Mary Poppins Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Et enda verre ord er ordet "særr". Hva betyr det egentlig? Seriøst 0 Siter
tonie Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Dagens snakkis. Enkel å grei måte å få sagt det. Jeg liker det, jeg:) 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Synes det er et helt greit ord, jeg Jeg liker de fleste ord, egentlig. Det jeg ikke kan utstå er "kj-" og "skj-" feil i talespråket. Nye ord er flott og betyr bare at språket er i bevegelse. Jeg klarer ikke se på talefeil på samme måte 0 Siter
Platina Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Seriøst - men som i sæRRiøst!! Ikke i mitt vokabular (men i jr's desverre...) Haha, jeg kan finne på å si "særr" også jeg, men bare når jeg snakker med ungene. Tror jeg. "Seff" (selvfølgelig) er også et popuært ord blant ungdommen. Men dette "eid" skjønner jeg meg ikke på. "Du er SÅ eid assa!!!" ??? 0 Siter
Platina Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Helt greit ord. Jeg liker at det kommer enkle ord som beskriver noe vi ikke har enkle ord på fra før. 0 Siter
tonie Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Haha, jeg kan finne på å si "særr" også jeg, men bare når jeg snakker med ungene. Tror jeg. "Seff" (selvfølgelig) er også et popuært ord blant ungdommen. Men dette "eid" skjønner jeg meg ikke på. "Du er SÅ eid assa!!!" ??? Sjuåringen min har også begynt å si det nå. Når han vinner over meg i Yatzy er jeg SÅ eid, hehe. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 ''Hva betyr lættis da? '' Lættis betyr vel noe latterlig? Mine fjortiskolleger tidlig i trettiårene bruker fortsatt dette uttrykket :-) ''Lættis betyr vel noe latterlig?'' Det kan bety latterlig, men kan også rett og slett bety morsomt. Eks 1 "den bilen er skikkelig lættis" i den betydning om at man synes bilen er latterlig/corny/stygg) Eks 2 "jeg var på stand-up igår og fikk så lættis" i den betydning av at man synes showet var morsomt. Så i motsetning til latterlig som jo er et negativt ladet ord, så trenger ikke lættis å være negativt :-) (nå kommer nok du aldri til å bruke dette ordet uansett så jeg vet ikke helt hvorfor jeg skrev dette hehe) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 ''Lættis betyr vel noe latterlig?'' Det kan bety latterlig, men kan også rett og slett bety morsomt. Eks 1 "den bilen er skikkelig lættis" i den betydning om at man synes bilen er latterlig/corny/stygg) Eks 2 "jeg var på stand-up igår og fikk så lættis" i den betydning av at man synes showet var morsomt. Så i motsetning til latterlig som jo er et negativt ladet ord, så trenger ikke lættis å være negativt :-) (nå kommer nok du aldri til å bruke dette ordet uansett så jeg vet ikke helt hvorfor jeg skrev dette hehe) Tenkte vel egentlig at betydningen var slik du beskriver, mine noe yngre kolleger bruker ikke ordet nødvendigvis negativt :-). Hmf, hvorfor tror du ikke jeg ville bruke ordet!? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Sjuåringen min har også begynt å si det nå. Når han vinner over meg i Yatzy er jeg SÅ eid, hehe. Eid bruker min gutt også (han er snart 12). Han og kameraten har brukt det i ca ett år. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Du har akkurat brukt det. To ganger! OK. Aldri mer! 0 Siter
Angustia Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Sjuåringen min har også begynt å si det nå. Når han vinner over meg i Yatzy er jeg SÅ eid, hehe. Eid? Jeg har både tenåringer og småbarn, men hva i huleste betyr det? *Føler meg gammel og utdatert* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Eid? Jeg har både tenåringer og småbarn, men hva i huleste betyr det? *Føler meg gammel og utdatert* Det er noe veldig positivt - helt maksimalt/fantastisk/ingen over, ingen ved siden av... De bruker det som et adjektiv, ikke et verb. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Eid? Jeg har både tenåringer og småbarn, men hva i huleste betyr det? *Føler meg gammel og utdatert* Trodde eid var en muslimsk høytid, jeg, foruten en kommune i gokk et sted. 0 Siter
Gjest hilsen gamla, fast inventar Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Jeg skjønner ikke helt hva ordet snakkis betyr engang jeg? 0 Siter
Angustia Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Nei, hadde det bare vært ungdommene som brukte det, så hadde det vært forståelig - men jeg har bare hørt voksne si/skrive det! Hva betyr lættis da? Her i huset og blant ungdommenes venner brukes det som 'latterkarmpe', evt om noe som er svært komisk. "Jeg fikk helt lættis!", "Det bildet var helt lættis". Jaja, jeg begynner å bli gammel... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Jeg skjønner ikke helt hva ordet snakkis betyr engang jeg? Det betyr en sak/en hendelse/ en nyhet som "alle" snakker om i en kort periode. 0 Siter
tonie Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Eid? Jeg har både tenåringer og småbarn, men hva i huleste betyr det? *Føler meg gammel og utdatert* http://en.wikipedia.org/wiki/Owned Det brukes vanligvis om en som har møtt sin overmann på et eller annet område, sånn for å virkelig sette ham på plass og få fram hvem det er som ruler;) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Trodde eid var en muslimsk høytid, jeg, foruten en kommune i gokk et sted. Kinderegg! 0 Siter
Angustia Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Trodde eid var en muslimsk høytid, jeg, foruten en kommune i gokk et sted. ''Trodde eid var en muslimsk høytid, jeg, foruten en kommune i gokk et sted.'' Samme her, godt jeg ikke er aleine ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.