Gå til innhold

I dag skulle jeg gjerne...

Anbefalte innlegg

nitty-gritty

...låst meg inne på et rom hvor ingen fikk komme og sett filmer, spilt dataspill og spist sjokolade. Ingen kunne banke på døren en gang, minst av alt små barn med pipete stemmer.

Rundt middagstider, når jeg var lei av sjokolade, skulle jeg laget akkurat hva jeg ville, helst noe som involverte fisk og masse vin. Ingen samboer skulle få rynket på nesa over valget av rett, ingen barn skulle slått seg vrang ved matbordet og brutt ut i grøt fordi de ikke "vi-hi-hi-hi-l spi-hi-hi-hi-se mi-hi-hi-hi-dag", de vil kun spille dataspill før leggetid.

En gang på kvelden skulle jeg tatt en dusj, fremdeles helt småbarn-fri. Ingen baby skulle sutret til meg fordi hun kjedet seg og var trøtt, ingen liten gutt skulle banket på døra og ropt: "Mamma! Jeg MÅÅÅÅ bæsje!" mens jeg var midt i å barbere beina.

Og ved leggetid, tidlig en gang, skulle jeg åpnet min nyinnkjøpte bok som jeg ellers aldri kommer noen vei med. Der skulle jeg lese i gode to-tre timer før jeg sovnet og ingen samboer skulle få lov til å forstyrre meg med babblingen sin om ditt og datt når jeg bare ville være i fred med en bok på slutten av en lang dag.

I stedet skal jeg gjøre husarbeid, studere, handle mat, bo på gulvet med sutrete baby, snakke snakke snakke med en skolegutt med pipete stemme, bygge by av klosser og tørke tårer når babyen later som hun er godzilla, lage middag som ingen spesielt liker (fordi den er akkurat passe sunn og akkurat passe barne- og samboervennlig) og lengte etter stillhet mens en samboer snakker snakker snakker om ditt og datt på slutten av en lang dag.

Men det er i alle fall noen som trenger meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/361651-i-dag-skulle-jeg-gjerne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest luftslott

Gjør en avtale med sambo om at han ta med seg ungene ut en av dagene i helga! Kino, parken, lekeplass, svigers- samme hvor , bare du får mange timer alene:-) Tapp i et bad og ta med deg boka, lag noe godt å spise og vit at de fritimene har du fortjent!!! Såpass rom skal sambo gi deg;-)

Gjest Nickløsheletiden

Du har det egentlig slik bare de aller fleste andre har det innimellom. Har det dessverre ingen trøst å komme med. Jeg husker at jeg hadde et innlegg for noen år siden da ungene var yngre. Jeg hadde et ønske om å bo i en hytte i skoegn, helt for meg selv i ett år og jeg mente det helt "særr".

Den eneste trøsten jeg har er at livet går opp og ned, ungene vokser til og livet roer seg.

nitty-gritty

Du har det egentlig slik bare de aller fleste andre har det innimellom. Har det dessverre ingen trøst å komme med. Jeg husker at jeg hadde et innlegg for noen år siden da ungene var yngre. Jeg hadde et ønske om å bo i en hytte i skoegn, helt for meg selv i ett år og jeg mente det helt "særr".

Den eneste trøsten jeg har er at livet går opp og ned, ungene vokser til og livet roer seg.

Ja, jeg trenger ingen trøst, altså. Det var bare et hverdagssukk. Stillhet tror jeg de fleste kan savne, om de har små barn eller bor på gamlehjem med pratsomme hjelpere ;)

Gjest prust

Ja, jeg trenger ingen trøst, altså. Det var bare et hverdagssukk. Stillhet tror jeg de fleste kan savne, om de har små barn eller bor på gamlehjem med pratsomme hjelpere ;)

I dag savner jeg stillhet på jobb. Jeg sitter ikke på sentralbordet, men de to som gjør det er helt svette av telefoner - helt vanvittig mange som ringer - og jeg hører telefonen (ikke min på mitt kontor) HELE tiden, uten pause, selv om jeg har lukket døra.

Klarer ikke å konsentrere meg i det hele tatt.

Annonse

Gjest Høstløv

Et lite hjertesukk fra meg også!

Jeg skulle ønske at jeg hadde litt mer liv i huset og at det var noen små som ropte på mamma. Yngstemann er blitt tyve og her er altfor stille. Ikke kan vi ha hund eller katt heller pga allergi.

