Gå til innhold

Best å bo på østkanten når man sliter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vil man vel føle seg mindre mislykket enn om man bor på vestkanten?

Skrevet

Det kan være bedre (og billigere) å bo på østkanten hvis man sliter _økonomisk_. På andre måter blir nok dette litt for unyansert.

Skrevet

Den skjønte jeg ikke.... bor på østkanten selv, men hadde da hatt absolutt de samme problemene om jeg hadde bodd på andre siden av byen...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er best å bo der en trives best.

Skrevet

Nei, det er best å bo der man har familie, dersom man sliter. Det er det viktigste. Om det er øst eller vest, nord eller sør spiller ingen rolle.

Gjest kommer helt an på
Skrevet

Nei, det er best å bo der man har familie, dersom man sliter. Det er det viktigste. Om det er øst eller vest, nord eller sør spiller ingen rolle.

Ikke om man sliter med familien. Jeg flyttet halve Norge vekk fra familien fordi jeg sliter, så det vil nok variere det der også

Skrevet

Ikke alltid familien stiller opp på en konstruktiv måte, er min erfaring. Men jeg har knyttet til meg min egen "familie", bestående av venner som kjenner meg og tar meg for den jeg er.

Da er det faktisk lettere å forholde seg til familien etterhvert også. Når jeg ikke søker deres anerkjennelse på den gamle måten, får de heller ikke i samme grad muligheten til å disse meg, som jeg følte de gjorde. Tror egentlig de prøvde å beskytte seg selv fra en veldig utilstrekkelighetsfølelse.

Men det er godt å ha gode, nære venner - jeg er heldig sånn.

Gjest segunda
Skrevet

Tror du de mislykkede bor på østkanten, og de vellykkede på vestkanten?

Skrevet

Ikke alltid familien stiller opp på en konstruktiv måte, er min erfaring. Men jeg har knyttet til meg min egen "familie", bestående av venner som kjenner meg og tar meg for den jeg er.

Da er det faktisk lettere å forholde seg til familien etterhvert også. Når jeg ikke søker deres anerkjennelse på den gamle måten, får de heller ikke i samme grad muligheten til å disse meg, som jeg følte de gjorde. Tror egentlig de prøvde å beskytte seg selv fra en veldig utilstrekkelighetsfølelse.

Men det er godt å ha gode, nære venner - jeg er heldig sånn.

Hva betyr å disse meg?

Skrevet

Tror du de mislykkede bor på østkanten, og de vellykkede på vestkanten?

Nei, det var ikke slik ment, men jeg tror du skjønner hva jeg mener.

Gjest bygdetausa
Skrevet

Det er bedre å bo i byen når en sliter! Her må en ha hjerteinfarkt om en skal få legevakten ut av sofaen. Om en har selvmordstanker eller psykotisk risikerer en å få beskjed om å vente til "mandag". Det tar to timer å komme seg til poliklinikken.... Akutteamet er åpent 9 - 15 på hverdager.... Skal en bytte fastlege er det bare Abdulla som er ledig...

Gjest segunda
Skrevet

Nei, det var ikke slik ment, men jeg tror du skjønner hva jeg mener.

Ikke helt. Hvis du tenker på økonomi da forstår jeg deg, men ellers ikke. Jeg kjenner mange på vestkanten og ser ikke på dem som spesielt vellykkede mennesker fremfor de som bor på østkanten.

Gjest segunda
Skrevet

Det er bedre å bo i byen når en sliter! Her må en ha hjerteinfarkt om en skal få legevakten ut av sofaen. Om en har selvmordstanker eller psykotisk risikerer en å få beskjed om å vente til "mandag". Det tar to timer å komme seg til poliklinikken.... Akutteamet er åpent 9 - 15 på hverdager.... Skal en bytte fastlege er det bare Abdulla som er ledig...

Tror du Abdullah er bedre lege i byen enn på landet?

Skrevet

Det spørs jo om det å møte så mange andre mennesker som sliter kan gi deg god energi. Kanskje du bare vil bli dratt langt ned istedenfor?

Gjest bygdetausa
Skrevet

Tror du Abdullah er bedre lege i byen enn på landet?

Nei. Jeg er ikke rasist. Det handler om at her er kun ett legekontor og de fleste er utenlandske, og noen er svært vanskelig å kommunisere med.

Gjest segunda
Skrevet

Nei. Jeg er ikke rasist. Det handler om at her er kun ett legekontor og de fleste er utenlandske, og noen er svært vanskelig å kommunisere med.

Jeg nevnte ikke et ord om rasisme. Hvorfor tror du at det er flere leger som heter Abdullah på landet enn i byen?

Gjest bygdetausa
Skrevet

Jeg nevnte ikke et ord om rasisme. Hvorfor tror du at det er flere leger som heter Abdullah på landet enn i byen?

Fordi det er mangel på leger i Norge. De fleste ønsker seg til større steder og da havner de som ikke kan norsk på landet, før de greier å komme seg til større steder. Vi har flere dansker, en hissig smågal lege fra russland, en neger jeg ikke vet hvor er fra og to norske. Kommunelegen som var norsk døde... og stillinger står fremdeles åpen...

Gjest Elextra
Skrevet

Har inntrykk av at det er noe mer rom for annerledeshet på Østkanten, ja.

Men som NHD sier, er vel det viktigste å bo i et område en trives.

Gjest segunda
Skrevet

Fordi det er mangel på leger i Norge. De fleste ønsker seg til større steder og da havner de som ikke kan norsk på landet, før de greier å komme seg til større steder. Vi har flere dansker, en hissig smågal lege fra russland, en neger jeg ikke vet hvor er fra og to norske. Kommunelegen som var norsk døde... og stillinger står fremdeles åpen...

En neger som heter Abdullah og du har ikke fordommer????

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...