Gå til innhold

Svigermor som maser

Anbefalte innlegg

Gjest annye
Skrevet

Jeg har en svigermor som ofte spør sin sønn om det blir noen barnebarn snart.. Hun spør bare han når han er alene med henne. vi har vært sammen i 3 år, og er begge 34 år gamle. Vi vil jo ha barn, og skal starte å prøve nå. Jeg syns det er litt ekkelt at hun spør han om dette så ofte, syns det legger et slags press på oss, hva om vi ikke kan få? Det vet vi jo ikke. Slitsomt med sånt mas, syns jeg. Er det flere som har hørt slikt fra sine foreldre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke bare å legge inn en bestilling og så får man barn. Jeg synes det er litt korttenkt å mase sånn om dette. Vet om mange som sliter med å få barn og det er heller ikke en selvfølge at alle vil ha barn.

Det er helt sikkert flere som har blitt utsatt for sånt mas.

Skrevet

Min mor spurte stadig vekk - "Jeg synes du har lagt på deg, skal du barn?" *sukk* Be ham gi henne klar beskjed om at hun skal få vite det når det er barn på gang, før det vil dere ikke høre mere mas om saken.

Skrevet

Min mor spurte stadig vekk - "Jeg synes du har lagt på deg, skal du barn?" *sukk* Be ham gi henne klar beskjed om at hun skal få vite det når det er barn på gang, før det vil dere ikke høre mere mas om saken.

Bra svar!

Skrevet

På en måte kan jeg skjønne din svigermor som har lyst på barnebarn, og hun synes sikkert det er på tide at dere begynner. På den annen siden er jeg enig med Lillemus at dere kan uttrykke at ønsket er mottatt, men at dere ikke ønsker noe mas. Kanskje kan dere si at dere ønsker barn også.

Skrevet

På en måte kan jeg skjønne din svigermor som har lyst på barnebarn, og hun synes sikkert det er på tide at dere begynner. På den annen siden er jeg enig med Lillemus at dere kan uttrykke at ønsket er mottatt, men at dere ikke ønsker noe mas. Kanskje kan dere si at dere ønsker barn også.

Enig i alt, også det siste - jeg har inntrykk av at disse mødrene er mest redd for at man ikke tenker på saken, så hvis de bare forstår at man faktisk har tenkt å gjøre noe med det etterhvert, så kan det roe seg. Merk: *kan* roe seg.. :-)

Skrevet

''Kanskje kan dere si at dere ønsker barn også.''

Jeg hadde en venninne som selv hadde ett barn og hun gnålte og maste i det uendelige på at eksen (daværende samboer da) og jeg måtte se til å få barn for det var sååå fantastisk. Dette pågikk over flere år.

Til slutt sprakk jeg helt, smelte neven i bordet og ba henne til helvete slutte å mase - for alt hun visste kunne det være vi hadde prøvd i årevis allerede! Noe vi riktignok ikke hadde, men hun holdt kjeft etter det gitt.

Skrevet

''Kanskje kan dere si at dere ønsker barn også.''

Jeg hadde en venninne som selv hadde ett barn og hun gnålte og maste i det uendelige på at eksen (daværende samboer da) og jeg måtte se til å få barn for det var sååå fantastisk. Dette pågikk over flere år.

Til slutt sprakk jeg helt, smelte neven i bordet og ba henne til helvete slutte å mase - for alt hun visste kunne det være vi hadde prøvd i årevis allerede! Noe vi riktignok ikke hadde, men hun holdt kjeft etter det gitt.

Jeg bare tenkte at det vil berolige svigemor at hun slutter å overtale om hun vet at de har lyst på barn. Men jeg er enig i at man kan sette ned foten om man synes det blir for mye barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...