Gå til innhold

Å være lykkelig?

Anbefalte innlegg

Gjest vil ikke være feit
Skrevet

Jeg er overvektig og klarer godt å kjøpe meg klær, og føler meg pen innimellom. Ikke hele tiden, men det tror jeg ikke er særlig vanlig blant slanke heller.

Det er mange millioner mennesker i verden som ikke går på ski og som aldri har sett snø. Det er ikke målestokk på lykke.

Penger og utseende har ikke vært anerkjente målestokker på lykke.

Det som kjennetegner deg er at du uten unntak ser begrensningene istedet for mulighetene. Du VIL jo INGENTING. Forandring krever noe av deg, og det er visst farlig, det. Kos deg som bælfeit, da.

Jeg derimot, spenner på meg joggeskoene om går så fort jeg kan en time hver dag, og kutter ned på søtsaker = jeg blir sprekere og smalere.

Skrevet

Ønske deg til bursdag eller jul :)

Tja... Det er mange ønsker på ønskelista og jeg tror nok ikke joggesko står øverst på den. :o)

Skrevet

Er det greit å være feit? Eller må man være vakker og tynn for enhver pris? Jeg vil nok være mer lykkelig som stor,enn å måtte stresse resten av livet for å måtte slanke meg 20-60 kg,og for hvem? Ikke meg,jeg er lykkelig som jeg er.Mange kjendiser virker lykkelig med sine kilo uten å måtte nevne politisk parti,eller proffessorer.Jeg ønsker bare å være lykkelig den tiden jeg har fått på jorda,så får det være iopptil andre om jeg får 55,60 eller 75 år.De vakreste menneskene veier også stort sett over 60-70 kilo uansett.

Så fremt du er lykkelig og innerst inne trives som svært overvektig så er det bare å fortsette som du gjør. Du vil sannsynligvis få diabetes2 om ikke så lenge, knærne vil svikte enda mer enn de allerede har gjort og med det kostholdet der vil du få hjerte-kar-sykdommer og vitamin/mineralmangel, men så lenge du er lykkelig så...

Gjest Bipolar58
Skrevet

Lykkelig men suicidal?

Er ikke suicudal når jeg tar mine medisiner.

Gjest togli
Skrevet

Er ikke suicudal når jeg tar mine medisiner.

Kanskje hadde du sluppet medisinene dersom du fikk bedre helse? Kropp og psyke er "ett".... så har man en fysisk frisk kropp er det mye større sjanser for at psyken også skal fungere...

Gjest Bipolar58
Skrevet

Kanskje hadde du sluppet medisinene dersom du fikk bedre helse? Kropp og psyke er "ett".... så har man en fysisk frisk kropp er det mye større sjanser for at psyken også skal fungere...

Ikke enig.Jeg har hatt overvekt de siste 20 årene,fra 100-145 kilo,men var mest lykkelig som gift,eller de siste 5 årene.En kone er viktigere for meg,enn å slanke meg,så jeg ønsker meg ei matrone på +/- 100 kg.Om jeg lever til jeg er 65,vet ingen.Jeg kan slanke meg i 13 år og alikevel bli kjørt ned av en buss,100 kg lett.Jeg har en livsanskuelse som pessimist,og har vært det de siste 20 år.Jeg kan godt kalle meg en bitter,fet pessimist som også er agnostiker.Ikke lenger suicudal med medisiner.Er man pessimist,har man enten rett,eller blir positivt overrasket,så det er en vinn-vinn situasjon.

Gjest Hulderen
Skrevet

Ikke enig.Jeg har hatt overvekt de siste 20 årene,fra 100-145 kilo,men var mest lykkelig som gift,eller de siste 5 årene.En kone er viktigere for meg,enn å slanke meg,så jeg ønsker meg ei matrone på +/- 100 kg.Om jeg lever til jeg er 65,vet ingen.Jeg kan slanke meg i 13 år og alikevel bli kjørt ned av en buss,100 kg lett.Jeg har en livsanskuelse som pessimist,og har vært det de siste 20 år.Jeg kan godt kalle meg en bitter,fet pessimist som også er agnostiker.Ikke lenger suicudal med medisiner.Er man pessimist,har man enten rett,eller blir positivt overrasket,så det er en vinn-vinn situasjon.

