Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elextra

''(så hvorfor svarer jeg?).''

...fordi det er mandag og det tar tid å komme i gang igjen etter helga? ;-)

Noe sånt!

Og jeg vurderer å stikke og kjøpe en flaske av pro seccoen som flyfly anbefaler, for å prøvesmake i kveld før jeg evt. handler mer inn til et forestående arrangement.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361560-qatar/#findComment-3128599
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kayia

Jeg har vært der mye. Hvor lenge skal dere være der og skal dere ha med barn?

Dette har konkretisert seg først i dag så jeg er faktisk ikke sikker på om det bare blir meg eller om både jr og jeg drar :)Mannen min skal ha et prosjekt der nede, og det mest aktuelle er at jeg (vi) reise ned i etterkant hans opphold. I forhold til egen jobb er det sikkert snakk om at jeg kan være borte en uke eller så tenker jeg? Hadde vært kjekt å få det til i mai før det blir altfor varmt.

Hva anbefaler du oss å se da? Er det vrient (og interssant) å komme seg (kjøre) til Oman foreksempel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361560-qatar/#findComment-3128618
Del på andre sider

Gjest Qatar

Da var jeg på banen.

Først og fremst GLED DEG ;-))) Qatar er luxus.

Jeg skal prøve å lage en liste etter min prioriterte rekkefølge.

1. Jeg ser at mannen din skal jobbe der nede. Da må dere henge dere på andre nordmenn på fredag og kjøre ut til Inland Sea. Da er det fridag og da er det en herskare av nordmenn som reiser dit for å bade. Ikke like mange i år, men sikkert mange som skal av sted. Dere får en opplevelsesrik kjøretur i sanddynene i ørkenen og "camper" på inland Sea. Her har dere utsikt over til Saudi Arabia. På parkeringsplassen før dere starter er det mulig for ungene å få ri på kamel.

2. Souken er også et must. Her føler du at du er i araberland på ordentlig. Slik det var i gamle dager. Skal du kjøpe billig gull, må du dra til gullsouken.

3. The pearl. En kunstig øy som bygges opp like utenfor Doha. Den var ikke helt ferdig da jeg var der, men det er den kanskje nå. Uansett det blir utrolig flott så dette må du få med deg.

4. Alle hotellene i Doha er så luxeriøse at det er en opplevelse bare å se dem. Legg deg ved bassenget og nyt livet. Hotellene er også de eneste stedene hvor du får kjøpt alkohol.

5. Enten du skal handle eller ei er kjøpesentrene verd å se. De størtse er Doha city senter, Vilagio og Landmark. Førsteprioritet må være Vilagio. Innvendig er det laget for å ligne Venezia. Utrolig flott.

6. Islamsk museum i Doha.

Jeg har det kjempetravelt akkurat nå, så det kan hende jeg kommer på mer etterhvert. Da skriver jeg det i kveld. Nå må jeg stikke. Håper du har mer enn en uke til rådighet :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361560-qatar/#findComment-3128631
Del på andre sider

Gjest Qatar

Dette har konkretisert seg først i dag så jeg er faktisk ikke sikker på om det bare blir meg eller om både jr og jeg drar :)Mannen min skal ha et prosjekt der nede, og det mest aktuelle er at jeg (vi) reise ned i etterkant hans opphold. I forhold til egen jobb er det sikkert snakk om at jeg kan være borte en uke eller så tenker jeg? Hadde vært kjekt å få det til i mai før det blir altfor varmt.

Hva anbefaler du oss å se da? Er det vrient (og interssant) å komme seg (kjøre) til Oman foreksempel?

Du bør ikke tenke på å dra til Oman hvis du bare har ei uke eller litt mer i Qatar. Det blir bare stress og du trenger den tiden til å få se Qatar.Det kan bli travelt nok å se mest mulig av Qatar på ei uke. Du bør bruke tiden der. Vi tok fly til Oman, men vi hadde 14 dager på oss og fikk se hele Muscat + en flere dagers biltur i fjellene.

