Gå til innhold

fysisk eller psykisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den siste tiden fryktet at jeg skal ramle ned i kjelleren igjen mentalt sett, fordi jeg har følt på kroppen at alt begynner å bli et ork og jeg blir bare mer og mer sliten.

Hadde for et halvt år siden lavt jernlager og tok jerntilskudd til dette rettet seg opp. Lurer derfor på om mine plager igjen kan skyldes jernmangel eller om jeg begynner å bli deprimert og bør øke dosen med AD. Symptomer: Trett og sliten, mye vondt i hode, svimmelhetsfølelse, veldig kald på hender og føtter.

Er det slik at noen personer bør ta jern tilskudd "fast" selv om de har et sundt kosthold eller bør dette være nok til å dekke kroppens behov for jern?

Tenkte jeg bare skulle starte opp igjen med å ta jern uten å sjekke nivået hos legen, men om mine plager skulle skyldes jernmangel, hvor raskt bør jeg forvente å merke bedring?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er så enkelt å sjekke, at her synes jeg det er svært uhensiktsmessig å bra anta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...