Gå til innhold

Reiser du med barn på fly? Skikk og bruk

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, egentlig ganske merkelig. Jeg fløy et halvfullt SAS-fly nå i vinterferien, det er så deilig og rolig.

Det hjalp selvsagt at det ikke var en eneste skrikerunge ombord (for å holde oss litt til temaet).

Det er unger på ruteflyene også, men jeg tror kanskje de har bedre foreldre, og derfor går det greit. ;)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• ShitDiddelyDo

17

• Sara Bernard

11

• Holmes

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har ikke fått gratis drikke på Lufthansa, British Airways, SAS, Continental, American Airlines eller Aeroflot, som er de flyselskapene jeg kommer på i farten, som jeg har flydd med siste par årene.

På Air France får man fortsatt vin, i hvertfall på litt lengre flyvninger, det skulle bare mangle :-).

Jeg har reist med aeroflot og da var alt av drikkervarer gratis, både med og uten alkohol.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har ikke fått gratis drikke på Lufthansa, British Airways, SAS, Continental, American Airlines eller Aeroflot, som er de flyselskapene jeg kommer på i farten, som jeg har flydd med siste par årene.

På Air France får man fortsatt vin, i hvertfall på litt lengre flyvninger, det skulle bare mangle :-).

*Legger til på lista over flyselskaper jeg ikke skal bruke* ;)

Jeg drikker ikke på lengre turer, men jeg synes vin/øl til middagen, bør være påkrevd når du betaler så mye for en billett. Dessuten sover man litt bedre etter et par glass vin.

I mellom måltidene forstår jeg derimot at de ikke synes noe om at folk bælmer, men til måltidene er en annen sak.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har reist med aeroflot og da var alt av drikkervarer gratis, både med og uten alkohol.

Hvor lenge er det siden, da? Jeg fløy med dem for et halvt år siden.

Men enkelte flyselskaper skiller mellom korte og lengre flyvninger, jeg var på en av de kortere.

Gjest Elextra
Skrevet

*Legger til på lista over flyselskaper jeg ikke skal bruke* ;)

Jeg drikker ikke på lengre turer, men jeg synes vin/øl til middagen, bør være påkrevd når du betaler så mye for en billett. Dessuten sover man litt bedre etter et par glass vin.

I mellom måltidene forstår jeg derimot at de ikke synes noe om at folk bælmer, men til måltidene er en annen sak.

Jeg setter stor pris på et glass vin eller to når jeg flyr litt lengre, og særlig om jeg skal sove litt. Hadde glatt betalt en hundrings ekstra for billetten, for å slippe å betale 50. kr. for vin ombord ;)

Å drikke meg beruset på fly har jeg vel ennå til gode, muligens med unntak av en venninnetur for et par år siden.... *mimrer*

Skrevet

Men enkelte flyselskaper skiller mellom korte og lengre flyvninger, jeg var på en av de kortere.

Jeg reiste Oslo - Moskva - Bangkok og jeg tviler på at russerne finner seg i ikke å få alkohol. Men det er et par år siden da.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er nok greia. Alle jeg har flydd med har 0 alkoholservering (eller så koster det penger) på korte flyvninger. Dorthe fløy Aeroflot til Thailand, og på så lange turer er det unntakene som tar betalt.

FinnAir er de første, av fem, jeg har flydd med som har tatt betalt, men de serverte til gjengjeldt rikelig før-, under-, og etter middagen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg setter stor pris på et glass vin eller to når jeg flyr litt lengre, og særlig om jeg skal sove litt. Hadde glatt betalt en hundrings ekstra for billetten, for å slippe å betale 50. kr. for vin ombord ;)

Å drikke meg beruset på fly har jeg vel ennå til gode, muligens med unntak av en venninnetur for et par år siden.... *mimrer*

Jeg drakk meg alltid full til Syden, men det var litt fordi jeg hadde flyskrekk (pluss at settingen var at vi skulle drikke i en uke, noe som så ut til være målet for alle på flyene, uansett alder ;)).

