caprice Skrevet 6. mars 2011 Skrevet 6. mars 2011 Tross låste dører, lukkede vinduer og alarm har vi hatt innbrudd i det lille huset vårt, midt på formiddagen. Vi bor i et strøk med en god del kaksekåker, så jeg må ærlig innrømme at jeg ikke akkurat ville trodd at vårt hus stod høyt på prioriteringslisten hos potensiellt tjuvpakk. Likevel har altså tyven(e) brutt opp, og totalt øelagt vinduet til vår eldste datter, feid med seg alt av barnesmykker hos begge jentene våre (snakk om lavmåls), tatt eldste datters PC (gammel sak, ingen verdi) og alt av min manns mansjettknapper, slipsnåler etc. Heldigvis har nok alarmen gjort sitt til at tyven(e) har skjønt at de har hatt dårlig tid, slik at de aldri kom så langt som til mine smykker. Takk og lov for det. Jeg har en snill og storsinnet mann når det kommer til gaver, og har over en 15 års periode øket verdien av smykkeskrinet mitt betraktelig. I etterkant tenker jeg: hvordan sikre slike verdier bedre? Selvsagt kan man anskaffe safe etc, men jeg liker å skifte smykker ofte, og bruke det jeg har, og vet at med en safe ville det bare blitt liggende der. For mye pes å hente ut og inn...... Noen som har noen gode tips? Heldigvis tok jeg en runde rundt i hele huset for noen måneder siden og tok bilde av det meste. Bildene ligger nå på ekstern server. Det er kjempefint nå som ting har gått tapt, for hvordan skal man huske alt man har mistet? 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 6. mars 2011 Skrevet 6. mars 2011 Vil de finne det, så finner de. Mitt beste tips er å spre det litt rundt, ikke ha alt på samme sted - og ikke ha det på åpenbare steder som i nattbordskuffen og på badet. Jeg skjønner at du vil ha det lett tilgjengelig, men inni en melpose på kjøkkenet er også tilgjengelig. Du trenger jo ikke ha mel i den, du kan bare ha smykkene i en pose oppi posen og fylle ut med litt papir så den ser fullere ut. Sånne småting da 0 Siter
Gjest mange gode steder Skrevet 6. mars 2011 Skrevet 6. mars 2011 Det er jo mange gjemmesteder rundt i et hus. Så i fryseren, kjøleskapet, under badekaret, i sisternen osv osv. Men du kommer nok ikke til å gjennomføre det, da vi mennekser aldri tror det hender oss, og i alle fall ikke to ganger ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.