Gå til innhold

alternativ til antidepressiva

Anbefalte innlegg

Gjest Slitsom angst
Skrevet

Jeg lider av panikkangst (med lett depressjon av og til)og har i mange år gått på lav dose 10-20 mg fontex.(virker ganske bra mot panikken men angsten er der) Ved å øke dosen blir jeg bare søvnig og må sove mye.Prøver nå å skifte til efexor. Har i 2-3 uker gått på efexor 75 mg, men opplever en god del bivirkninger og mye smerte i kroppen noe jeg også gjorde med fontex. Smertene trenger ikke ha noe med medisinene å gjøre men blir forsterket av medisinene samtidig som jeg blir anspent . Finnes det andre typer medisiner (ikke vanedannende) som kan hjelpe ? Leste at noen typer medisiner mot epilepsi kunne være til god hjelp. Et av dem var lyrica.Som også kan ta bort smerter i kroppen. Stemmer dette? Eller er det flere alternativer?? Mulig noe som kan brukes som tilleggs medisin til lav dose med antidepressiva uten at man blir trøtt.

Skrevet

Har ikke lest hele innlegget men alternativ til antidepressiva kan være Johannesurt og Depridix. Fås kjøpt på helsekost eller kanskje vita.

Skrevet

Zoloft er en bra medisin. Det er den jeg tar. Man blir ikke trett og den funker greit, men slikt er individuelt.

• 3 uker senere...
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er bare AD med påvirkning på serotoninsystemet som virker forebyggende på panikkanfall.

Lyrica har mange av de samme egenskaper som benzo. Det gir avhengighet. Det selges også dyrt på det illegale marked. Dette bør du holde deg borte fra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...