Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Søvn er viktig, det vet jeg, men er det egentlig noe forskjell om man over år sover f.eks 5 timer på morgenen/formiddag istedet for på natten? Vil det ha negativ innvirkning på kroppen på noe måte? Diskusjonen her går på om det er det samme når tid på døgnet man sover, bare man får lik mengde søvn. Er det det sammen helsemessig sett når tid man sover, bare man sover? Tusen takk for svar!

Gjest jilko
Skrevet

Uten at jeg har greie på dette vil jeg anta at det er en forskjell. Kroppen trenger dagslys bl.a, og jeg leste i dag at en som jobber natt kan bli tatt for å ha 0,5 - 1,0 i promille, altså sliter man en god del. Jeg vil også anta at kroppen vil stille seg inn etter dagslyset, så jeg tror ikke noen vil klare å aldri sove om natten, men kun om dagen.

Gjest togli
Skrevet

Det er tøft for kroppen å jobbe skift f.eks...jobbe på natta og sove på dagtid. Det har nok noe med lyset å gjøre. Jeg vil også tro at det psykiske spiller inn... det er jo klart en fordel å være våken når andre er våkne osv.

Skrevet

Det er best for magen, magefunksjonene, å sove om natta ifht på dagtid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...