tjohei Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Jeg tar Noritren 20 mg. Jeg deler den ofte i to for å få mindre bivirkninger. Får jeg like gode virkning når jeg deler den i to som om jeg ville fått hvis jeg tok den samlet? 0 Siter
eibe Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Hei! Alle endringer vedr. medisiner må tas i samråd med lege. Altså ikke noe du bør gjøre på egenhånd. Hvis du får store bivirkninger kan du jo heller be legen om å skifte merke for å se om det hjelper. Men, altså - ikke endre på egen hånd. Dosering er gjort ut i fra legens kunnskap om sykdom og den virkning som ønskes oppnådd. 0 Siter
tjohei Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Skrevet 9. mars 2011 Hei! Alle endringer vedr. medisiner må tas i samråd med lege. Altså ikke noe du bør gjøre på egenhånd. Hvis du får store bivirkninger kan du jo heller be legen om å skifte merke for å se om det hjelper. Men, altså - ikke endre på egen hånd. Dosering er gjort ut i fra legens kunnskap om sykdom og den virkning som ønskes oppnådd. Legen sa det var greit, men jeg lurer på om det går utover virkningen, om den blir bedre hvis jeg tar en samlet dose. 0 Siter
eibe Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Legen sa det var greit, men jeg lurer på om det går utover virkningen, om den blir bedre hvis jeg tar en samlet dose. Hvis legen har sagt OK så regner jeg med at du da får akkurat samme virkning. Samlet så blir jo døgndosen den samme:) 0 Siter
tjohei Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Skrevet 9. mars 2011 Hvis legen har sagt OK så regner jeg med at du da får akkurat samme virkning. Samlet så blir jo døgndosen den samme:) Jeg tenker ta det beste må være å dele den i to med hensyn til bivirkninger. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. mars 2011 Skrevet 9. mars 2011 Det er sikkert grei, men jeg tror at evt forskjell du merker kun er noe du innbiller deg. Hadde det vært 200 og ikke 20 du skulle dele... 0 Siter
tjohei Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Skrevet 10. mars 2011 Det er sikkert grei, men jeg tror at evt forskjell du merker kun er noe du innbiller deg. Hadde det vært 200 og ikke 20 du skulle dele... Nei, det er ingen innbildning. Jeg tok 25 mg forleden og skulle på et møte med nav. Følte meg dopet. Hun sa at hun kunne se at jeg ikke hadde det bra. Så det er ingen innbildning nei. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.