Gå til innhold

Latskap - hvordan unngå?

Anbefalte innlegg

Gjest skulleha
Skrevet

Hei!

I dag har jeg ikke jobbet så mye som jeg burde, og grunnen er rett og slett latskap. Så tv, gikk en tur og falt ned i sofaen og ble veldig daff. Da var det jammen i meg gjort.

Lurer på om noen har noen synspunkter på hvordan man kan forhindre latskap og ha selvdisiplin i kjedelige perioder? Hvordan motiverer man seg når man finner på alle slags unnskyldninger for å ikke gjøre det man vet man burde gjøre?

Har rett og slett mye å lese og gjøre, men er nå redd for å ikke få gjort det jeg må. Takknemlig for alle tips! :-)

Sara Bernard
Skrevet

Du utsetter bare enda mer ved å skrive dette innlegget og vente på svar ;o))

Men for all del, slike dager har vi nok alle. Helt normalt. Selv liker jeg å skrive lister med en liten boks til avkryssing ved siden av. Det er veldig tilfredsstillende å hake av i den lille boksen :-)

Gjest skulleha
Skrevet

Du utsetter bare enda mer ved å skrive dette innlegget og vente på svar ;o))

Men for all del, slike dager har vi nok alle. Helt normalt. Selv liker jeg å skrive lister med en liten boks til avkryssing ved siden av. Det er veldig tilfredsstillende å hake av i den lille boksen :-)

Ja, jeg vet jeg utsetter mer ved å skrive her. ;-) Det er kanskje det som er litt feil med tankegangen: Jeg tenker at jeg nå ikke rekker å gjøre noe særlig allikevel. Helt feil å tenke slik.

Dette med å hake av hva som er gjort på ei liste, var slett ingen dum idè.

Tror jammen jeg skal forsøke den "avhakningsstrategien" din. Takk for tips! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...