Gjest planlegger tur Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Jeg har planer om å reise rundt i Spania i 7-10 dager, som en mini interrailtur. Men hva bør jeg se i Spania, hvordan er det med budget overnatting, hvordan er det med språk der nede? Sansynligvis kommer jeg til å reise i nordlige Spania, da jeg har hørt at det er den fineste delen. Hva er dine tips? Favorittsteder og things to do in Spain? 0 Siter
Gjest Vi reiser for 5 gang :) Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Costa Brava kysten er nyyyyydelig. Barcelona er et must, og reis videre oppover langs kysten nordover. Det er mange skjønne småbyer oppover i buktene, og DE fantastiske strendene. Folket danser i gatene hver tirsdag kveld Pyrineene ligger lengste nord og skiller Spania fra Frankrike. Her finner du sjarmerende vingårder oppover fjellsidene og fantastisk utsikt. Kunstbyen Cadaqués er også verdt et besøk, ligger ved fotenden av Pyrineene, mest kjent for kunstrene som Salvador Dali og Picasso som er inspirert av byen. 0 Siter
AAA Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Costa Brava kysten er nyyyyydelig. Barcelona er et must, og reis videre oppover langs kysten nordover. Det er mange skjønne småbyer oppover i buktene, og DE fantastiske strendene. Folket danser i gatene hver tirsdag kveld Pyrineene ligger lengste nord og skiller Spania fra Frankrike. Her finner du sjarmerende vingårder oppover fjellsidene og fantastisk utsikt. Kunstbyen Cadaqués er også verdt et besøk, ligger ved fotenden av Pyrineene, mest kjent for kunstrene som Salvador Dali og Picasso som er inspirert av byen. Joho! Vi er "stamturister" i Marbella på Costa del Sol og liker oss veldig godt der. Jeg er likevel enig i at Costa Brava er vakker. Vi hadde en sommerferie vi kjørte fra Barcelona, etter å ha vært der noen dager, nordover langs kysten, og endte opp i nabobyen til Cadaqués, Roses. Det er noen år siden, men jeg kan enda se for meg de endeløse nydelige solsikkeåkrene når jeg lukker øynene... :-) Og maten... Og vinen.... Anbefales! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Bilbao var veldig fint, og San Sebastian er en av de fineste byene jeg noen gang har vært i, så dit reiser jeg gjerne tilbake! 0 Siter
EnolaGay Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Costa Brava kysten er nyyyyydelig. Barcelona er et must, og reis videre oppover langs kysten nordover. Det er mange skjønne småbyer oppover i buktene, og DE fantastiske strendene. Folket danser i gatene hver tirsdag kveld Pyrineene ligger lengste nord og skiller Spania fra Frankrike. Her finner du sjarmerende vingårder oppover fjellsidene og fantastisk utsikt. Kunstbyen Cadaqués er også verdt et besøk, ligger ved fotenden av Pyrineene, mest kjent for kunstrene som Salvador Dali og Picasso som er inspirert av byen. Vi skal til L'Estartit, har du vært der? 0 Siter
Gjest Vi reiser for 5 gang :) Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Vi skal til L'Estartit, har du vært der? Har vært innom på dagstur, flott sted for dykking blant annet Fine muligheter for å se på blekkspruter. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Har vært innom på dagstur, flott sted for dykking blant annet Fine muligheter for å se på blekkspruter. Ah.. vel jeg er ikke noe særlig til å svømme av meg. Mer som en skrutrekker vil jeg si.. Men stranda ser fin ut på bilder, og stedene rundt. Jeg satser på varme, sol og mat. Og så har vi leiebil. Gleder meg! :0) 0 Siter
Gjest Vi reiser for 5 gang :) Skrevet 8. mars 2011 Skrevet 8. mars 2011 Ah.. vel jeg er ikke noe særlig til å svømme av meg. Mer som en skrutrekker vil jeg si.. Men stranda ser fin ut på bilder, og stedene rundt. Jeg satser på varme, sol og mat. Og så har vi leiebil. Gleder meg! :0) Strendene er fantastiske!! Vi fanget en blekksprut med håv i fjor, så du trenger ikke nødvendigvis dykke Med leiebil har dere straks maaange flere muligheter, vi har alltid leiebil. Skaff dere et kart med oversikt over serverdigheter, så får dere opplevd mye. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.