Gjest Slitsom angst Skrevet 27. februar 2011 Skrevet 27. februar 2011 Jeg lider av panikkangst (med lett depressjon av og til)og har i mange år gått på lav dose 10-20 mg fontex.(virker ganske bra mot panikken men angsten er der) Ved å øke dosen blir jeg bare søvnig og må sove mye.Prøver nå å skifte til efexor. Har i 2-3 uker gått på efexor 75 mg, men opplever en god del bivirkninger og mye smerte i kroppen noe jeg også gjorde med fontex. Smertene trenger ikke ha noe med medisinene å gjøre men blir forsterket av medisinene samtidig som jeg blir anspent . Finnes det andre typer medisiner (ikke vanedannende) som kan hjelpe ? Leste at noen typer medisiner mot epilepsi kunne være til god hjelp. Et av dem var lyrica.Som også kan ta bort smerter i kroppen. Stemmer dette? Eller er det flere alternativer?? Mulig noe som kan brukes som tilleggs medisin til lav dose med antidepressiva uten at man blir trøtt. 0 Siter
tjohei Skrevet 27. februar 2011 Skrevet 27. februar 2011 Har ikke lest hele innlegget men alternativ til antidepressiva kan være Johannesurt og Depridix. Fås kjøpt på helsekost eller kanskje vita. 0 Siter
serenity777 Skrevet 27. februar 2011 Skrevet 27. februar 2011 Zoloft er en bra medisin. Det er den jeg tar. Man blir ikke trett og den funker greit, men slikt er individuelt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. mars 2011 Skrevet 16. mars 2011 Det er bare AD med påvirkning på serotoninsystemet som virker forebyggende på panikkanfall. Lyrica har mange av de samme egenskaper som benzo. Det gir avhengighet. Det selges også dyrt på det illegale marked. Dette bør du holde deg borte fra. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.