Gå til innhold

"muslimske" måter å kle seg på

Anbefalte innlegg

Gjest ompalompa
Skrevet

Har en nær slektning som er gift med en muslim. De tar en gang i året en tur til hjemlandet til denne muslimen, til Algerie. Da de kom hjem nå nettopp, så hadde vi en samtale etterpå. Min slektning var betenkt: Tenk; i Algerie er det mange kvinnelige politifolk. Og INGEN, absolutt INGEN har på seg dette klesplagget på hodet som de her i Norge skriker om at de må få lov å gå med!

Er ikke det tankevekkende? I Algerie, som er et muslimsk land, der har de ikke lov (eller føler ikke behov for). Her i Norge har de foreløpig ikke lov, men kaller det rasediskriminering og det som verre er, når de ikke får lov. Hva kan dette komme av?

(Vil bare si at jeg er ikke noe flink til å huske hva de forskjellige klesplaggene heter.) Jeg vet at dette plagget egentlig har lite med islam å gjøre, men at det har med tradisjoner å gjøre. Men hvorfor må de absolutt holde på tradisjoner i Norge, men ikke i Algerie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I en del muslimske land har ikke kvinnelige politikonstabler etc LOV til å kle på seg den type dekkende hodeplagg. De må gå i vanlig uniform.

;0)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå var det nesten ingen muslimer som skrek om å få bruke dette plagget i politiet. De aller fleste som uttalte seg var imot dette plagget som ledd i en politiuniform.

Men det var noen lure politikere som klarte å foreslå det, og som sånn sett gjorde muslimene en bjørnetjeneste i sin misforståtte snillisme.

Gjest ompalompa
Skrevet

Nå var det nesten ingen muslimer som skrek om å få bruke dette plagget i politiet. De aller fleste som uttalte seg var imot dette plagget som ledd i en politiuniform.

Men det var noen lure politikere som klarte å foreslå det, og som sånn sett gjorde muslimene en bjørnetjeneste i sin misforståtte snillisme.

Jeg synes nå jeg kan huske en ung muslimsk dame som var helt fortvilet pga hun ikke kunne utdanne seg til politi her i landet, siden det ikke var lov å bruke dette hodeplagget. Det var så utrolig viktig og nødvendig for henne. Og tror også det var flere muslimer som uttalte seg, at dette var jo rett og slett diskriminerende...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg synes nå jeg kan huske en ung muslimsk dame som var helt fortvilet pga hun ikke kunne utdanne seg til politi her i landet, siden det ikke var lov å bruke dette hodeplagget. Det var så utrolig viktig og nødvendig for henne. Og tror også det var flere muslimer som uttalte seg, at dette var jo rett og slett diskriminerende...

Jeg sa ikke at det ikke var noen. Det er klart det var noen. Og disse ble heldigvis ikke hørt, etter tidenes mest idiotiske politikerdebatt.

Nord og ned
Skrevet

Mange som har observert dette fenomenet.

Grunnen til dette og diverse andre assosiale handlinger, er rett og slett mange muslimers trang til å vise avstand og avsky for de land, de folk, og de samfunn som har gitt dem alt.

Gjest speer
Skrevet

''Nå var det nesten ingen muslimer som skrek om å få bruke dette plagget i politiet.''

Men noen var det:

''«Til Politihøyskolen. Jeg er 23 år gammel dame som er muslim fra Algerie. Jeg ønsker virkelig å bli politi, men lurer på om jeg fortsatt kan bruke min hijaab under utdanningen og i polititjenesten? Keltoum Hasnaoui Missoum»''

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2676591.ece

Skrevet

¨¨ Men det var noen lure politikere som klarte å foreslå det, og som sånn sett gjorde muslimene en bjørnetjeneste i sin misforståtte snillisme.¨¨

Jeg lurer på om slike avgjørelser ble tatt fem minutter før lunsj, eller rett før arbeidsdagens slutt. Da sier man gjerne ja til noe man ikke helt vet hva innbærer, bare for å slippe maset ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

¨¨ Men det var noen lure politikere som klarte å foreslå det, og som sånn sett gjorde muslimene en bjørnetjeneste i sin misforståtte snillisme.¨¨

Jeg lurer på om slike avgjørelser ble tatt fem minutter før lunsj, eller rett før arbeidsdagens slutt. Da sier man gjerne ja til noe man ikke helt vet hva innbærer, bare for å slippe maset ;)

Jeg for min del tror regjeringen kommer opp med forslagene sine på nachspiel hos Giske.

Skrevet

Jeg tror at mange av de muslimene som lever i Norge i dag, lever som de gjorde i hjemlandet for 40 år siden. Da de først kom hit til landet brukte ingen hijab, nå er det blitt mange. Jeg kjenner en som pleier å oppholde seg i Egypt. Hun sier at for fem år siden var det ingen med hijab der, men nå blir det bare flere og flere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...