Gjest prust Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Må bare si at jeg irriterer meg over ordet "snakkis"! Utrolig teit ord :-( Når begynte egentlig det ordet å florere - både muntlig og skriftlig? Det er jo ikke noe skikkelig ord - og verken norsk, svensk eller engelsk, bare oppkonstruert :-( Kommer aldri til å bruke det! 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Jeg liker det jeg. ) Samtaleemne som man kanskje ellers ville sagt er så tungt og langt. 0 Siter
Gjest Melis35 Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 He he,det ordet der bruker vel praktisk talt bare ungdommen )) de har da så mange "nye" ord,som lættis feks..hører ofte det ordet i huset her. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Jeg liker det jeg. ) Samtaleemne som man kanskje ellers ville sagt er så tungt og langt. Samtalemne, eller "spennende/interessant å snakke om" er vel helt greit å si vel? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 He he,det ordet der bruker vel praktisk talt bare ungdommen )) de har da så mange "nye" ord,som lættis feks..hører ofte det ordet i huset her. Nei, hadde det bare vært ungdommene som brukte det, så hadde det vært forståelig - men jeg har bare hørt voksne si/skrive det! Hva betyr lættis da? 0 Siter
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Et enda verre ord er ordet "særr". Hva betyr det egentlig? 0 Siter
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Et enda verre ord er ordet "særr". Hva betyr det egentlig? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Jeg liker det jeg. ) Samtaleemne som man kanskje ellers ville sagt er så tungt og langt. Samtaleemne og snakkis er vel ikke synonymer? Jeg tenker meg at snakkis har med sladder å gjøre, eller i hvertfall et samtaleemne av det dagsaktuelle og lette slaget. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Skjønner ikke at snakkis er så ille, jeg, men ser/hører ikke ordet så veldig mye heller. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Nei, hadde det bare vært ungdommene som brukte det, så hadde det vært forståelig - men jeg har bare hørt voksne si/skrive det! Hva betyr lættis da? ''Hva betyr lættis da? '' Lættis betyr vel noe latterlig? Mine fjortiskolleger tidlig i trettiårene bruker fortsatt dette uttrykket :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Et enda verre ord er ordet "særr". Hva betyr det egentlig? Har ikke hørt det, men vil tippe "særlig"? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Et enda verre ord er ordet "særr". Hva betyr det egentlig? Seriøst. 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 ''Hva betyr lættis da? '' Lættis betyr vel noe latterlig? Mine fjortiskolleger tidlig i trettiårene bruker fortsatt dette uttrykket :-) ''Mine fjortiskolleger tidlig i trettiårene...'' At det var? *fornærmet* ^^ 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 ''Hva betyr lættis da? '' Lættis betyr vel noe latterlig? Mine fjortiskolleger tidlig i trettiårene bruker fortsatt dette uttrykket :-) Det har jeg ikke hørt her. Synes egentlig det var litt morsomt - men kommer ikke til å bruke sånne ord selv. Fortalte forresten 9-åringen min her en dag at vi sa "bibba" til biblioteket da jeg var barn, vi brukte aldri det ordentlige ordet. Hun fnyste av det og syntes det hørtes helt teit ut (og det er jeg jo forsåvidt enig i nå). 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Det har jeg ikke hørt her. Synes egentlig det var litt morsomt - men kommer ikke til å bruke sånne ord selv. Fortalte forresten 9-åringen min her en dag at vi sa "bibba" til biblioteket da jeg var barn, vi brukte aldri det ordentlige ordet. Hun fnyste av det og syntes det hørtes helt teit ut (og det er jeg jo forsåvidt enig i nå). Minner meg om at mange sa "benna" til bensinstasjonen da jeg var liten :-). Husker vi syntes det var litt forbudt å bruke denne brede slang'en :-). 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Minner meg om at mange sa "benna" til bensinstasjonen da jeg var liten :-). Husker vi syntes det var litt forbudt å bruke denne brede slang'en :-). "Benna" har jeg ikke hørt :-D Vi sa "tappen" :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Samtaleemne og snakkis er vel ikke synonymer? Jeg tenker meg at snakkis har med sladder å gjøre, eller i hvertfall et samtaleemne av det dagsaktuelle og lette slaget. ''Samtaleemne og snakkis er vel ikke synonymer?'' Jo, jeg synes det, til en viss grad. ) Ukas snakkis er jo den store hendelsen man snakker om den uka. Altså det store samtaleemnet. Men slike vanlige, dagligdagse samtaleemner er ikke en snakkis. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Et enda verre ord er ordet "særr". Hva betyr det egentlig? Seriøst - men som i sæRRiøst!! Ikke i mitt vokabular (men i jr's desverre...) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 He he,det ordet der bruker vel praktisk talt bare ungdommen )) de har da så mange "nye" ord,som lættis feks..hører ofte det ordet i huset her. Jeg bruker snakkis og - host - blir ikke ofte kalt "ungdommen" lenger ;-) Bruker det som en hverdagslig oversettelse av det mer akademiske begrepet "diskurs". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.