Gå til innhold

Hva avgjør hvilken matvarebutikk du handler ?

Anbefalte innlegg

Gjest markedundersøkelse

Er det tilfeldig hvor du handler mat?

Før bodde jeg rett ved en stor ICA MAXI. Det var billigere på kiwi, samtidig var det så utrolig deilig å slippe å gå noe særlig lengre enn noen meter. de hadde stort utvalg også, noe som var en fordel med tanke på at jeg handler mye allergimat.

Nå handler jeg mye på kiwi i nærheten av der jeg bor. De har noen av allergivarene jeg bruker, jeg vet hvor ting og tang er, og det er billigere enn ICA.

Hvor handler dere? Er det tilfeldig eller er det ubevisst påvirkning ?

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angustia

4

• Lillemus

2

• Platina

1

• Dorthe

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Litt forskjellig. Storinnkjøp gjør vi vanligvis på Rema 1000, eller hvis vi skal ha litt mer spesielle varer Meny. Handler en del, spesielt kjøttvarer i Sverige. Handler ALDRI på ICA, selv om den er nærmest. Der finner jeg alltid mat som er utgått på dato. Sist jeg skulle innom i full fart å kjøpe en pakke kjøttdeig, hadde alle gått ut på dato seks dager før. Aldri mer ICA. Ellers blir det nærmeste butikk på vei hjem fra jobb. Handler sjelden etter tilbudsavisene.

Annonse

Gjest markedundersøkelse

Vi har en ICA Supermarked bare noen hundre meter fra der vi bor. Som regel handler jeg der.

Men det er ganske mye dyrere der enn på både Kiwi, Rema 1000 og OBS - så innimellom kjører jeg til en annen butikk og handler der.

Men det som gjør Ica så dyr har kanskje noe med det store utvalget å gjøre? det er fort gjort å komme ut derifra med en del ekstra;)

Gjest prust

Men det som gjør Ica så dyr har kanskje noe med det store utvalget å gjøre? det er fort gjort å komme ut derifra med en del ekstra;)

ICA supermarked har ikke noe særlig større utvalg enn de andre butikkene jeg nevnte.

ICA MAXI, Ultra og Meny er butikker i en annen divisjon, med stort utvalg og flotte kjøtt-fisk og frukt/grønnsaksavdelinger.

Vi handler den vanlige hverdagsmaten på ICA supermarked, og føler ikke at vi får med så mye ekstra.

Gjest Modern77

Handler som regel på Spar, det er sånn passe nært og de pleier ha gode tilbud, Rema er heller ikke så langt unna og egentlig billigere, men liker bedre Spar....

Har en Coop nærbutikk også, men der er det så trangt, dårlig vareutvalg og dyre priser...

Er det gode tilbud på coop hypermarked som er litt lenger unna tar vi handelen der (ukeshandel)

Gjest Elextra

''Er det tilfeldig hvor du handler mat?''

Spørs helt på type handel. Er jeg på ukens storhandel drar jeg til et sted jeg vet de har alt jeg vil ha, og hvor de har godt utvalg av ferskvarer.

I mellom må det stadig suppleres med enkelte varer, og det kan skje hvor som helst, gjerne i billigkjedene. Ellers unngår jeg stort sett f.eks. Kiwi når jeg skal handle middagsmat.

Begge deler. Dessverre er nærbutikken min ikke av de billigste kjedene, men det er veldig praktisk. Prøver dog å handle på en rimeligere butikk så ofte jeg kan, men de har ikke alt jeg pleier å handle så det er ikke alltid jeg gidder innom flere butikker på vei hjem fra jobben.

Pris og utvalg avgjør hvor jeg handler. Samt om jeg trives i butikken. Noen butikker klarer jeg bare ikke av udefinerbare grunner.

Nærbutikken er Prix og den er helt grei prismessig, men håpløs på utvalg, så storhandlingen gjøres på Obs eller Rema.

Annonse

Vi har kun Kiwi her hvor jeg bor, så jeg handler der nesten daglig. Dersom jeg har behov for annet enn mat, drar jeg til nærmeste større sted, og handler da gjerne på Rema, Rimi eller Coop i samme slengen. Det er mest for å se om de har andre matvarer, alle disse kjedene har vel noenlunde like priser.

Det er først og fremst styrt av hva som er praktisk, samt også hvilke type varer jeg er ute etter.

Sånn små-hverdags-handling foretas på nærmeste butikk, en liten Kiwi-butikk som er relativt kjapp å komme seg gjennom og plukke med seg det man trenger. Mer 'avanserte' innkjøp foretas på en større og mer velassortert matbutikk litt lenger unna, men fortsatt nære og med gode parkeringsmuligheter.

Jeg handler også på andre butikker, men da fordi de ligger i nærheten av andre steder hvor jeg har ærend, eller fordi de er åpen lenger enn noen av de foran nevnte.

Jeg drar aldri til langtvekkistan og handler, og det inkluderer alt fra Smart Club til Harry-handel. (Sistnevnte kun en gang cirka annethvert-tredjehvert år da jeg likevel er på vei forbi i bil etter besøksreise til Sverige)

Jeg er heller ikke av de som kjører til en butikk langt unna fordi de har spesialtilbud på 7 pakk pizza eller 5 pakk bleier (den gangen bleier var aktuelt). Og "langt unna" er ihvertfall 10 kilometer, trolig allerede ved 5.

candyqueen_83

Vi har Prix og Kiwi nærmest, men bruker som oftest kun prix av de to. Da til småhandling. Skal vi handle inn litt mer drar vi som regel til Rema1000, og skal jeg ha spesielle ting blir det Meny. Coop Obs! bruker vi om de har spesielle tilbud som er interessante. F.eks nå som de har Norvegia til 49 kr kg ;O)) Går mye ost til gratinering her. Hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...