Gå til innhold

dekker reiseforsikringen piratangrep?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Men jeg er ikke redd for hai. Ikke etter at jeg leste litt om hai. Jeg vil møte hai. :)

Jeg så en svær hai i ett akvarium denne uka. Konklusjonen min er at jeg ikke vil møte den i havet! Dæven den var svær, og for noen tenner. *grøsser*

Den svømte helt inntil glassveggen. *grøsser litt til*

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

16

• ShitDiddelyDo

9

• morsan

5

• Mary Poppins

2

Mest aktive i denne tråden

[quote name=Shira :o)' timestamp='1299410283' post='4540821]

Jeg så en svær hai i ett akvarium denne uka. Konklusjonen min er at jeg ikke vil møte den i havet! Dæven den var svær, og for noen tenner. *grøsser*

Hehe, det var da du var glad du var utenfor glassveggen. Jeg sitter ved siden av haien på et av bildene mine på facebook. Den hadde store, spisse tenner, hjelp...

Hehe, det var da du var glad du var utenfor glassveggen. Jeg sitter ved siden av haien på et av bildene mine på facebook. Den hadde store, spisse tenner, hjelp...

Jeg hadde ikke nærmet meg dersom det ikke var glassvegg!

Den svømte rundt og rundt, det bittelille øyet som bare stirret rundt og rundt.

Dyrehagen og akvariumet i Berlin var en fin opplevelse, jeg og guttungen koste oss, ruslet ute i strålende sol. Tok knekken på beina mine, men guttungen var strålende fornøyd. :o)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1299410665' post='4540825]

Jeg hadde ikke nærmet meg dersom det ikke var glassvegg!

Den svømte rundt og rundt, det bittelille øyet som bare stirret rundt og rundt.

Dyrehagen og akvariumet i Berlin var en fin opplevelse, jeg og guttungen koste oss, ruslet ute i strålende sol. Tok knekken på beina mine, men guttungen var strålende fornøyd. :o)

Det tror jeg på. Jeg kunne godt tenkt meg en tur til Berlin.

ShitDiddelyDo

[quote name=Shira :o)' timestamp='1299410283' post='4540821]

Jeg har også sett hai i akvarium. Fascinerende dyr. :)

Når det er sagt vil heller ikke jeg møte spesielt menneskevond hai som hvithai eller tigerhai, men det er mindre varianter i haifamilien jeg gjerne skulle møtt. ;)

Når det er sagt vil heller ikke jeg møte spesielt menneskevond hai som hvithai eller tigerhai, men det er mindre varianter i haifamilien jeg gjerne skulle møtt. ;)

Jeg synes pingvinene var mer hyggelige å se på. Men ble litt imponert over de to store hvithaiene de hadde der.

Det mest imponerende på det akvariet jeg var, var et stort sommerfuglrom med tusenvis av sommerfugler av forskjellige slag. Jeg var jo så redd jeg skulle kjøre dem ned, de satt jo alle steder.

Annonse

Dette var en tigerhai tror jeg. Fasinerende ja, men så svær gitt!

Det var mindre haier der også, men jeg tror jeg hadde freaket ut om noe slikt kom svømmende når jeg var i vannet. Jeg er generelt litt redd fisk da, pingle rett og slett.

ShitDiddelyDo

Jeg synes pingvinene var mer hyggelige å se på. Men ble litt imponert over de to store hvithaiene de hadde der.

Det mest imponerende på det akvariet jeg var, var et stort sommerfuglrom med tusenvis av sommerfugler av forskjellige slag. Jeg var jo så redd jeg skulle kjøre dem ned, de satt jo alle steder.

Jeg husker ikke hva slag hai det var jeg så på et akvarium i Bangkok for et par-tre år siden, men det var svære greier. Tror aldri jeg hadde hørt navnet deres før.

Stakkars dyr. Selv om det jeg var i visstnok var SE Asias største akvarium, var det ikke mye boltreplass å snakke om.

De haiene det er en del av utenfor blant annet Phi Phi, er Blacktip Reef Shark. De er kjøttetere, men blir ikke større enn et par meter. Bor man på stranda som heter longbeach på Phi Phi, 10 minutter i longtailbåt unna fergeleiet, er man omtrent garantert å se dem når man svømmer ut med maske og snorkel enten på morgenen eller på ettermiddagen.