'' Er man pessimist,har man enten rett,eller blir positivt overrasket,så det er en vinn-vinn situasjon''

En pessimist vil la være å delta på mye, fordi "det blir sikkert ikke morsomt/vellykket" likevel. Negativiteten vil sperre for mye. Hvem tror du vil gifte seg med en overvektig pessimist som ikke regner med å leve til han blir 65?

Gjest Bipolar58
Skrevet

'' Det er mye bedre å være overvektig og frisk enn tynn og syk. ''

Du mener det er det som er alternativene? Det er mer riktig å sette overvektig og syk opp mot slank og frisk, siden kraftig overvekt disponerer for helseproblemer. Dessuten er det ingen som har sagt at det er et ideal å slanke seg tynn, man bør stoppe ved slank.

Hvorfor stoppe ved slank,om man er frisk og har god helse ved 90 eller 100 kg og din lege er fornøyd? hvorfor skal idealet i år 2011 fremdeles være de under 80 og ikke de over?Er det ikke en grund til at en manns idealvekt er 75 kg mens kanskje en kvinne er 65? Synes vi burde glemme hele speilet og slanke-hysteriet og heller bevege oss meg og se hva vil klaret å kutte ut.Om man spiser mer frukt,fisk og grønnsaker,kanskje man ikke orker popetgull,cola og sjokolade,når man jo alikevel er mett? I oldtiden var de sunne menneskene de tykkeste,fordi de hadde råd til nok mat og overlevde alle sultkatastrofer.I Afrika er det fremdeles slik at de rike er også de tykke,fordi er man vellfødd,så er men også sukksessrik,og har råd til god mat.

Likte han fete på Youtube med t-skjorten som sa."Jeg har endelig kommet over min Anorexia" Nesten litt morsom.Det er fakstisk mange unge som dør av bulimi og anorexia frem-deles,og selv om noen overvektyige dør,bør man satse i begge ender av skalaen og kanskje utvide skalaen for hva som er normalt.Jeg vil påstå at det er farligere å veie 40 kg,enn 140 kg,for både menn og kvinner,så om man satte skalaen på fra 50-150 så kan man heller forhandle om den skalaen når folk i begge ender slutter å dø.Er man 150cm høy, er kanskje ikke 40 kg så farlig som om man er 190cm høy.Man må bruke fornuften her som alle andre steder.Når jeg er tilbake på mine medisiner og har fått hodet mitt på plass,kan man heller diskutere om hvor mye man skal mosjonere.Man trenger faktisk ikke å gjøre noe som helst med maten om man går 30 minutter hver eneste dag,eller 45 minutter 5 dager i uka.God Tur!

Gjest en god latter forlenger livet
Skrevet

Hvorfor stoppe ved slank,om man er frisk og har god helse ved 90 eller 100 kg og din lege er fornøyd? hvorfor skal idealet i år 2011 fremdeles være de under 80 og ikke de over?Er det ikke en grund til at en manns idealvekt er 75 kg mens kanskje en kvinne er 65? Synes vi burde glemme hele speilet og slanke-hysteriet og heller bevege oss meg og se hva vil klaret å kutte ut.Om man spiser mer frukt,fisk og grønnsaker,kanskje man ikke orker popetgull,cola og sjokolade,når man jo alikevel er mett? I oldtiden var de sunne menneskene de tykkeste,fordi de hadde råd til nok mat og overlevde alle sultkatastrofer.I Afrika er det fremdeles slik at de rike er også de tykke,fordi er man vellfødd,så er men også sukksessrik,og har råd til god mat.

Likte han fete på Youtube med t-skjorten som sa."Jeg har endelig kommet over min Anorexia" Nesten litt morsom.Det er fakstisk mange unge som dør av bulimi og anorexia frem-deles,og selv om noen overvektyige dør,bør man satse i begge ender av skalaen og kanskje utvide skalaen for hva som er normalt.Jeg vil påstå at det er farligere å veie 40 kg,enn 140 kg,for både menn og kvinner,så om man satte skalaen på fra 50-150 så kan man heller forhandle om den skalaen når folk i begge ender slutter å dø.Er man 150cm høy, er kanskje ikke 40 kg så farlig som om man er 190cm høy.Man må bruke fornuften her som alle andre steder.Når jeg er tilbake på mine medisiner og har fått hodet mitt på plass,kan man heller diskutere om hvor mye man skal mosjonere.Man trenger faktisk ikke å gjøre noe som helst med maten om man går 30 minutter hver eneste dag,eller 45 minutter 5 dager i uka.God Tur!

