Gå til innhold

Fri meg fra det idiotiske dataspillet.

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

''men jeg ble aldri hekta som barn''

Ikke jeg heller, men det var nære på da jeg lærte å spille Canasta og ikke bare Gammel-jomfru!

Dessuten må det sies til forsvar for dagens unge at det skulle litt til å bli seriøst hekta av disse spillene som fantes da jeg lekte med Amiga 500. Jeg husker vi var imponert av både musikk og grafikk, men i dag er det jo sykt å tenke tilbake på hvor banale disse spillene var. :)

Fortsetter under...

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

43

• Mrs D

33

• Dorthe

9

• cathlin

7

Mest aktive i denne tråden

Dessuten må det sies til forsvar for dagens unge at det skulle litt til å bli seriøst hekta av disse spillene som fantes da jeg lekte med Amiga 500. Jeg husker vi var imponert av både musikk og grafikk, men i dag er det jo sykt å tenke tilbake på hvor banale disse spillene var. :)

Folk blir jo hekta av kronespill også, så banalitet er ok ;-)

Donkey King på Dragon 32.... *mimrer* Det var tider! Lurer på hvor mange timer vi brukte på det spillet... :o)

Gjest hilsen en grønnskolling

Du må bare slette det. Eller runde det. Det er de to eneste utveiene.

Jeg tror ikke det er lurt for voksne folk å spille dataspill. Vi blir for hekta.

Hvis du absolutt skal spille bør du skaffe et som kan rundes på ikke alt for lang tid. Disse evighetsmaskinene er nettopp evighetsmaskiner.

Hva betyr det å runde et dataspill?

Annonse

Du må bare slette det. Eller runde det. Det er de to eneste utveiene.

Jeg tror ikke det er lurt for voksne folk å spille dataspill. Vi blir for hekta.

Hvis du absolutt skal spille bør du skaffe et som kan rundes på ikke alt for lang tid. Disse evighetsmaskinene er nettopp evighetsmaskiner.

Noen av disse spillene er evighetsspill, du runder dem aldri. Da er eneste alternativ å bestemme seg for å slutte.

Desto mindre spillene er, jo lettere er det å bli hekta. Finnes mye styggedom fir iPhone, haha. Det verste var i grunnen da de fant ut at de skulle lage en Mac-versjon av AngryBirds også, det er ett av to spill jeg har på Mac. :D

ShitDiddelyDo

Donkey King på Dragon 32.... *mimrer* Det var tider! Lurer på hvor mange timer vi brukte på det spillet... :o)

Jeg husker disse to brannmennene som løper fram og tilbake med stige for å ta imot folk som hopper fra et høyt bygg. Dette runda jeg. :)

Det er en noe annen grafikk i dag ...

ShitDiddelyDo

Noen av disse spillene er evighetsspill, du runder dem aldri. Da er eneste alternativ å bestemme seg for å slutte.

Desto mindre spillene er, jo lettere er det å bli hekta. Finnes mye styggedom fir iPhone, haha. Det verste var i grunnen da de fant ut at de skulle lage en Mac-versjon av AngryBirds også, det er ett av to spill jeg har på Mac. :D

Pc-en min synger på siste verset, så i dag eller i morgen får jeg min første MacBook Pro på døra. :)

ShitDiddelyDo

Kanskje du kan hjelpe meg siden du er sånn gal Apple-kvinne. ;)

Det gjelder app-ene jeg har på Iphonen. Nå har jeg backa opp alt. Jeg gidder ikke styre med Itunes-mappa (da jeg ikke bruker den til mer enn nødvendig - dog har jeg backa den opp på ekstern HD), så jeg overfører musikkbibliotek og legger dette til. Så overfører jeg det jeg har av app-er til den nye Itunes-mappa der app-ene skal ligge - for så å overføre dem inn i Itunes. Samme med ringetoner.

Når dette er inne i Itunes kobler jeg til telefonen, aktiverer og synkroniserer - hvorpå app-ene igjen er der?

Og en ting til: Apple Mail: Kan jeg få denne til å synkronisere med Gmail like flott som Iphonens mail? Da tenker jeg sånn at alt jeg gjør på i mail på Iphonen også skjer på kontoen hos Gmail og i mailklienten på Pc-en? Det er bare å sette opp Imap, eller?

(Jeg gidder ikke betale for MobilMe).

Jeg husker disse to brannmennene som løper fram og tilbake med stige for å ta imot folk som hopper fra et høyt bygg. Dette runda jeg. :)

Det er en noe annen grafikk i dag ...

Grafikken på Donkey King var da ikke såååå ille... :o)

Eller jo... *hehe* Fant noen klipp på youtube, men jeg mener da bestemt at den vi hadde var i farger? Husker vi måtte leste den inn via kassettspiller. Det var tider det.

ShitDiddelyDo

Grafikken på Donkey King var da ikke såååå ille... :o)

Eller jo... *hehe* Fant noen klipp på youtube, men jeg mener da bestemt at den vi hadde var i farger? Husker vi måtte leste den inn via kassettspiller. Det var tider det.

