte om jeg ikke kunne få prøve den dosen ei lita stund til da det kanskje vil stabilisere seg etterhvert - på ett høyere nivå enn nesten daglige selvmordstanker.

*Er det feil av meg å ønske dette?

*Ville det ha kunnet stabilisere seg om jeg hadde fått lov til å prøve? eller er det ønsketenkning?

1000tanker og planer hvor ingenting klarer gjennomføres-begynner med ting og ender i ingenting liksom.

Enorm uro, klarer ikke sitte i ro gjennom en avtale engang..jeg er lege og skal til Uganda(vel - i den virkelige verden er jeg ikke utdanna til noe engang)så jeg er jo ved mine fulle fem. Flirer og ler uansett hvor seriøse ting som blir tatt opp - nesten i alle fall...

Jeg ser meg selv i en fjellvegg hvor bilen er vrak og jeg kommer ut av det hele uten et lite skrubbsår- jeg er jo udødelig, ingenting kan stoppe meg!!! +++

*Hvorfor reagerer man egentlig med opptur når en som har Bipolar Lidelse settes på AD?

Jeg går allerede på Litium og Lamictal - og nå denne Cipramilen som han reduserer..han unner meg ikke å ha det godt tydeligvis.

*Er det noe jeg kan gjøre for å beholde det gode stemningsleiet selv om fastlegen reduserer dosen??

jeg faller alltid ned i ei gjørmete grøft jeg nesten ikke kommer meg ut av. Det har jeg gjort i alle år så har jo lært det, men ikke åssen jeg skal klare komme videre-lengre enn det.

Jeg vet at medisiner ikke løser "verdensproblemer", men at de hadde vært til litt hjelp hadde ikke gjort meg noe.