Gå til innhold

voksne som ikke kan spise med kniv og gaffel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nerda

Amerikanere kan ikke spise med kniv og gaffel, de skjærer først opp, så bytter de hånd og spiser med gaffelen i høyre.

Hehe, merkelige mennesker. Det handler jo bare om å trene opp motorikken!

For øverig har jeg ikke sett annet enn de med motoriske problemer slite med kniv og gaffel...

Hehe, merkelige mennesker. Det handler jo bare om å trene opp motorikken!

For øverig har jeg ikke sett annet enn de med motoriske problemer slite med kniv og gaffel...

''Hehe, merkelige mennesker. Det handler jo bare om å trene opp motorikken!''

Jeg spiser stort sett bare med gaffel, men det har ikke noe med motorikken min å gjøre. :P Vel KAN jeg spise med både kniv og gaffel, og gjør det om jeg er på restaurant eller i finere selskap. Og hvis det er noe som ikke lar seg dele med gaffel. Men til vanlig foretrekker jeg altså bare gaffelen.

Gjest Høstløv

Jøss, det har jeg faktisk aldri sett eller hørt om. Vet dog mange voksne som ikke kan forskjellen på høyre og venstre.

''Vet dog mange voksne som ikke kan forskjellen på høyre og venstre.''

Kanskje de er venstrehendte. Her i huset har vi to venstrehendte barn som bruker kniven i venstre og gaffelen i høyre handa og to høyrehendte barn som gjør det motsatte.

Annonse

Vet ikke hva slags amerikanere du omgås, men de jeg kjenner spiser ikke slik :-)

Jeg kjenner en som er av europeisk avstamning - begge foreldrene var immigranter i USA - og han spiser med kniv og gaffel.

Men jeg har truffet flere av hans venner, og de spiser slik som GA beskriver, og jeg har sett det samme på restauranter osv.

Man skal ikke skjære alle over én kam, men at det er mer vanlig/akseptert å spise som forklart av GA i USA enn i Norge kan det vel neppe være tvil om.

Vet ikke hva slags amerikanere du omgås, men de jeg kjenner spiser ikke slik :-)

Omgås ikke så mange nå for tiden, men studerte i USA i 3 år og så nok av dem spise i kantina på universitetet, og seinere i kollektivet jeg bodde i.

Det er riktignok 20 år siden nå, så kanskje de har lært det siden da? (tviler...)

''Vet dog mange voksne som ikke kan forskjellen på høyre og venstre.''

Kanskje de er venstrehendte. Her i huset har vi to venstrehendte barn som bruker kniven i venstre og gaffelen i høyre handa og to høyrehendte barn som gjør det motsatte.

Har ingenting med at man er venstrehendt å gjøre nei. De jeg vet om som ikke vet forskjellen på høyre og venstre er høyrehendte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...