Den var utvilsomt i farger. Husker Donkey Kong jeg også. Det var et av de mer drevne spillene, og den gang var nok grafikken ansett som meget god.

Til sammenligning spiller man i dag skytespill der man ser ut til å skyte omtrent virkelige mennesker, og alt er særdeles virkelighetsnært. :)

Annonse

Den var utvilsomt i farger. Husker Donkey Kong jeg også. Det var et av de mer drevne spillene, og den gang var nok grafikken ansett som meget god.

Til sammenligning spiller man i dag skytespill der man ser ut til å skyte omtrent virkelige mennesker, og alt er særdeles virkelighetsnært. :)

På Dragon het spillet Donkey King, ikke Donkey Kong. :o) Men du verden så hekta vi var!

ShitDiddelyDo

På Dragon het spillet Donkey King, ikke Donkey Kong. :o) Men du verden så hekta vi var!

Det er mulig jeg husker feil. Jeg var ikke gamle karen da det spillet var populært.

Jeg var hekta på Bubble Bubble, Giana Sisters og Jumping Jack (tror jeg det het). Forferdelig monoton musikk på alle tre. Forløperen til tecknomusikken. ;)

Det er mulig jeg husker feil. Jeg var ikke gamle karen da det spillet var populært.

Jeg var hekta på Bubble Bubble, Giana Sisters og Jumping Jack (tror jeg det het). Forferdelig monoton musikk på alle tre. Forløperen til tecknomusikken. ;)

Pacman var en farsott hos oss! Og senere Tetris - herregud så mye Tetris jeg har spilt, har til og med drømt om det om natten! :o) Hadde en tredimensjonal tetris en gang også, den var kul!

Kanskje du kan hjelpe meg siden du er sånn gal Apple-kvinne. ;)

Det gjelder app-ene jeg har på Iphonen. Nå har jeg backa opp alt. Jeg gidder ikke styre med Itunes-mappa (da jeg ikke bruker den til mer enn nødvendig - dog har jeg backa den opp på ekstern HD), så jeg overfører musikkbibliotek og legger dette til. Så overfører jeg det jeg har av app-er til den nye Itunes-mappa der app-ene skal ligge - for så å overføre dem inn i Itunes. Samme med ringetoner.

Når dette er inne i Itunes kobler jeg til telefonen, aktiverer og synkroniserer - hvorpå app-ene igjen er der?

Og en ting til: Apple Mail: Kan jeg få denne til å synkronisere med Gmail like flott som Iphonens mail? Da tenker jeg sånn at alt jeg gjør på i mail på Iphonen også skjer på kontoen hos Gmail og i mailklienten på Pc-en? Det er bare å sette opp Imap, eller?

(Jeg gidder ikke betale for MobilMe).

Digresjon: Du vet det, at for de fleste (rundt 70-80% har jeg lest en gang) som går fra Win-maskin til Mac, så starter det med en iPod eller iPhone? ;)

Hvordan du gjør når du går fra et OS til et annet vet jeg faktisk ikke. Min første iPhone var synkronisert mot en PC, den nye mot Mac. Apps er forresten knyttet opp mot iTunes-kontoen din, ikke maskinen den ligger på - selv om det jo er der backupen ligger. Du må bare huske på å autorisere den nye maskinen i iTunes. Og ja, appsene vil komme inn på telefonen igjen når de ligger i iTunes. Mulig du må hake av for å legge dem inn første gangen? Jeg fikk i alle fal llagt inn alle apps fra min gamle iPhone til min nye uten problemer.

Da jeg ventet på ny iPhone hentet jeg ned alle apps til Mac via iTunes ettersom jeg skulle synkronisere den nye mot Mac'en og ikke ønsket å bruke en backup fra den gamle mobilen til den nye.

Det fine for deg er jo at du kan synkronisere en iPhone som er satt opp for Windows på en Mac, men du kan ikke synkroniere en iPhone som er satt opp for Mac på en Windows-maskin. Jeg tror likevel jeg ville satt den opp som ny siden Mac og iPhone og iTunes er laget for hverandre. :)

Gmail er jo ikke noe problem å synkronisere, all info hentes fra kontoen på nettet. Hvordan det er med adresseboka aner jeg faktisk ikke. :D Jeg har satt opp Mail til å sjekke gmail, og min egen nnnn.net-konto, men jeg er usikker på om det er dette du spør om, hehe. Gmail er jo på forunderlig vis så genial at om jeg sender en mail fra mailprogrammet lokalt på Mac, så ligger den i Sendt-mappa på nettet neste gang jeg sjekker. Veldig greit! Var kanskje det du lurte på ... ??? :D

Forøvrig syns jeg de 60 kronene jeg betalte for et år med MobileMe er vel verdt pengene. Så snart jeg endrer i fx adresseboka på telefonen eller Mac'en, så skjer endringene både på iPhone, Mac og nettet. Veldig snedig. Men bruker du Gmail ser jeg ikke helt hensikten, om du ikke vil bruke adresseboka på Mac'en aktivt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...