Gå til innhold

Lei av å være redd, altså!

Gjest Ikke hypokonder heller, livredd leger....

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke hypokonder heller, livredd leger....

Hei!

Fines det flere som meg? Som ALLTID kjenner et eller annet som trolig er noe skikkelig farlig....?

Jeg finner stadig noe som jeg ved hjelp av internett finner skumle løsninger på... OG, det verste er, jeg klarer ikke slutte!

Så, hva gjør man, kan man slutte å være redd??? Noen gode tips???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361631-lei-av-%C3%A5-v%C3%A6re-redd-alts%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Jeg er motsatt.

Finner "naturlig" forklaring på det meste, og kan bagatelisere brukne fingre eller tær, bakteriell halsbetennelse osv. Dvs jeg er treg med å få meg/barn til lege. Noen gang er det min mann som trumper meg av gårde.

Det å være blandig av deg og meg mtp å følge med på egen helse, hadde vært topp.

Gjest ikke hypokonder heller

Jeg var litt sånn i starten når jeg ble mamma.... ikke bare på babyens vegne, men også ift meg selv... Det gikk sakte men sikkert over av seg selv, heldigvis!

Har du barn?

Ja, jeg er faktisk voksen med tre tenåringsbarn....

FØler meg jo nesten litt gal...

Gjest Ikke hypokonder heller...

Jeg er motsatt.

Finner "naturlig" forklaring på det meste, og kan bagatelisere brukne fingre eller tær, bakteriell halsbetennelse osv. Dvs jeg er treg med å få meg/barn til lege. Noen gang er det min mann som trumper meg av gårde.

Det å være blandig av deg og meg mtp å følge med på egen helse, hadde vært topp.

Hei Sjøstjerna!

He,he, ja, helt enig med deg. Selv om det må være godt å være som deg, slippe de vonde tankene, og egne eksaminasjoner og høy puls over "funn" på internett....

Annonse

Gjest togli

Ja, jeg er faktisk voksen med tre tenåringsbarn....

FØler meg jo nesten litt gal...

Første bud er å bestemme seg for å IKKE lete på internett etter diffuse symptomer... da kan man rett og slett bli paranoid ;)

Det andre er å lære seg at det er sjelden man blir alvorlig syk, men man kan bli syk av å bekymre seg for mye... det går an å bestemme seg for å legge bort de dumme tankene..

Det skumleste du gjør i hverdagen er trolig å kjøre bil :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...