Om du har over ei uke i Qatar, ville jeg heller dratt til Dubai. En kortere flyreise og annerledes enn Oman, men lettere å "gape over"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361560-qatar/#findComment-3128728
Del på andre sider

Gjest Qatar

Da var jeg på banen.

1. Jeg ser at mannen din skal jobbe der nede. Da må dere henge dere på andre nordmenn på fredag og kjøre ut til Inland Sea. Da er det fridag og da er det en herskare av nordmenn som reiser dit for å bade. Ikke like mange i år, men sikkert mange som skal av sted. Dere får en opplevelsesrik kjøretur i sanddynene i ørkenen og "camper" på inland Sea. Her har dere utsikt over til Saudi Arabia. På parkeringsplassen før dere starter er det mulig for ungene å få ri på kamel.

2. Souken er også et must. Her føler du at du er i araberland på ordentlig. Slik det var i gamle dager. Skal du kjøpe billig gull, må du dra til gullsouken.

3. The pearl. En kunstig øy som bygges opp like utenfor Doha. Den var ikke helt ferdig da jeg var der, men det er den kanskje nå. Uansett det blir utrolig flott så dette må du få med deg.

4. Alle hotellene i Doha er så luxeriøse at det er en opplevelse bare å se dem. Legg deg ved bassenget og nyt livet. Hotellene er også de eneste stedene hvor du får kjøpt alkohol.

5. Enten du skal handle eller ei er kjøpesentrene verd å se. De størtse er Doha city senter, Vilagio og Landmark. Førsteprioritet må være Vilagio. Innvendig er det laget for å ligne Venezia. Utrolig flott.

Jeg har det kjempetravelt akkurat nå, så det kan hende jeg kommer på mer etterhvert. Da skriver jeg det i kveld. Nå må jeg stikke. Håper du har mer enn en uke til rådighet :-)

Nå vet ikke jeg om mannen din holder til i Mesaeed, Al Wahkra eller om han bor på hotell i Doha. Ville bare si at Doha er ekstra fint om kvelden. Selv synes jeg det var kjempekoselig å gå kveldstur langs Cornishèn, se på høyblokkene som lyste i forskjellige farger på den ene siden og havet på den andre.

Hvis dere vil på biltur, vil jeg anbefale å ta en tur til Zeekret. Det sies at den ene Star Wars-filmen ble spilt inn der. Skal sønnen din være med, vil han sikkert synes det er morsomt å løpe rundt der.

Til sist vil jeg anbefale deg å ta 14 dager i Qatar hvis du har muligheten. Ei uke blir litt knapp tid.

Kjenner at jeg er litt misunnelig på deg. Kunne tenke meg en tur dit igjen, men jeg skal til Marokko snart og det blir sikkert bra det også :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361560-qatar/#findComment-3128734
Del på andre sider

Mary Poppins

Nå vet ikke jeg om mannen din holder til i Mesaeed, Al Wahkra eller om han bor på hotell i Doha. Ville bare si at Doha er ekstra fint om kvelden. Selv synes jeg det var kjempekoselig å gå kveldstur langs Cornishèn, se på høyblokkene som lyste i forskjellige farger på den ene siden og havet på den andre.

Hvis dere vil på biltur, vil jeg anbefale å ta en tur til Zeekret. Det sies at den ene Star Wars-filmen ble spilt inn der. Skal sønnen din være med, vil han sikkert synes det er morsomt å løpe rundt der.

Til sist vil jeg anbefale deg å ta 14 dager i Qatar hvis du har muligheten. Ei uke blir litt knapp tid.

