Gå til innhold

dekker reiseforsikringen piratangrep?

Anbefalte innlegg

Gjest kaptein Sabeltann

Ok på linken under her står det at de ble kapret i Adenbukten, så det står tydeligvis litt forskjellig rundt omkring.

http://www.dagbladet.no/2011/03/02/nyheter/utenriks/pirater/somalia/15647518/

Det tok dem syv dager å seiletil landsbyen de er nord i Somalia. Uten at jeg har seilerkunnskaper så kan de ikke ha vært langt nede i det indiske hav da de ble kapret?

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

16

• ShitDiddelyDo

9

• morsan

5

• Mary Poppins

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira :o)

Du må kjøpe jeans der. Det er så rimelig. De er ofte litt tynnere enn de vi får her, men koster mellom 100 og 150 kr hvis du ikke er av de som må ha veldig fine merker.

Hehe, jeg ser de klager der inne nå på en strechjeans som koster 40 dollar, det er for dyrt. Det hadde vi regnet som gratis omtrent. Og stikk innom Victoria Secret. Og når du shopper så husk at alle prisene er uten moms, det blir lagt på i kassen. Og minst 20% i driks på restauranter og spisesteder, taxi, frisør, 5 dollar hvis noen bærer kofferten din og også 5 dollar hvis du får hjelp på flyplassen. Jeg brant meg på det at jeg ikke hadde med meg 5 dollarsedler på flyturen, jeg tror nok ting hadde vært enklere da.

Takker for tips!

Jeg trenger flere jeans, magen er så opp og ned at jeg må ha litt mer utvalg. Kjøpte ei bukse i Berlin da, og 2 vårjakker, så nå er jeg veldig klar for vår! Så snødde det her i går. :-/

Jo, jeg kjøpte ei svart strechbukse også, den satt fint samt at den ikke presset på den vonde magen. Da kan jeg ha diverse bluser og topper over, for vi skal i endel middager på turen (jobb) hvor jeg må se noenlunde ut. Samtidig vil jeg ha minst mulig med i kofferten.

Har de mye kjoler også eller? Skal i bryllup i sommer og må ha noe å ha på meg.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1299567359' post='4541736]

Takker for tips!

Jeg trenger flere jeans, magen er så opp og ned at jeg må ha litt mer utvalg. Kjøpte ei bukse i Berlin da, og 2 vårjakker, så nå er jeg veldig klar for vår! Så snødde det her i går. :-/

Jo, jeg kjøpte ei svart strechbukse også, den satt fint samt at den ikke presset på den vonde magen. Da kan jeg ha diverse bluser og topper over, for vi skal i endel middager på turen (jobb) hvor jeg må se noenlunde ut. Samtidig vil jeg ha minst mulig med i kofferten.

Har de mye kjoler også eller? Skal i bryllup i sommer og må ha noe å ha på meg.

Jeg synes moten var rar der borte, de ligger langt etter oss. Eller kanskje fordi jeg var skikkelig på landet. Så jeg handlet litt sånn smått annet, T-skjorter til minstemann, pysj til dattera mi og forskjellige ting til meg sjøl. De hadde mye fine sko da.

Jeg tror ikke jeg hadde satset på å kjøpe kjole, ikke fly å let etter i hvert fall. Men jeg kjøpte American Eagle og Old Navy jeans, jeg bruker vanligvis 36 og da var 6 i største laget, men helt ok og fasong slim. Og så kan man kjøpte kort, middels, lange i lengden og da var lange lengre enn noe man får kjøpt her. Men du er jo liten da.

Og så er det mye fint på Victoria Secret da... ;o)

Gjest Shira :o)

Jeg synes moten var rar der borte, de ligger langt etter oss. Eller kanskje fordi jeg var skikkelig på landet. Så jeg handlet litt sånn smått annet, T-skjorter til minstemann, pysj til dattera mi og forskjellige ting til meg sjøl. De hadde mye fine sko da.

Jeg tror ikke jeg hadde satset på å kjøpe kjole, ikke fly å let etter i hvert fall. Men jeg kjøpte American Eagle og Old Navy jeans, jeg bruker vanligvis 36 og da var 6 i største laget, men helt ok og fasong slim. Og så kan man kjøpte kort, middels, lange i lengden og da var lange lengre enn noe man får kjøpt her. Men du er jo liten da.

Og så er det mye fint på Victoria Secret da... ;o)

Jeg som elsker sko! :o)

Jeg er lav ja, så jeg sliter egentlig med å finne bukser som sitter i beina, 30 er knapt, 32 litt langt. Får kikke litt. Flyr rundt gjør jeg ikke uansett, men jeg har endel fritid og hotellet lå ikke langt unna shopping i Orlando. I New York blir det mest sighseeing tror jeg, har ikke så mange dager der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...