Jeg tror de færreste vet at det er hai i farevannet. :)

Tigerhaien er langt mer sjelden, og den trives visst lengre ute i kaldere vann.

ShitDiddelyDo

[quote name=Shira :o)' timestamp='1299411362' post='4540830]

Dette var en tigerhai tror jeg. Fasinerende ja, men så svær gitt!

Det var mindre haier der også, men jeg tror jeg hadde freaket ut om noe slikt kom svømmende når jeg var i vannet. Jeg er generelt litt redd fisk da, pingle rett og slett.

Hvis du generelt er redd Nemo kan jeg forstå at du ville freaket ut hvis du møtte en hai. ;)

Jeg freaket for øvrig nesten ut da jeg møtte en helvetes stor gjedde for noen år siden.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1299411436' post='4540831]

Var en veldig fin tur! Koste oss, fikk med oss historie, shopping, god mat, alle var fornøyde.

Ja, det tror jeg. Jeg prøver og overtale noen til å bli med meg, jeg skjønner ikke at folk er så lite interessert i å reise.

Jeg husker ikke hva slag hai det var jeg så på et akvarium i Bangkok for et par-tre år siden, men det var svære greier. Tror aldri jeg hadde hørt navnet deres før.

Stakkars dyr. Selv om det jeg var i visstnok var SE Asias største akvarium, var det ikke mye boltreplass å snakke om.

De haiene det er en del av utenfor blant annet Phi Phi, er Blacktip Reef Shark. De er kjøttetere, men blir ikke større enn et par meter. Bor man på stranda som heter longbeach på Phi Phi, 10 minutter i longtailbåt unna fergeleiet, er man omtrent garantert å se dem når man svømmer ut med maske og snorkel enten på morgenen eller på ettermiddagen.

Jeg tror de færreste vet at det er hai i farevannet. :)

Tigerhaien er langt mer sjelden, og den trives visst lengre ute i kaldere vann.

Jeg har ikke vært på akvarie i Thailand. Jeg var på et lite akvarie i Chattanooga og så var jeg på et i Memhis som viste livet i Mississippi. Der var det ikke hai da, men svære krokodiller.

Hvis du generelt er redd Nemo kan jeg forstå at du ville freaket ut hvis du møtte en hai. ;)

Jeg freaket for øvrig nesten ut da jeg møtte en helvetes stor gjedde for noen år siden.

Gjedde... *grøsser*

Jeg er ikke redd Nemo nå, for han har jeg møtt i Rødehavet. Jeg gikk noen runder med meg selv, men kom meg uti og hadde fantastiske opplevelser. Slet derimot når sånn ekle fargeløse fisker kom, samt at jeg så en giftig en.

Annonse

Ja, det tror jeg. Jeg prøver og overtale noen til å bli med meg, jeg skjønner ikke at folk er så lite interessert i å reise.

Det fine er jo at det er halvannen time med fly, så er en der. Jeg reiste jo bl.a annet med en som kan mye krigshistorie, så jeg lærte utrolig mye.

Ikke alle er like glade i å dra på slike turer, familien min er veldig glade i det, men generelt i vennekretsen og endel familie så er det ikke interessant.

ShitDiddelyDo

[quote name=Shira :o)' timestamp='1299412455' post='4540838]

Gjedde... *grøsser*

Jeg er ikke redd Nemo nå, for han har jeg møtt i Rødehavet. Jeg gikk noen runder med meg selv, men kom meg uti og hadde fantastiske opplevelser. Slet derimot når sånn ekle fargeløse fisker kom, samt at jeg så en giftig en.

Jeg vet ikke hvilke som er giftige. Husker jeg fulgte etter en fancy sak i fjor med undervannskamera, den hadde pigger og mye artig, men da jeg kom opp viste det seg at jeg hadde bommet fullstendig med kameraet, og det jeg trodde var 5 minutters fiskefilming viste seg å være fem minutters filming rett over fisken. ;)

Jeg digger fancy fisk, men jeg tror nok det er annet enn fisk man bør være skeptisk til. F.eks. koraller, maneter, for ikke å snakke om sjøslanger - de giftigste i verden. ;)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1299412612' post='4540839]

Det fine er jo at det er halvannen time med fly, så er en der. Jeg reiste jo bl.a annet med en som kan mye krigshistorie, så jeg lærte utrolig mye.

