Gå til innhold

Hvordan behandle mindreverdighetsfølelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Nobodyy
Skrevet

Hva er grunnen til at samfunnet hater deg?

Ble litt kort den forrige. Er bare at jeg har blitt mobbet hele livet, og føler meg som verdens styggeste. Har vanskelig for å tro på de som sier jeg ikke er stygg.

Gjest dr phill
Skrevet

Ble litt kort den forrige. Er bare at jeg har blitt mobbet hele livet, og føler meg som verdens styggeste. Har vanskelig for å tro på de som sier jeg ikke er stygg.

ja det skal ikke være lett. Har også opplevd mobbing og sliter til tider med å få av meg stemmene jeg bærer rundt med

Jeg leser en bok om NLP nevrolingvistisk programmering. Det står mye om ulike teknikker en kan bruke for å omprogrammere tankene (høres jo nesten litt science fiction ut dette her, men det er ikke akkurat sånn).

Jeg tenker iblant at alle de negative tankene bare har gitt meg mere drivkraft til å gjenomføre det jeg vil. Det er litt paradoksalt, derfor blir det det.

Jeg tenker også at "hvorfor i all verden skal noen tullinger få lov til å bestemme over livet mitt, hvem jeg er, hva jeg kan osv? De som har sagt sånne ting til meg er ikke spesielt interessert i meg som person, heller ikke hva jeg kan eller ikke kan. Men de har de har nytt å ha overtaket på meg, det er den de liker. Makten, å gjøre andre må. Så derfor disse virkemidlene.

Jeg fikk det mye bedre etter å ha fullført videregående og begynt på universitetet. Har forsøkt gruppeterapi også og fått en del ut av dette.

Det er alltid håp, ønsker du å komme deg ut av det du er i nå og til noe bedre , så vi du klare det, det vet jeg:)

Skrevet

Hvorfor skal du gi mobberne rett. Mobbere er gjerne folk med problemer selv. Nå har det jo vært fokus på mobbing i media og der kan du selv lese hva som er feil med mobberne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...