Gjest Fizz Skrevet 3. mars 2011 Skrevet 3. mars 2011 Derfor jeg unngår å ta på dem så mye som mulig. Jeg vasker alltid hendene mine når jeg kommer hjem, før jeg tar varene ut av posen. http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7532198 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 3. mars 2011 Skrevet 3. mars 2011 Ah. Alt er farlig. Hysteri. Hysteri. Hysteri. Skrekksommer: Veps, flått og mordersnegler! Leverpostei gir økt kreftfare. Sola er livsfarlig. Sola er sunn! Pass dere for de lumske bakteriene. Kroppen trenger en viss mengde bakterier. Bakterier er bra. Pass dere for handlevogner. Lufttørker på offentlige bad er bakteriebomber! Ahhhhhhhhhhh. Faen til mas det skal være. Vask hendene jevnlig så går det nok greit. De fleste gjør vel det etter at de kommer inn døra uansett. 0 Siter
Angustia Skrevet 3. mars 2011 Skrevet 3. mars 2011 Greit å vaske hendene, men skal man tenke slik blir man "paranoid" til slutt. For ei tid tilbake leste jeg at mobiltelefonen inneholdert langt fleire bakterier enn et gjennomsnittlig dosete.. Klart vi må ta forholdsregler, men hysteri bør vi unngå. Rådgiver Petter Elstrøm ved Folkehelseinstituttet nyanserer temaet i denne artikkelen. 0 Siter
Angustia Skrevet 3. mars 2011 Skrevet 3. mars 2011 Ah. Alt er farlig. Hysteri. Hysteri. Hysteri. Skrekksommer: Veps, flått og mordersnegler! Leverpostei gir økt kreftfare. Sola er livsfarlig. Sola er sunn! Pass dere for de lumske bakteriene. Kroppen trenger en viss mengde bakterier. Bakterier er bra. Pass dere for handlevogner. Lufttørker på offentlige bad er bakteriebomber! Ahhhhhhhhhhh. Faen til mas det skal være. Vask hendene jevnlig så går det nok greit. De fleste gjør vel det etter at de kommer inn døra uansett. Amen! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 3. mars 2011 Skrevet 3. mars 2011 Amen! Jeg lurer på hvordan folk overlevde før i tiden. Da mener jeg før avisene, og spesielt nettavisene, begynte spalten "dagens overlevelsestips". Tenk å ha bakteriefobi i dag! Tenk på de stakkarene som er hypokondere. Hver eneste dag er det et eller annet. Jeg lurer på om all skremselspropagandaen er en av årsaken til at hundretusenvis av nordmenn går på antidepressiva. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Jeg lurer på hvordan folk overlevde før i tiden. Da mener jeg før avisene, og spesielt nettavisene, begynte spalten "dagens overlevelsestips". Tenk å ha bakteriefobi i dag! Tenk på de stakkarene som er hypokondere. Hver eneste dag er det et eller annet. Jeg lurer på om all skremselspropagandaen er en av årsaken til at hundretusenvis av nordmenn går på antidepressiva. Det var just presis hva som streifet meg da jeg så denne. Jeg gadd ikke lese artikkelen en gang - for dette handler jo om ren logikk. På spissen: Ingen av oss kan si om den som satte fra seg handlevogna til oss hadde klødd seg grundig i ræva et par ganger først - uten å tenke så mye på det. Personlig liker jeg å vaske meg når jeg kommer inn, men det handler om slik jeg er vant til å gjøre det. Kanskje jeg faktisk også glemmer det, for perfekt er jeg ikke. Imidlertid er jeg i snitt lite syk av infeksjoner... Vært nore rusk u nærhet, men jeg er ennå ikke smittet. Jeg er glad jeg ikke har bakterieangst i våre dager ja! Det er greit å oppfordre til NORMAL håndhygjene, men skal det være nødvendig å gå renhåndlsbyråene i sømmene for å stole på at det er rent på do? 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Tenker aldri over at vognene kan være potensielle smittekilder jeg, men vasker hendene før jeg begynner med maten når jeg kommer hjem uansett. Jeg er svært sjelden syk og jeg er ikke veldig hysterisk opptatt av smittefare og sånt. Normal hygiene holder lenge om man har et normalt immunforsvar. 0 Siter
morsan Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Greit å vaske hendene, men skal man tenke slik blir man "paranoid" til slutt. For ei tid tilbake leste jeg at mobiltelefonen inneholdert langt fleire bakterier enn et gjennomsnittlig dosete.. Klart vi må ta forholdsregler, men hysteri bør vi unngå. Rådgiver Petter Elstrøm ved Folkehelseinstituttet nyanserer temaet i denne artikkelen. ''For ei tid tilbake leste jeg at mobiltelefonen inneholdert langt fleire bakterier enn et gjennomsnittlig dosete..'' Det er jo ikke så rart at mobiltelefoner er bakteriebomber når folk kaster seg over telefonen fremfor å vaske hendene etter at de har vært ute og holdt i en handlevogn ;-) Men ellers er det jo en myte at det er dosetene som er bakteriebomber, så man bør egentlig slutte med sammenligningen med dem. Det meste som man har hendene borti er mye verre enn der man bare har hatt lårene sine. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Ah. Alt er farlig. Hysteri. Hysteri. Hysteri. Skrekksommer: Veps, flått og mordersnegler! Leverpostei gir økt kreftfare. Sola er livsfarlig. Sola er sunn! Pass dere for de lumske bakteriene. Kroppen trenger en viss mengde bakterier. Bakterier er bra. Pass dere for handlevogner. Lufttørker på offentlige bad er bakteriebomber! Ahhhhhhhhhhh. Faen til mas det skal være. Vask hendene jevnlig så går det nok greit. De fleste gjør vel det etter at de kommer inn døra uansett. Enig. Her i huset er vi veldig sjelden syke, det gjelder både voksne og barn. Har aldri kjøpt eller brukt antibakterielle greier, men er helt normalt nøye med håndvask og hygiene generelt. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Men i dag skjærer mesteparten opp brødet mens de er i butikken, så da er vi borti maten samtidig som vi går rundt med handlevognen. Men det nytter ikke å bli hysterisk. Jeg har overlevd bakteriene til nå. Må bare ikke tenke så mye på det. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Men i dag skjærer mesteparten opp brødet mens de er i butikken, så da er vi borti maten samtidig som vi går rundt med handlevognen. Men det nytter ikke å bli hysterisk. Jeg har overlevd bakteriene til nå. Må bare ikke tenke så mye på det. ''Men i dag skjærer mesteparten opp brødet mens de er i butikken, så da er vi borti maten samtidig som vi går rundt med handlevognen. '' Virkelig? Det gjør ikke vi, i hvertfall, nyoppskåret brød er mye bedre. Hender dog vi kjøper ferdigoppskåret til matpakker. 0 Siter
frosken Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Ah. Alt er farlig. Hysteri. Hysteri. Hysteri. Skrekksommer: Veps, flått og mordersnegler! Leverpostei gir økt kreftfare. Sola er livsfarlig. Sola er sunn! Pass dere for de lumske bakteriene. Kroppen trenger en viss mengde bakterier. Bakterier er bra. Pass dere for handlevogner. Lufttørker på offentlige bad er bakteriebomber! Ahhhhhhhhhhh. Faen til mas det skal være. Vask hendene jevnlig så går det nok greit. De fleste gjør vel det etter at de kommer inn døra uansett. ''Ah. Alt er farlig. Hysteri. Hysteri. Hysteri. Skrekksommer: Veps, flått og mordersnegler! Leverpostei gir økt kreftfare. Sola er livsfarlig. Sola er sunn! Pass dere for de lumske bakteriene. Kroppen trenger en viss mengde bakterier. Bakterier er bra. Pass dere for handlevogner. Lufttørker på offentlige bad er bakteriebomber! Ahhhhhhhhhhh. '' Enig i at dette er hysteri og bortkastet energi. Vil nå allikevel få påpeke at det er få som har tydeliggjort manglende hygiene på offentlige toaletter mer enn deg gjennom dine levende beskrivelser og statistikk på området som du har lagt ut her på dol opp gjennom årene...*s* 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 ''Ah. Alt er farlig. Hysteri. Hysteri. Hysteri. Skrekksommer: Veps, flått og mordersnegler! Leverpostei gir økt kreftfare. Sola er livsfarlig. Sola er sunn! Pass dere for de lumske bakteriene. Kroppen trenger en viss mengde bakterier. Bakterier er bra. Pass dere for handlevogner. Lufttørker på offentlige bad er bakteriebomber! Ahhhhhhhhhhh. '' Enig i at dette er hysteri og bortkastet energi. Vil nå allikevel få påpeke at det er få som har tydeliggjort manglende hygiene på offentlige toaletter mer enn deg gjennom dine levende beskrivelser og statistikk på området som du har lagt ut her på dol opp gjennom årene...*s* ''Vil nå allikevel få påpeke at det er få som har tydeliggjort manglende hygiene på offentlige toaletter mer enn deg gjennom dine levende beskrivelser og statistikk på området som du har lagt ut her på dol opp gjennom årene...*s*'' Det er bare fordi jeg har vært blant kvinner på nettet så lenge at jeg har begynt å utvikle bryster. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 ''Men i dag skjærer mesteparten opp brødet mens de er i butikken, så da er vi borti maten samtidig som vi går rundt med handlevognen. '' Virkelig? Det gjør ikke vi, i hvertfall, nyoppskåret brød er mye bedre. Hender dog vi kjøper ferdigoppskåret til matpakker. Jeg har nesten ikke skåret et brød hjemme etter at brødskjæremaskinene kom. Herlig og slippe alle brødsmulene hjemme. Kan også ta opp litt om gangen fra fryseren. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 ''Men i dag skjærer mesteparten opp brødet mens de er i butikken, så da er vi borti maten samtidig som vi går rundt med handlevognen. '' Virkelig? Det gjør ikke vi, i hvertfall, nyoppskåret brød er mye bedre. Hender dog vi kjøper ferdigoppskåret til matpakker. Bruker brødskjæremaskinen hver gang jeg. ) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Jeg har nesten ikke skåret et brød hjemme etter at brødskjæremaskinene kom. Herlig og slippe alle brødsmulene hjemme. Kan også ta opp litt om gangen fra fryseren. ...og jeg har aldri brukt skjæremaskinene i butikk - vet ikke hvordan de brukes en gang ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 ...og jeg har aldri brukt skjæremaskinene i butikk - vet ikke hvordan de brukes en gang ;-) Det er veldig snedig, særlig når ungene kommer hjem fra skolen og er sultne og vil riste seg brød. Praktisk med ferdig oppsåkret da. ) 0 Siter
Mandolaika Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Bruker brødskjæremaskinen hver gang jeg. ) Jeg også, er jo så lettvint. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 4. mars 2011 Skrevet 4. mars 2011 Jeg har nesten ikke skåret et brød hjemme etter at brødskjæremaskinene kom. Herlig og slippe alle brødsmulene hjemme. Kan også ta opp litt om gangen fra fryseren. ''Jeg har nesten ikke skåret et brød hjemme etter at brødskjæremaskinene kom. Herlig og slippe alle brødsmulene hjemme. Kan også ta opp litt om gangen fra fryseren.'' Samme her! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.