Gå til innhold

Søke jobb hos FN

Anbefalte innlegg

Gjest FN i New York
Skrevet

Jeg har lyst å søke jobb hos FN og siden jeg er i New York burde jeg dra dit og vise meg frem. Problemet er at jeg aner ikke hvor eller til hvem jeg skal henvende meg. Jeg føler meg liten og dum, og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Noen gode råd? Jeg vil helst bli ansatt som norsk, med norske ansettelsesforhold.

Please, help me.

Skrevet

Takk for svar, men dette er praktikantstillinger og det passer ikke meg.

Tanken min var vel at her har du sider med kontaktinfo mm. Jeg har selvsagt ikke peiling på hva slags jobb du er kvalifisert til å søke :)

Skrevet

Hvis du blir ansatt i FN får du ikke norske betingelser.

Her er informasjon om jobb i FN: http://careers.un.org/lbw/Home.aspx

Hvis du vil bli ansatt med norske ansettelsesforhold bør du søke på jobb i den norske delegasjonen, men da blir du ansatt i Utenriksdepartementet og vil da jobbe med Norges interesser.

Vil også anbefale deg å ha en avtale med en bestemt person dersom du ønsker å forhøre deg om muligheter for jobb, FN er jo en stor organisasjon.

Gjest FN i New York
Skrevet

Hvis du blir ansatt i FN får du ikke norske betingelser.

Her er informasjon om jobb i FN: http://careers.un.org/lbw/Home.aspx

Hvis du vil bli ansatt med norske ansettelsesforhold bør du søke på jobb i den norske delegasjonen, men da blir du ansatt i Utenriksdepartementet og vil da jobbe med Norges interesser.

Vil også anbefale deg å ha en avtale med en bestemt person dersom du ønsker å forhøre deg om muligheter for jobb, FN er jo en stor organisasjon.

Takk for svar. Bør jeg da kontakte Utenriksdepartementet i Norge eller norske delegasjonen i FN? Jeg kan godt tenke meg å jobbe i den tredje verden.

Gjest FN i New York
Skrevet

Tanken min var vel at her har du sider med kontaktinfo mm. Jeg har selvsagt ikke peiling på hva slags jobb du er kvalifisert til å søke :)

Takk for info. Jeg skal se nærmere på linken, men så langt finner jeg ikke noe interessant.

Skrevet

Takk for svar. Bør jeg da kontakte Utenriksdepartementet i Norge eller norske delegasjonen i FN? Jeg kan godt tenke meg å jobbe i den tredje verden.

Du bør nok kontakte UD i Norge. Ellers ansetter vel delegasjonen selv folk til "praktiske" gjøremål. Spørs litt hva du er ute etter å jobbe med. Du kan jo høre med de selv.

Men bør kanskje legge til at det er veldig vanskelig å få jobb i UD generelt, men det er du vel sikkert klar over? Så hvis du med "tredje verden" mener at du ønsker å jobbe med bistand /fattigdomsrelaterte spørsmål, så ville jeg kanskje heller kontaktet NGOer som jobber med dette mer direkte. Jobber du i UD så er det med norske interesser, event prosjekter Norge støtter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...