Gå til innhold

Antipsykotika er for sterk for meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke psykotisk, men har en paranoid personlighetsforstyrrelse med alvorlig tilbakevendende depresjon. Har nå prøvd risperidon, men den slo meg helt ut. Forferdelige bivirkninger! Ble så svak og sliten i kroppen. Følte meg dopet. Trappet ned til en halv tablett a 0,5 mg pr dag, men det hjalp ikke. Nå har jeg sluttet. Finnes det noen andre antipsykotika som kan hjelpe meg eller er antipsykotika for sterk for meg, rett og slett? Merket litt bedring med den, men greide ikke bivirkningene.

Skrevet

På 100 mg Seroquel får jeg litt tett nese ca 30 minutt etter inntak.

Da tar jeg en litt dose av nesespray for babyer, og det holder :)

Har prøvd tidligere Zyprexa, men sluttet pga enormt inntak av mat. Og Zeldox, sluttet pga insomnia..

Seroquel har gitt meg et nytt liv..

Gjest Libera
Skrevet

Hei, jeg har paranoia, men er heller ikke psykotisk. Har ikke blitt utredet for paranoid personlighetsforstyrrelse enda, men er i hvert fall paranoid når det gjelder venner, psykologen, telefonselgere, enkelte på gata, enkelte kolleger osv., Vet ikke hvordan du har det med det, men vet i hvert fall hvor slitsomt det er å være redd hele tiden.

Er det riktig å ta antispsykotika når man ikke er psykotisk da? Jeg har medisinangst, så har ikke tatt noe enda.

Skrevet

Hei, jeg har paranoia, men er heller ikke psykotisk. Har ikke blitt utredet for paranoid personlighetsforstyrrelse enda, men er i hvert fall paranoid når det gjelder venner, psykologen, telefonselgere, enkelte på gata, enkelte kolleger osv., Vet ikke hvordan du har det med det, men vet i hvert fall hvor slitsomt det er å være redd hele tiden.

Er det riktig å ta antispsykotika når man ikke er psykotisk da? Jeg har medisinangst, så har ikke tatt noe enda.

Jeg sliter ikke med psykose, men bruker likevel Seroquel. Den gjør livet mye lettere for meg. Jeg må imidlertid bruke depottabletter, for ellers fungerer jeg ikke før i ett-to-tida neste dag, og det er lite forenlig med jobb.

Jeg prøvde imidlertid ut vanlige tabletter en tre ukers tid først, for jeg vet at mange ikke får den hangoveren neste dag, men depottabletter ble til slutt løsningen for meg. Jeg tar dem mellom 19 og 20 på kvelden. Kan ikke forestille meg livet uten - over lengre sikt. Er mye, mye mer stabil.

Skrevet

Jeg sliter ikke med psykose, men bruker likevel Seroquel. Den gjør livet mye lettere for meg. Jeg må imidlertid bruke depottabletter, for ellers fungerer jeg ikke før i ett-to-tida neste dag, og det er lite forenlig med jobb.

Jeg prøvde imidlertid ut vanlige tabletter en tre ukers tid først, for jeg vet at mange ikke får den hangoveren neste dag, men depottabletter ble til slutt løsningen for meg. Jeg tar dem mellom 19 og 20 på kvelden. Kan ikke forestille meg livet uten - over lengre sikt. Er mye, mye mer stabil.

Jeg merket at antipsykotika gjorde meg mer stabil og kanskje tykkhudet. Synes den virket på angst, men jeg ble mer likeglad. Følte meg dopet.

Skrevet

Jeg merket at antipsykotika gjorde meg mer stabil og kanskje tykkhudet. Synes den virket på angst, men jeg ble mer likeglad. Følte meg dopet.

Vel, nå føler jeg meg definitivt verken dopet eller flat. Nå er jeg stabil på et så godt nivå at jeg ikke engang savner oppturene/hypomaniene mine. Jeg har det såpass stabilt og bra, i tillegg til at jeg har et jevnt over mye bedre funksjonsnivå, at bare det får meg til å sprudle - på en kontrollerbar måte.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Zyprexa fungerer meget bra for meg med få bivirkninger. Men så klart, medisin fungerer ikke likt på alle så det er desverre en prøv-og-feil prosess. Har selv vært paranoid og zyprexaen fjernet dette.

serenity777
Skrevet

Hvor lenge prøvde du? Man tåler dem bedre om man holder ut litt. Første gang jeg tok AP ble jeg helt uttafor, nå som jeg har gått på de lenge tolererer jeg dem veldig bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...