Gå til innhold

Øreverk og neseblod - noen sammenheng?

Anbefalte innlegg

Gjest jacoba

I går morges nyste min 4-åring, og ut kom... masse blod. Det stoppet heldigvis fort.

Da hun kom hjem fra bhg i går hadde hun fått sterke smerte i øret. Det var tett og gjorde veldig vondt, gråt hun. Så vi ga flytende paracet, men droppet nesespray pga neseblodet på morgenen, var redd for å irritere noe. Så startet det spontant igjen med neseblødning i går kveld, fra det samme neseboret (motsatt side av det vonde øret.)

I dag har hun vært hjemme fra bhg, øret er heldigvis bedre etter en urolig natt, men nesen har blødd spontant 2 ganger. Det har begge gangene stoppet raskt. Hun har aldri blødd neseblod før, og verken jeg eller pappan har noen erfaring med dette.

Kan neseblod og øreverk ha en sammenheng? Hun er ellers i fin allmentilstand, ikke hatt feber, er ikke forkjølet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361622-%C3%B8reverk-og-neseblod-noen-sammenheng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser for meg at et kraftig nys kan ha fått blodkar i nesen til å sprekke og ført til økt trykk i øret slik at det ble vondt. Blodkaret har sikkert ikke grodd skikkelig, derfor blør hun fremdeles neseblod.

Om det ikke gir seg rimelig fort, så kan dere ta en tur til legen. Just in case :)

Gjest Jacoba

Jeg ser for meg at et kraftig nys kan ha fått blodkar i nesen til å sprekke og ført til økt trykk i øret slik at det ble vondt. Blodkaret har sikkert ikke grodd skikkelig, derfor blør hun fremdeles neseblod.

Om det ikke gir seg rimelig fort, så kan dere ta en tur til legen. Just in case :)

Hm, neseblodet kan kanskje komme fra selve nyset, ja. Det er imidlertid snakk om øre og nesebor på hver sin side. Takk for svar :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...