Gå til innhold

Greit å dele medisindosen i to?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar Noritren 20 mg. Jeg deler den ofte i to for å få mindre bivirkninger. Får jeg like gode virkning når jeg deler den i to som om jeg ville fått hvis jeg tok den samlet?

Skrevet

Hei! Alle endringer vedr. medisiner må tas i samråd med lege. Altså ikke noe du bør gjøre på egenhånd. Hvis du får store bivirkninger kan du jo heller be legen om å skifte merke for å se om det hjelper. Men, altså - ikke endre på egen hånd. Dosering er gjort ut i fra legens kunnskap om sykdom og den virkning som ønskes oppnådd.

Skrevet

Hei! Alle endringer vedr. medisiner må tas i samråd med lege. Altså ikke noe du bør gjøre på egenhånd. Hvis du får store bivirkninger kan du jo heller be legen om å skifte merke for å se om det hjelper. Men, altså - ikke endre på egen hånd. Dosering er gjort ut i fra legens kunnskap om sykdom og den virkning som ønskes oppnådd.

Legen sa det var greit, men jeg lurer på om det går utover virkningen, om den blir bedre hvis jeg tar en samlet dose.

Skrevet

Legen sa det var greit, men jeg lurer på om det går utover virkningen, om den blir bedre hvis jeg tar en samlet dose.

Hvis legen har sagt OK så regner jeg med at du da får akkurat samme virkning. Samlet så blir jo døgndosen den samme:)

Skrevet

Hvis legen har sagt OK så regner jeg med at du da får akkurat samme virkning. Samlet så blir jo døgndosen den samme:)

Jeg tenker ta det beste må være å dele den i to med hensyn til bivirkninger.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er sikkert grei, men jeg tror at evt forskjell du merker kun er noe du innbiller deg. Hadde det vært 200 og ikke 20 du skulle dele...

Skrevet

Det er sikkert grei, men jeg tror at evt forskjell du merker kun er noe du innbiller deg. Hadde det vært 200 og ikke 20 du skulle dele...

Nei, det er ingen innbildning. Jeg tok 25 mg forleden og skulle på et møte med nav. Følte meg dopet. Hun sa at hun kunne se at jeg ikke hadde det bra. Så det er ingen innbildning nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...