Gå til innhold

Voksen student - hva med barna?

Anbefalte innlegg

Gjest pendlermamma?

Jeg har endelig, i en alder av 35, funnet ut hva jeg vil bli når jeg blir stor! I mellomtiden har jeg tatt en annen utdannelse, blitt gift, fått to barn, jobb og kjøpt hus. Sitter til halsen i forpliktelser med andre ord. Men nå har jeg så utrolig lyst til å begynne å studere igjen, en fem-årig utdannelse. Det kunne gått forholdsvis greit hvis studiestedet var her i byen, men det er i en annen by. La oss si jeg bor i Trondheim og studiet bare finnes i Oslo. Hva i all verden skal jeg gjøre? Barna har nettopp begynt på skolen. Må jeg vente til de er tenåringer/voksne? Noe som virker uutholdelig lenge til. Da vil jeg begynne å nærme meg pensjonsalder når jeg endelig er ferdigutdannet.... Kan noen se for seg hvordan dette kan løses i praksis? Kanskje noen har vært i liknende situasjon? Jeg har ikke lyst til å gi opp drømmen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361574-voksen-student-hva-med-barna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Elextra

Har man barn i skolealder er det jo ikke bare bare å ta dem med.

Om mannen din kan ta seg av barna alle ukedagene spørs jo helt hva slags arbeissituasjon han er i.

Høres ikke enkelt ut dette her, nei. Det er ikke mulig å ta et eller flere år som nettstudium hjemmefra? Det går jo an med stadig flere studier.

Den beste løsningen vil være om familien kan flytte til studiestedet. Dere kan evt. leie ut huset - eller selge det.

Å pendle kan jo også være en mulighet, men det blir kostbart og slitsomt.

Alternativt må du vente, men det vil nok ikke bli lettere å være borte fra ungene før de flytter ut selv (omtrent).

Til sist står det igjen å finne en annen studiedrøm, en som kanskje kan oppfylles på hjemplassen. Jeg valgte den, og det fungerer utmerket for meg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...