Gå til innhold

Friskmelding før utredning, er det OK?

Anbefalte innlegg

Gjest NAV-kunde

Jeg har vært "NAV-kunde" i over 3 år nå pga en lidelse. Jeg er blitt henvist til spesialist for utredning og fastsetting av diagnose, men har ventet i snart 2 år uten å få time.

Nå har jeg i en lengre periode merket lite til lidelsen, og tror faktisk jeg er i ferd med å bli frisk. Lidelsen har ingen behandling, men spontan bedring skjer hos en del.

Jeg vil gjerne ut av NAV-systemet, men lurer på om det vil skape problemer for meg å friskmeldes før utredning? Da vil jo aldri diagnosen bli fastsatt? Kan jeg oppleve noen ulemper ifm dette, eller er NAV bare "glad" til for at folk friskmeldes?

Fortsetter under...

Gjest NAV-kunde

Men kan lidelsen komme tilbake? For hvis den gjør, og du droppet utredningen for at du HADDE den en gang, så er du tilbake på start..

Sant nok... ja, den kan det. Men har ikke inntrykk av at det skjer så ofte. Er litt skeptisk til å drøfte dette med legen min, han har jo opplysningsplikt til NAV, og selv om jeg helst vil bli frisk og komme med ut av dette, er jeg redd det er for tidlig...

Jeg mener at du har alt å vinne på å diskutere dette åpent med legen din. Sammen kan dere finne ut av om det vil være hensiktsmessig å forsøke seg i jobb igjen. Du kan jo fortsatt møte opp til timen for utredning den dagen den kommer.

Annonse

Gjest NAV-kunde

Jeg mener at du har alt å vinne på å diskutere dette åpent med legen din. Sammen kan dere finne ut av om det vil være hensiktsmessig å forsøke seg i jobb igjen. Du kan jo fortsatt møte opp til timen for utredning den dagen den kommer.

Heldigvis er jeg delvis i jobb, og stortrives med det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...