Gjest satt og lurte en dag Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Nå sier de at karbonadekjøttdeig er sunnere enn vanlig kjøttdeig, men hva ligger i navnet karbonade, Karbonader de selger i butikken er det ofte mye mindre kjøtt enn i karbonadekjøttdeigen. Og hva kommer navnet karbonade fra? Det minner meg jo mer om karbohydrater... 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Det heter vel ikke karbonadekjøttdeig, men karbonadedeig. Grunnen til at enkelte mener den er sunnere er fordi den inneholder mindre fett. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Enig i at man godt kan stusse, typiske "karbonader" forbinder man ikke akkurat med rent kjøtt! Men karbonadedeig skal inneholde mer skikkelig kjøtt og mindre fett enn kjøttdeig. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Karbonadedeig er en kvalitetsbetegnelse, og brukes om rent, malt kjøtt tilsatt max 6% fett. Kjøttdeig kan inneholde opp til 14%, familiedeig 15% og medisterdeig litt over 20%. I tillegg inneholder de litt salt og vann. Karbonader og hamburger ble opprinnelig lagd av rent, malt kjønn, og navnet er blitt hengende med etterhvert som ingredienslisten har blitt utvannet. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Karbonadedeig er en kvalitetsbetegnelse, og brukes om rent, malt kjøtt tilsatt max 6% fett. Kjøttdeig kan inneholde opp til 14%, familiedeig 15% og medisterdeig litt over 20%. I tillegg inneholder de litt salt og vann. Karbonader og hamburger ble opprinnelig lagd av rent, malt kjønn, og navnet er blitt hengende med etterhvert som ingredienslisten har blitt utvannet. Rent, malt kjøtt, selvfølgelig - ikke kjønn.... 0 Siter
laban Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Rent, malt kjøtt, selvfølgelig - ikke kjønn.... Hahaha - herlig skrivefeil! 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Rent, malt kjøtt, selvfølgelig - ikke kjønn.... Jeg har en drittdag og er egentlig paddesur i dag, men nå måtte jeg le! Malt kjønn, snadder! ;o) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Hahaha - herlig skrivefeil! Nøkkelen til "hvordan få unge til å spise mer protein" det der? ;-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 [quote name=Shira )' timestamp='1299577491' post='4541795] Jeg har en drittdag og er egentlig paddesur i dag, men nå måtte jeg le! Malt kjønn, snadder! ;o) Ikke en veganer å spore på mils omkrets etter dette! ;-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Ikke en veganer å spore på mils omkrets etter dette! ;-) He he, nå ødelegger du surheten min her! 0 Siter
ekte nick Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Karbonadedeig er en kvalitetsbetegnelse, og brukes om rent, malt kjøtt tilsatt max 6% fett. Kjøttdeig kan inneholde opp til 14%, familiedeig 15% og medisterdeig litt over 20%. I tillegg inneholder de litt salt og vann. Karbonader og hamburger ble opprinnelig lagd av rent, malt kjønn, og navnet er blitt hengende med etterhvert som ingredienslisten har blitt utvannet. "Karbonader og hamburger ble opprinnelig lagd av rent, malt kjønn" Nå fikk jeg meg virkelig en god latter!!! *ROFL* 0 Siter
frosken Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Rent, malt kjøtt, selvfølgelig - ikke kjønn.... Jeg tipper du hadde lest morsans tråd om gamle dager, og diskusjonene rundt ordbruk. Det var vel dette med forneden og nedentil som utløse skriveleifen...*s* 0 Siter
Gjest GA Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Karbonadedeig er en kvalitetsbetegnelse, og brukes om rent, malt kjøtt tilsatt max 6% fett. Kjøttdeig kan inneholde opp til 14%, familiedeig 15% og medisterdeig litt over 20%. I tillegg inneholder de litt salt og vann. Karbonader og hamburger ble opprinnelig lagd av rent, malt kjønn, og navnet er blitt hengende med etterhvert som ingredienslisten har blitt utvannet. ''Karbonader og hamburger ble opprinnelig lagd av rent, malt kjønn, '' fantastisk! 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Jeg tipper du hadde lest morsans tråd om gamle dager, og diskusjonene rundt ordbruk. Det var vel dette med forneden og nedentil som utløse skriveleifen...*s* Jepp - alt var definitivt mye bedre før ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.