Ikke alle er like glade i å dra på slike turer, familien min er veldig glade i det, men generelt i vennekretsen og endel familie så er det ikke interessant.

Dattera mi drar stadig vekk, hun reiser nok mer enn deg. Hun var på ni turer i fjor. Hun har ordnet seg bra turnus.

Jeg vet ikke hvilke som er giftige. Husker jeg fulgte etter en fancy sak i fjor med undervannskamera, den hadde pigger og mye artig, men da jeg kom opp viste det seg at jeg hadde bommet fullstendig med kameraet, og det jeg trodde var 5 minutters fiskefilming viste seg å være fem minutters filming rett over fisken. ;)

Jeg digger fancy fisk, men jeg tror nok det er annet enn fisk man bør være skeptisk til. F.eks. koraller, maneter, for ikke å snakke om sjøslanger - de giftigste i verden. ;)

Jeg var på tur med sånn seascoop, da fikk vi lære om de forskjellige fisketypene. De fleste var harmløse, men det var en giftig. Den lå bare inni noe korall, men jeg svømte inn igjen jeg da.

Det er mange flotte fisker, å snorkle med dem er jo en fantastisk opplevelse! Vi hadde jo korallrev ved hotellet, så vi tilbrakte mange timer med å kikke på fiskene, fargene er jo utrolige.

Sjøslange, uuuu da hadde jeg sikkert daua!

Dattera mi drar stadig vekk, hun reiser nok mer enn deg. Hun var på ni turer i fjor. Hun har ordnet seg bra turnus.

Å heldige hun! Jeg kan ikke dra så ofte, både pga økonomi, men også det at jeg ramler jo veldig i kjelleren når jeg kommer hjem. Jeg lever lenge på slike turer da!

Nå er det USA som står for tur, gruer meg litt til reisen, jeg er sliten, men jeg vet at jeg klarer å oppleve mye allikevel. Så får jeg ta det rolig når jeg kommer hjem. Nå er det jo litt spesielt med den USA-turen, takker ikke nei til noe slikt liksom. Hvor ofte får en en slik tur uten at det koster noe? Annet enn lommepenger da, som jeg jo sikkert må ha rikelig av kjenner jeg meg rett. ;o)

Men det har vært flere voldtekter her langs elva enn det har vært piratangrep på småbåter og det betyr ikke at vi som bor her ikke går ut om kvelden. Det gjør vi jo. Vi må jo ta noen sjangser for å føle at vi lever.

Du må huske å se det i forhold til antallet mennesker som ferdes langs elva der du bor, og antallet småbåter som ferdes i pirat-farvann.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1299413987' post='4540850]

Å heldige hun! Jeg kan ikke dra så ofte, både pga økonomi, men også det at jeg ramler jo veldig i kjelleren når jeg kommer hjem. Jeg lever lenge på slike turer da!

Nå er det USA som står for tur, gruer meg litt til reisen, jeg er sliten, men jeg vet at jeg klarer å oppleve mye allikevel. Så får jeg ta det rolig når jeg kommer hjem. Nå er det jo litt spesielt med den USA-turen, takker ikke nei til noe slikt liksom. Hvor ofte får en en slik tur uten at det koster noe? Annet enn lommepenger da, som jeg jo sikkert må ha rikelig av kjenner jeg meg rett. ;o)

Du må kjøpe jeans der. Det er så rimelig. De er ofte litt tynnere enn de vi får her, men koster mellom 100 og 150 kr hvis du ikke er av de som må ha veldig fine merker.

Hehe, jeg ser de klager der inne nå på en strechjeans som koster 40 dollar, det er for dyrt. Det hadde vi regnet som gratis omtrent. Og stikk innom Victoria Secret. Og når du shopper så husk at alle prisene er uten moms, det blir lagt på i kassen. Og minst 20% i driks på restauranter og spisesteder, taxi, frisør, 5 dollar hvis noen bærer kofferten din og også 5 dollar hvis du får hjelp på flyplassen. Jeg brant meg på det at jeg ikke hadde med meg 5 dollarsedler på flyturen, jeg tror nok ting hadde vært enklere da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...