Gled deg over ungeuroen så lenge det varer, tiden går så altfor fort og snart er de voksne.

nitty-gritty

Gjør en avtale med sambo om at han ta med seg ungene ut en av dagene i helga! Kino, parken, lekeplass, svigers- samme hvor , bare du får mange timer alene:-) Tapp i et bad og ta med deg boka, lag noe godt å spise og vit at de fritimene har du fortjent!!! Såpass rom skal sambo gi deg;-)

Nja, har forsøkt den før. Han har vel gjort det et par ganger, men det blir med det. Han er en flott mann som er veldig glad i familien sin, men han er dårlig på å underholde unger i flere timer.

I helga skal jeg uansett være borte i forbindelse med studier mestparten av lørdagen, så da får jeg i alle fall litt barne- og samboerfri ;)

nitty-gritty

Et lite hjertesukk fra meg også!

Jeg skulle ønske at jeg hadde litt mer liv i huset og at det var noen små som ropte på mamma. Yngstemann er blitt tyve og her er altfor stille. Ikke kan vi ha hund eller katt heller pga allergi.

Gled deg over ungeuroen så lenge det varer, tiden går så altfor fort og snart er de voksne.

Uff, skjønner at folk er forskjellige. Jeg er glad i ungene mine, altså, og de virker som noen flotte mennesker. Men jeg gleder meg ganske mye til de blir voksne og vi kan være voksne sammen. Rope "mamma" skal de alltid få lov til, men det blir i grunnen ganske greit når de ikke gjør det en gang i timen hver eneste dag ;)

Gjest Høstløv

Uff, skjønner at folk er forskjellige. Jeg er glad i ungene mine, altså, og de virker som noen flotte mennesker. Men jeg gleder meg ganske mye til de blir voksne og vi kan være voksne sammen. Rope "mamma" skal de alltid få lov til, men det blir i grunnen ganske greit når de ikke gjør det en gang i timen hver eneste dag ;)

''Men jeg gleder meg ganske mye til de blir voksne og vi kan være voksne sammen.''

Det er fint med voksne barn og det er en stor glede å se at de greier seg bra og tar ansvar for eget liv.

Problemet er bare at de har så liten tid til å

''være voksne sammen''

med foreldrene sine, de vil mye hellere være sammen med venner og kamerater.

nitty-gritty

''Men jeg gleder meg ganske mye til de blir voksne og vi kan være voksne sammen.''

Det er fint med voksne barn og det er en stor glede å se at de greier seg bra og tar ansvar for eget liv.

Problemet er bare at de har så liten tid til å

''være voksne sammen''

med foreldrene sine, de vil mye hellere være sammen med venner og kamerater.

Ja, det kan være det blir slik. Men jeg trenger ikke så mye snakking og slikt, jeg ;)

Forøvrig snakker jeg med mammaen min så mye jeg kan og hadde nok besøkt henne et par ganger i uka om jeg hadde muligheten til det.

Gjest nokids

Hvis du har lyst til å bytte, står det en ryddig leilighet klar her, innkludert mannfolk som spiser det har får servert. Leiligheten er garantert barnefri sone med mange tekniske duppedingser å leke med (PC, Playstation, DVD-spiller, Senseo kaffemaskin...). Her er både dusj og badekar, og bokhyller fulle av bøker og filmer. Det er også kort vei til bibliotek og treningssenter.

Bytter gladelig bort alt dette for å få være i din situasjon...

Annonse

Gjest Elextra

Ja, stillhet er undervurdert!

Før jeg fikk barn hørte jeg bestandig på musikk hjemme. Nå hører det til sjeldenhetene - ved siden av barnelyder blir musikk fort bare støy, og når jeg en sjelden gang er våken og alene og ikke ser på TV er det fryktelig deilig med bare stillhet.

Gjest Nickløsheletiden

''Det var bare et hverdagssukk''

Det er lov og jeg tror mange kjenner seg igjen :-)

Før jeg fikk barn hørte jeg bestandig på musikk hjemme. Nå hører det til sjeldenhetene - ved siden av barnelyder blir musikk fort bare støy, og når jeg en sjelden gang er våken og alene og ikke ser på TV er det fryktelig deilig med bare stillhet.

Samme her...

Hi hi, veldig godt innlegg. For litt over et år siden hadde jeg det akkurat sånn som du ønsker å ha det akkurat nå. Men det var bare fordi vi ikke kunne få barn uten hjelp. Takk og lov for fertilitetsbehandling, så jeg nå kan høre barnegråt og vite at det er en liten som trenger meg. Men det er da deilig innimellom når bestemor er på besøk og vil hjelpe litt med en time pasning her og der;-)

Sara Bernard

Jepp, sånn er det! Vi har ikke engang noe musikkanlegg her vi har bodd de siste 3 årene. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...