Men jeg har vett nok til å forstå at det ikke er så lurt å tylle i seg alkohol på en flyvning som tar 10+ timer, så da lar jeg det bli med et par glass vin til middagen og et par øl. :)

Skrevet

Det var sikkert en skrikerunge som fikk som fortjent. Tror hattehyllene er lydtette. ;)

Ja, tanken streifet meg også - det var derfor jeg la ut linken.

Men det virker som om mora kompenserte for evt. mindre hyling fra junior.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er unger på ruteflyene også, men jeg tror kanskje de har bedre foreldre, og derfor går det greit. ;)

''Det er unger på ruteflyene også, men jeg tror kanskje de har bedre foreldre, og derfor går det greit''

Fordommer? Neiiiida.

Skrevet

Oi oi!!

Jeg så forresten et brititsk humorprogram som var en parodi på disse "livet på flyplassen"-dokumentarene, og der så vi en flyvert(-inne) legge en baby opp i hattehyllen.

Lurer på om han i din link var inspirert av dette og kanskje trodde det var et ekte dokumentarprogram?

Skrevet

Ja, tanken streifet meg også - det var derfor jeg la ut linken.

Men det virker som om mora kompenserte for evt. mindre hyling fra junior.

''Men det virker som om mora kompenserte for evt. mindre hyling fra junior.''

*he he* Denne muligheten bør man absolutt ha i mente før man går til drastiske skritt for å få andres unger til å slutte å hyle.

Skrevet

Jeg har ikke reist mye med charter, og trodde denne klappingen var en myte eller i det minste noe som døde ut på tidlig åttitall.

Stor var min overraskelse da folk klappet og hoiet ved landing da vi ankom kanariøyene for en 7-8 år siden!

''Stor var min overraskelse da folk klappet og hoiet ved landing da vi ankom kanariøyene for en 7-8 år siden!''

Men jeg lurer på om "denslags" gjelder kun på de "tradisjonelle" sydenstedene?

Jeg opplevde det på landing på Mallorca (langweekend) for 6-7 år siden, men det var ingen som klappet da vi landet i Aqaba i fjor.

Skrevet

Det sykeste med charter er for øvrig at all drikke koster penger. Selv vann.

Jeg fløy charter til Thailand for 4 år siden, og på en så lang reise oppfordres det til å drikke mye vann, juice, osv.

Og dette tok de betalt for.

Alkoholen kan jeg forstå, men at ikke vann skal være gratis når du er i lufta i 12 timer, er rett og slett dårlig service.

Men jeg tror ikke det er så mange som flyr charter så langt mer enn en gang. ;)

''men at ikke vann skal være gratis når du er i lufta i 12 timer, er rett og slett dårlig service.''

Enig.

Gjest Elextra
Skrevet

''Stor var min overraskelse da folk klappet og hoiet ved landing da vi ankom kanariøyene for en 7-8 år siden!''

Men jeg lurer på om "denslags" gjelder kun på de "tradisjonelle" sydenstedene?

Jeg opplevde det på landing på Mallorca (langweekend) for 6-7 år siden, men det var ingen som klappet da vi landet i Aqaba i fjor.

Det har du sikkert rett i. Og folk som reiser til Aqaba er sikkert voldsomt bevisst på at der er ikke som andre charterturister ;).

Skrevet

Oi oi!!

Jeg så forresten et brititsk humorprogram som var en parodi på disse "livet på flyplassen"-dokumentarene, og der så vi en flyvert(-inne) legge en baby opp i hattehyllen.

Lurer på om han i din link var inspirert av dette og kanskje trodde det var et ekte dokumentarprogram?

I hvert fall er det sikkert maaange som har vært fristet, både medpassasjerer og kabinansatte.

Hvis det er den parodien jeg har sett et glimt av, burde en som er ansatt i bransjen gjennomskue "dokumentaren" etter få sekunder. Evt. bestille nye briller.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Det er unger på ruteflyene også, men jeg tror kanskje de har bedre foreldre, og derfor går det greit''

Fordommer? Neiiiida.

Hehe, men er det fordommer når det er selvopplevd? ;) Jeg synes det virker som om mange charterturister tror de kan tillate seg alt mulig rart, og dette merkes også på flyene. I hvert fall har det gjort det hver gang (skal sies at det kun er 4 ganger eller så) jeg har reist charter.

Charter-Svein er nok heller malen enn unntaket. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...