Gå til innhold

– Handlevogner er bakteriebomber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan folk overlevde før i tiden. Da mener jeg før avisene, og spesielt nettavisene, begynte spalten "dagens overlevelsestips".

Tenk å ha bakteriefobi i dag! Tenk på de stakkarene som er hypokondere. Hver eneste dag er det et eller annet.

Jeg lurer på om all skremselspropagandaen er en av årsaken til at hundretusenvis av nordmenn går på antidepressiva.

Det var faktisk mange som ikke overlevde.

Videoannonse
Annonse
Gjest togli
Skrevet

Jeg har ei vietnamesisk venninne som vokste opp som svært fattig hjemme i Vietnam. Hun har fortalt masse om oppveksten sin og det er iallefall ingen tvil om at hun ble eksponert for utrolig mye bakterier og basselusker gjennom mange år ;)

Hun kom til Norge for syv år siden og i løpet av disse årene har hun fått tre barn som har vært mye syke i barnehageårene osv. Både barna og mannen har hatt omgangssyke, influensa etc (som folk flest har iblant) - men hun ble for første gang på syv år syk nå før jul! Jeg tror rett og slett hun har opparbeida seg så mye motstandskraft i de årene i Vietnam at hun ikke blir syk sånn som oss andre... Kanskje betyr det at vi bør være mindre hysteriske for å bevare en sunn og frisk kropp?

Skrevet

Men i dag skjærer mesteparten opp brødet mens de er i butikken, så da er vi borti maten samtidig som vi går rundt med handlevognen.

Men det nytter ikke å bli hysterisk. Jeg har overlevd bakteriene til nå. Må bare ikke tenke så mye på det.

Når jeg skjærer opp brød i butikken tar jeg opp brødet med den hånden jeg ikke holder handlekurven i. Når det er ferdig oppkuttet løfter jeg det opp i skalkene. Idiotsikker måte for å ikke å bli syk. :)

Gjest bølger
Skrevet

Når jeg skjærer opp brød i butikken tar jeg opp brødet med den hånden jeg ikke holder handlekurven i. Når det er ferdig oppkuttet løfter jeg det opp i skalkene. Idiotsikker måte for å ikke å bli syk. :)

Holder du ikke begge hender på handlevognen når du kjører den?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...