''Man trenger faktisk ikke å gjøre noe som helst med maten om man går 30 minutter hver eneste dag,eller 45 minutter 5 dager i uka''

Haha.

Gjest Hulderen
Skrevet

Det innlegget ditt var langt... Men du begynte med å spørre hvorfor man skal slutte å gå ned i vekt når man har blitt slank. Jo, nettopp av samme grunn som du nevner selv: det er usunt både å være for tynn og for tykk.

Jeg skjønte ikke hva det var du ville formidle til meg?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har aldri hatt slike smerter etter jogging før, men det siste halve året har hoftene blitt litt mer kranglete enn før. Håper ikke dette betyr at jeg må slutte å jogge. Joggesko til flere tusen har jeg rett og slett ikke råd til.

Gode joggesko trenger vel ikke koste flere tusen, vel?

En får dessuten ofte fjorårets modell av kjempegode joggesko til halv pris.

Nei, ordentlige joggesko må en ha, om en jogger mye. Og kanskje gjøre som jeg - unngå asfalt og aller helst jogge på skogsstier med ujevnt underlag. Selv kjøpte jeg et par gode "skogsjoggesko" til halv pris sist høst (kostet vel kanskje 1000, mot normalt 2000).

ShitDiddelyDo
Skrevet

Gode joggesko trenger vel ikke koste flere tusen, vel?

En får dessuten ofte fjorårets modell av kjempegode joggesko til halv pris.

Nei, ordentlige joggesko må en ha, om en jogger mye. Og kanskje gjøre som jeg - unngå asfalt og aller helst jogge på skogsstier med ujevnt underlag. Selv kjøpte jeg et par gode "skogsjoggesko" til halv pris sist høst (kostet vel kanskje 1000, mot normalt 2000).

Jeg tror nok man bør opp i 1500+ kroner for gode joggesko, noe som i praksis betyr at du får meget gode sko for under 1000 kroner. Som du skriver er fjorårets modell ofte på salg til halv pris, og disse er ikke noe dårligere i år bare fordi årets modell har kommet.

Det er sånn jeg alltid gjør når jeg trenger noe nytt. Fjorårets treningsbukse, fjorårets sykkel, osv. Det er masse penger å spare på fjorårets modeller - spesielt innen trening, for med mindre man heter Northug vil ingen av oss normale merke forskjell på årets- og fjorårets toppmodeller.

Gjest togli
Skrevet

Er du fornøyd med livet ditt og føler deg frisk og i fin form, så er jo alt greit, ikke sant? :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå må du huske på at idealvekten er høyere for menn fordi vi produserer testosteron - noe som igjen gjør oss mer muskuløse enn kvinner, og muskler veier som kjent mer enn fett. Vi er også ofte høyere enn kvinner.

Det går ikke an å si at "en på 140 er sunnere enn en på 40", eller omvendt. Den på 140 kilo kan være i kurant form. Den på 40 kan også være i kurant form. Det kommer an på så utrolig mye mer enn et tall.

Men vi lever i en utseendefiksert verden, og det slanke er malen i den vestlige verden. I andre kulturer kan det være annerledes. Vi lever dog i vesten, og her er malen for sunnhet en kropp verken for tynn eller for tykk, men greit vedlikeholdt, helst litt trent, uten alt for mye underhudsfett.

En slank kropp trenger for øvrig ikke være sunn, men fysisk aktivitet - og et resultat av dette er gjerne en ok trent kropp, er sunt, og et sunt kosthold - og et resultat av dette er gjerne en forholdsvis slank kropp, er utvilsomt sunnere enn usunn mat.

Hva kropp og lykke angår er det mer kompleks. Du trenger ikke være lykkelig om du ser aldri så bra ut og er aldri så sunn, og du trenger selvfølgelig ikke å være ulykkelig om du lever aldri så usunt og får en kropp deretter.

Men en positiv bieffekt av trening er også en mer positiv psyke, da trening stimulerer hormoner, og hormonene har mye å si for det psykiske.

Gjest segunda
Skrevet

Det som kjennetegner deg er at du uten unntak ser begrensningene istedet for mulighetene. Du VIL jo INGENTING. Forandring krever noe av deg, og det er visst farlig, det. Kos deg som bælfeit, da.

Jeg derimot, spenner på meg joggeskoene om går så fort jeg kan en time hver dag, og kutter ned på søtsaker = jeg blir sprekere og smalere.

Hvorfor skriver du så uforskammet til meg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...