Gjest Oppkast og diare! Skrevet 7. mars 2011 Skrevet 7. mars 2011 etter kraftig omgangssyke? Er i et yrke der jeg daglig omgås mange mennesker. En dag, er det nok? Vet det er 48 timer i helsevesenet, men der er ikke jeg. Får kjempedårlog samvittighet over å være hjemme, men vil ikke smitte noen heller. 0 Siter
songbirdy Skrevet 7. mars 2011 Skrevet 7. mars 2011 Helsevesenet anbefaler jo 48 timer, og etter en "kraftig omgangssyke" ville jeg holdt meg hjemme så lenge og sikret meg at evt. kollegaer ikke ble smittet av MEG iallefall! Hvis de blir syke fordi du går tilbake for tidlig på jobb (selv om du nå føler deg frisk), så gir det jo mer fravær og trøbbel for arbeidsplassen og mer dårlig samvittighet for deg? Hold deg hjemme. 0 Siter
fresja Skrevet 7. mars 2011 Skrevet 7. mars 2011 Hold deg hjemme! Kanskje du også treffer kunder med dårlig immunforsvar, som rett og slett ville bli dødssyke. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Jeg synes 48 timer er en grei regel for alle - med mindre man ikke er i kontakt med andre i det hele tatt. Da holder det kanskje med 24 timer og hyppig spriting. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Hold deg hjemme de 48 timene om du føler for det. Mye bedre å unngå smitte andre med omgangssyke. Har ei utrolig flink og samvittighetsfull kollega. Hun står på og gjør alt for å gjøre en god jobb. Forleden dag kom hun og ville jobbe etter å ha kastet opp og hatt diare hele natten. Jeg ba henne gå hjem- men hun ville det ikke (jeg er ikke arbeidsgiver). Jeg ble irritert, og gikk og vasket hendene siden jeg hadde tatt i dørhåndtaket etter henne. Hun mente det godt- men det blir så feil. Å "passe jobben" sin så godt at man heller smitter 10 kollegaer for å unngå en sykedag er helt feil. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.