Kjenner at jeg er litt misunnelig på deg. Kunne tenke meg en tur dit igjen, men jeg skal til Marokko snart og det blir sikkert bra det også :-)

Hehe rart hvor annerledes man ser på ting. Selv må jeg si at jeg ikke synes Qatar er sånn alt for spennende, og kunne aldri tenkt meg å feriere i to uker der. Men så mener jeg å huske at du ikke var sååå begeistret for Dubai også så vi er nok bare ganske forskjellige :-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361560-qatar/#findComment-3128735
Del på andre sider

Annonse

Gjest Qatar

Hehe rart hvor annerledes man ser på ting. Selv må jeg si at jeg ikke synes Qatar er sånn alt for spennende, og kunne aldri tenkt meg å feriere i to uker der. Men så mener jeg å huske at du ikke var sååå begeistret for Dubai også så vi er nok bare ganske forskjellige :-))

Du sier at det er flere år siden du var der og jeg tror ikke du er helt klar over i hvilken ekspressfart ting har utviklet seg der. Jeg kjenner folk som bodde der for få år siden og det har skjedd enormt på denne tiden.

Hvis du liker Dubai, noe jeg har inntrykk av at du gjør, vil du like Qatar slik det nå har blitt også. Qatar er på god vei til å ligne:-) De har bedre økonomi vet du:-) Er ikke rammet av finanskrisen slik Dubai er.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361560-qatar/#findComment-3128737
Del på andre sider

Gjest Qatar

Jeg kan umulig ha sagt at jeg ikke er begeistret for Dubai?

Det eneste jeg har sagt er i så fall at jeg ikke er noen typisk shoppinginteresert :-)

Sånn naturmessig er jo Oman finest da. Du er vel ening i det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361560-qatar/#findComment-3128738
Del på andre sider

Mary Poppins

Du sier at det er flere år siden du var der og jeg tror ikke du er helt klar over i hvilken ekspressfart ting har utviklet seg der. Jeg kjenner folk som bodde der for få år siden og det har skjedd enormt på denne tiden.

Hvis du liker Dubai, noe jeg har inntrykk av at du gjør, vil du like Qatar slik det nå har blitt også. Qatar er på god vei til å ligne:-) De har bedre økonomi vet du:-) Er ikke rammet av finanskrisen slik Dubai er.

Med tanke på hvor godt jeg kjenner Dubai så tror jeg nok at jeg kan forstå hva slags ekspessfart du snakker om jo :-) Og jada det har sikkert blitt veldig mye finere der nå enn da jeg var der sist (som vel er ca 5 år siden).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361560-qatar/#findComment-3128742
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg kan umulig ha sagt at jeg ikke er begeistret for Dubai?

Det eneste jeg har sagt er i så fall at jeg ikke er noen typisk shoppinginteresert :-)

Sånn naturmessig er jo Oman finest da. Du er vel ening i det?

Oman er ekstremt fint ja!:-)

Vet ikke helt hvor jeg har det fra om at du ikke er så positiv til Dubai..hmm men da husker jeg sikkert feil :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361560-qatar/#findComment-3128745
Del på andre sider

Gjest Qatar

Med tanke på hvor godt jeg kjenner Dubai så tror jeg nok at jeg kan forstå hva slags ekspessfart du snakker om jo :-) Og jada det har sikkert blitt veldig mye finere der nå enn da jeg var der sist (som vel er ca 5 år siden).

Ja, det har skjedd mye de siste 5 årene. Det skjedde mye bare siste året :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361560-qatar/#findComment-3128748
Del på andre sider

Gjest Kayia

Da var jeg på banen.

Hei og TAKK for tips :) Dette har kommet kastet på meg i dag, og er temmelig blank på området fra før. Kan være at jeg maser mye på deg (og MP) når det nærmer seg? ;-) Vet som sagt ikke hvor lenge vi (kan) bli engang, det er det med ferie utenom ferietid. Både mannen min og jeg har oppgaver vi ikke kan stikke av før de er avsluttet lenger ut på sommeren, men en drøy uke- eller strategisk plassert 10-dager kan vi greie. Vet ikke om vi skal ta med jr heller, vi har ikke snakket med han om det engang ennå. Men dette er en anledning vi ikke kan la gå fra oss :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361560-qatar/#findComment-3128828
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...