Gå til innhold

Oppsagt i AAP periode?

Anbefalte innlegg

Gjest jobber med salg

Jeg har vært sm i et år og er nå over på AAP via NAV.

Har ikke hatt kontakt med min arbeidgiver på 1/2 år. Jeg sliter bl.a med angst, og har ikke klart og ta kontakt. De har heller ikke gjort noe forsøk på og få tak i meg.

I dag ringer de og sier at de har sendt meg et brev ang et møte de vil ha med meg til uken.

Dette høres da misstenkelig ut som om de har tenkt og si meg opp.

Kan de gjøre det, med loven på sin side?

Og hva nå med meg fremover da? Kan jo risikere og sitte uten AAP og uten jobb om ikke lenge jeg da...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361569-oppsagt-i-aap-periode/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Høstløv

''Dette høres da misstenkelig ut som om de har tenkt og si meg opp. Kan de gjøre det, med loven på sin side?''

Ja, arbeidsgiveren din kan si deg opp når du har vært sykemeldt i tolv måneder.

Arbeidsmiljøloven sier:

''§ 15-8. Oppsigelsesvern ved sykdom

(1) Arbeidstaker som helt eller delvis er borte fra arbeidet på grunn av ulykke eller sykdom kan ikke av denne grunn sies opp de første 12 månedene etter at arbeidsuførheten inntrådte. ''

http://www.lovdata.no/all/hl-20050617-062.html#15-8

Gjest alomo

Ja det kan de. Jeg ble selv sagt opp under rehabiliteringsperiode. Men du mister ikke arbeidsavklaringspengene av den grunn, men jobben kan du miste. De ønsker vel i hovedsak et møte for å i første omgang høre om du er på vei tilbake i jobb og om du ikke er det er det nok kroken på døra er jeg redd.

Persille1365381127

Tipper de vil ha en prat med deg om hvorvidt du kommer tilbake i jobb eller ikke.

Om du ikke kan/vil/klarer komme tilbake i jobb kan de si deg opp. Hvilket egentlig er helt rimelig, du er ikke arbeidsgivers ansvar "til evig tid" - og de har antagelig behov for å besette stillingen med en som faktisk kan gjøre arbeidet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...