Gå til innhold

Hvor får man hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg er fryktelig rådvill nå, og prøver meg her for å få hjelp.

Min mor (47 år) har vært 50 % sykemeldt i over et halvt år nå etter at hun i begynnelsen av året ble totalt utbrent både på jobb og privat.

Hun går til fysikalsk behandling for å få bukt med stive muskler, men det er ikke bare der hun sliter.

Hun sier selv at hun ikke finner mening med livet lenger, hun gleder seg ikke til noe eller over noe, og er totalt blottet for energi. Hun har i det siste begynt å isolere seg noe, og sitter bare og gråter.

Hun ser selv at hun har behov for noen profesjonelle hun kan snakke med, men det er vanskelig. I den kommunen hun bor er det 2 års ventetid for å komme inn til psykolog. Legen hennes har tidligere gitt henne antidepressiva, men hun likte ikke følelsen (eller mangel på følelser) som medisinen gav.

Har noen råd om hvor hun kan henvende seg for å få hjelp? Har hørt noen snakke om Modum, er det noen som kjenner til hvordan hun kommer seg inn der, evt. hva det koster?

Jeg er redd hun er i ferd med å gå under...

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36136-hvor-f%C3%A5r-man-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Som de fleste som feil"behandles" under diagnosen utbrenhet, har nok også din mor en depresjon.

Den beste behandlingen er kombinasjonen av antidepressiva og en type psykoterapi som heter kognitiv terapi.

Hun må søke hjelp hos fastlegen sin. Denne kan henvise henne til en psykiatrisk poliklinikk. Der vil hun få god hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...